Ohjauksen erot, tehostettu, tehostamaton G2

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

Ohjauksen erot, tehostettu, tehostamaton G2

ViestiKirjoittaja Toitsu » 11.9.2007 20:19

Taas minulle ajankohtainen "lempiaihe"..

Kuvassa vierekkäin tehostettu ja tehostomaton hammastanko. Mielestäni tehostetussa puolimilliä paksumpi akselintynkä ja 1-2 rihlaa eroa? Pitää huomenna laskea vielä uudestaan ajan ja kynän kanssa rihlat. Mutta, miksei se rattiakselin pää menisi tuohon jos rihloja on sama määrä, vaikka tehostettu tulee asteen ylemmäs ja on asteen paksumpi, koska se nivelakselihan joustaa ja kiinnittyy semmoisilla "pellinpaloilla" jotka puristetaan pultilla yhteen tuon akselintyngän ympärille hahlon läpi? Ainakin molemmissa on hahlo pultille ja lovetus toisella puolella samalla lailla?

Kuva

Paikallaan se varmaan pysyy vaikka ei ois pulttiakaan, ei se väli pääse heiluun.. mm. Volvossa ei ollut millään kiinni, vain rihlat...

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 11.9.2007 20:31

Olet oikeassa. Tohon hammastankoon kiinnittyvä ensimmäinen nivel on erilainen tehostetussa kuin tehostamattomassa. Ei ole isoja erot, mutta riittäviä kuitenkin, ettei se siihen ilman väkivaltaa mene.

Yläpää käy ristiin...

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 11.9.2007 20:42

G3 nivelkö käy suoraan?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 11.9.2007 21:33

Eipä ole kolmosen akselia tullut vastaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa