Polo Mk1
Valvoja: ffp jäsenet
Ei kaikkeen kaikki ehdi vastaamaan...tai sitten ei ole kysymykseen mitään annettavaa. Otsikon sisältöönkin joku voisi puuttua..
Onkos mk1 Polossa minkäkokoiset jarrut vakiona? Onko siinä 75mm vai 95mm pulttiväli satuloiden kiinnikkeissä? Entä levyn koko?
Mk2 golffeista sopinee suoraan kai vain 1.3i tekniikka eli sama mitä mk2:ssa poloissa, muut isommat koneet vaatii apurunkoa, yms. pikkurakenneltavaa. Riippu mitä haluaa, paljonko aiot tehdä töitä asian eteen ja haluaako sen kilpien väliinkin.
Erilaisia alustoja löytynee useimmista tuning-kaupoista.
Onkos mk1 Polossa minkäkokoiset jarrut vakiona? Onko siinä 75mm vai 95mm pulttiväli satuloiden kiinnikkeissä? Entä levyn koko?
Mk2 golffeista sopinee suoraan kai vain 1.3i tekniikka eli sama mitä mk2:ssa poloissa, muut isommat koneet vaatii apurunkoa, yms. pikkurakenneltavaa. Riippu mitä haluaa, paljonko aiot tehdä töitä asian eteen ja haluaako sen kilpien väliinkin.
Erilaisia alustoja löytynee useimmista tuning-kaupoista.
Laita kyselyä firmoihin, pystyvät varmaan selvittämään käykö mk1 ja mk2 polojen alustat ristiin, en osaa sanoa..Tuolla projekteissa on ainakin yksi mk1 polo. Ko. omistaja voisi osata myös neuvoa.
"Maltillinen sata heppaa" on hieman suhteellinen käsite kun puhut 1.3 tai pienemmistä koneista. Mikäs oli mk1:n isoin kone vaihtoehto: 0,89l vai jopa 1,1l? Saat 1.3i 75hp nelipisteruisku konettakin jo piristää ihan kohtuudella, että se puhkuu 100hv ulos, 55hp:sta 1.3 puhumattakaan tai 0,89l:stä..
Edit: kuten lukkarin linkistä näkee, ainakin weiteciltä ilmeisesti löytyy jousia.. hieman searchia, googlea, jne..
"Maltillinen sata heppaa" on hieman suhteellinen käsite kun puhut 1.3 tai pienemmistä koneista. Mikäs oli mk1:n isoin kone vaihtoehto: 0,89l vai jopa 1,1l? Saat 1.3i 75hp nelipisteruisku konettakin jo piristää ihan kohtuudella, että se puhkuu 100hv ulos, 55hp:sta 1.3 puhumattakaan tai 0,89l:stä..
Edit: kuten lukkarin linkistä näkee, ainakin weiteciltä ilmeisesti löytyy jousia.. hieman searchia, googlea, jne..
Kuten edellä mainitsin, tarkoitus olisi asentaa 1.3 puhaltimella. Kyllähän tosta polosta helpolla museopelinkin saisi(mittarissa alle 80tkm), mutta itsellä ei ole kiinnostusta siihen hommaan, ja jos tuon myisin niin kukaan siitä ei kuitenkaan mitään maksaisi. En ole kuitenkaan tekemässä autoon mitään anteeksiantamattomia muutoksia.
mullahan tuo projekti juttu tuolla on http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63823&highlight=
mulla toi projekti on nyt semmoses vaihees et auto on ihan hylsynä ja niitä vähäisiä ruostereikä paikkailen ja sit pitäis uus maali saada pintaan ja ens kesäks tuoreen kortin kanssa kovaa ajoa.
mikään paras en ole neuvomaan ku ammattikoulu ikäisenä ei vielä hirveesti kokemusta ole. mutta sen voin sanoa että noita alustasatsei näkyy erittäin monen firman sivuilla myynnissä. katsos ku monen vuosimallin polon sarjat sopii myös tohon vanhaan poloon. mul oli ainaki ton -76 mallin polon kans semmonen et joutu uudemman polon etujousien ylälautasen vaihtaa koska se tuppas olee joka alustasarjas erillainen kuin tuossa ensimmäisessä mallissa on vakiona. mut sehän on ihan bolt on juttu, vaikka hakee jostaan romikselta tai ostaa motonetist tms. mulle on tulossa uudemman polon 1.3 ruisku kone ja ehkä myös sen jarrut, eihän nekään parhaat oot mut onpahan sit vähän uudempaa tekniikkaa. ja ehkä joku pieni urpokin siihe tulee.mottihan menee polosta poloon ihan suoraan, ainut nyt vähän sähköpiuhoja pitää vaihella.eihän toi vajaa 800kilon koppa tartte kovin tehokasta konetta että se liikahtaa, kai. minkäs ikäinen tuo sun polo on? löytyykö kaikki maholliset kromilistat mitkä mulla on ja tuo kaikista hienon vakio maski/etuvalo kokonaisuus? jos se madallussarja ei tartte olla se kaikista kallein merkkituote niin tuolta tilaat noi jouset ja jostaan haet sopivat iskarit niin on auto tontissa http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW%2BAIRCOOLED#1
mulla toi projekti on nyt semmoses vaihees et auto on ihan hylsynä ja niitä vähäisiä ruostereikä paikkailen ja sit pitäis uus maali saada pintaan ja ens kesäks tuoreen kortin kanssa kovaa ajoa.
mikään paras en ole neuvomaan ku ammattikoulu ikäisenä ei vielä hirveesti kokemusta ole. mutta sen voin sanoa että noita alustasatsei näkyy erittäin monen firman sivuilla myynnissä. katsos ku monen vuosimallin polon sarjat sopii myös tohon vanhaan poloon. mul oli ainaki ton -76 mallin polon kans semmonen et joutu uudemman polon etujousien ylälautasen vaihtaa koska se tuppas olee joka alustasarjas erillainen kuin tuossa ensimmäisessä mallissa on vakiona. mut sehän on ihan bolt on juttu, vaikka hakee jostaan romikselta tai ostaa motonetist tms. mulle on tulossa uudemman polon 1.3 ruisku kone ja ehkä myös sen jarrut, eihän nekään parhaat oot mut onpahan sit vähän uudempaa tekniikkaa. ja ehkä joku pieni urpokin siihe tulee.mottihan menee polosta poloon ihan suoraan, ainut nyt vähän sähköpiuhoja pitää vaihella.eihän toi vajaa 800kilon koppa tartte kovin tehokasta konetta että se liikahtaa, kai. minkäs ikäinen tuo sun polo on? löytyykö kaikki maholliset kromilistat mitkä mulla on ja tuo kaikista hienon vakio maski/etuvalo kokonaisuus? jos se madallussarja ei tartte olla se kaikista kallein merkkituote niin tuolta tilaat noi jouset ja jostaan haet sopivat iskarit niin on auto tontissa http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW%2BAIRCOOLED#1
Ymmärtääkseni 76-93 Polojen (86/86c) alustat pitäisi käydä tuohonkin noita yläpään hilkkeitä vaihtamalla... kuten VOLKSwagen ehtikin jo kirjoittamaan.
Esim. Autovarusteelta niitä löytyy useita.
Esim. Autovarusteelta niitä löytyy useita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa