Koittelin ettiä aiheesta mutta ei löytynyt kun sinneppäin ohjeita / vast.
Nyt kysynkin ihan suoraan jos joku tietää tai paremminkin on tehnyt ja on todennut hyväksi niin nyt jaa tietosi
Eli jostain olen kattellut että vois laitella helposti ja olis ehkä järkevääkin laittaa ahdettuun corradoon parempi öljynlauhdutin ja välijäähdytin.
Itse tiedän noista melkein kun sika sateliiteista (no en ihan niin vähää mutta kuitenkin)
Minkä kokoinen öljynlauhdutin riittäisi hieman piristettyyn noin 200hp corradoon?
olen nähnyt myynnissä 7, 14 yms. rivisiä lauhduttimia?
Onko noihin jotain yleisohjetta?
Minkä kokoinen on corradossa vakiona? olen koitellut katsoa mutten ole löytänyt.
Samat kysymykset tuohon välijähdyttimeen että minkä kokoisella on jo merkittävä vaikutus? Riittääkö esim. maitopurkin kokoinen n. l 35, k 15, s 7cm?
Minkä kokoinen on tuossa vakiona? olen kyllä löytänyt sen mutten ole mitannut. Ajattelin vain että jos joku muistaisi ulkoa...
Corrado viritys öljynlauhdutin ja välijäähdytin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Kadulla ei välttämättä tarvi tehokkaassakaan autossa öljynjäähdytintä.
Kannattanee mitata öljynlämmöt ennen kuin näkee vaivaa ja laittaa rahaa tuollaiseen. Laadukkaan öljyn käyttö saattaa tulla järkevämmäksi ratkaisuksi.
Öljynjäähdytys saattaa tossa sulla olla samalla lailla kun mullakin eli lämmönsiirrin jäähdytysveteen suodattimen jalassa. Eihän se kovin tehokas ole, mutta kaikissa ei ole edes sitäkään...
Öljyn lämmöt mulla on ollut Ahvenistolla samoissa lukemissa kun moottoritiellä. Tyhjäkäynnillä ruuhkassa lämmöt saa nousuun, mutta flekti tuntuu pitävän ne kurissa.
Lauhdutin on vähän harhaanjohtava termi autossa ellei öljy ala höyrystymään ja silloin on jo paha juttu :)
Kannattanee mitata öljynlämmöt ennen kuin näkee vaivaa ja laittaa rahaa tuollaiseen. Laadukkaan öljyn käyttö saattaa tulla järkevämmäksi ratkaisuksi.
Öljynjäähdytys saattaa tossa sulla olla samalla lailla kun mullakin eli lämmönsiirrin jäähdytysveteen suodattimen jalassa. Eihän se kovin tehokas ole, mutta kaikissa ei ole edes sitäkään...
Öljyn lämmöt mulla on ollut Ahvenistolla samoissa lukemissa kun moottoritiellä. Tyhjäkäynnillä ruuhkassa lämmöt saa nousuun, mutta flekti tuntuu pitävän ne kurissa.
Lauhdutin on vähän harhaanjohtava termi autossa ellei öljy ala höyrystymään ja silloin on jo paha juttu :)
Omassa turboprojektissa. Ennen turboa, vakio 8v Gti. Öljynlämmöt pyöri 95-110°.
Turbon laiton jälkeen, TD jäähdytin ja Audi TD öljynsuodattimenjalka + se vakio vesi/öljysysteemi. Keulilla joku tojotan öljynjäähdytinkenno.
Öljynlämmöt pyörii 92-95°. Max mitä on ollut, oli dynossa 98° ja öljynjäähdyttimen termostaatti aukee 110°. Eli omassa oli aivan turhaa puuhaa...
Turbon laiton jälkeen, TD jäähdytin ja Audi TD öljynsuodattimenjalka + se vakio vesi/öljysysteemi. Keulilla joku tojotan öljynjäähdytinkenno.
Öljynlämmöt pyörii 92-95°. Max mitä on ollut, oli dynossa 98° ja öljynjäähdyttimen termostaatti aukee 110°. Eli omassa oli aivan turhaa puuhaa...
Olikohan Audi 80 TD koneesta, se on vinomalli audissa. Eli joutuu katkaisemaan ja hitsaamaan sen suoraan.
http://koti.mbnet.fi/slantsix/jalkasivulta.jpg
http://koti.mbnet.fi/slantsix/jalkasivulta.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”