Tässä opiskelijalla alkaa perhettä tulemaan ja auton vaihto edessä.
Nykyinen pikku auto väistyy ja olen harkinnut volkkarin farkkupassattia vm89-92
koneina noissa on ollut vaihtoehtoina 1.6-2.0...
Kertokaas tyhmälle että onko noissa mitään mihin kannattaa eritoteen kiinnittää huomiota ja millasilla kilometreillä noita uskaltaa vielä ottaa..?
Onko järkevä ostos?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tässä vastaan tulleita vikoja...
-Mittaristo sekoilee -> tinaa piirilevylle liitinnastat uusiksi ja tarkasta muutenkin. Myös johtosarjan liitin voi tarvia "kiristämistä"
-Viikset saattavat lopettaa toimintansa
-Lämmönsäätimen vaijerit saattaa irrota/löystyä ->säätö oikealle paikalle ja uudelleenkiinnitys
-Usein paljon ajettuja, laturin/ohjaustehostimen kunto
-Ohjausvaihde saattaa vuotaa
-Oven kahvat kränää
-Takapäässä muovit nitisee ja natisee ->tavaratilan suojaverho mäkeen...
-Moottorissa anturivikoja
-Venttiilinnostimet rapsuttaa
-Vaihteensiirron mekanismit voivat olla väljiä
Eli pikkuharmeja. Ei mitään oikein erityistä tyyppivikaa. Alkavat olemaan jo niin vanhoja että oikeastaan mitä tahansa voi tulla vastaan.
Pahin ongelma näissä on ruoste... Kannattaa etsiä "hyväkorinen"...
Osta sitten 1.8 tai isompi, pikkukoneinen ei oikein luo "ajonautintoja". 1,8i (yksipisteruisku) on yllättävän taloudellinen ja sillä pärjää muun liikenteen mukana oikein hyvin.
Osat näihin on myös halpoja ja onneksi ovat ihan perustekniikkaa joten ovat myös helppoja korjata.
Tietysti jos jostain löydät kohtuukuntoisen 1.9td pasuunan, 2+3 paikkaisena pakettiautona... on todella halpaa ajoa...
-Mittaristo sekoilee -> tinaa piirilevylle liitinnastat uusiksi ja tarkasta muutenkin. Myös johtosarjan liitin voi tarvia "kiristämistä"
-Viikset saattavat lopettaa toimintansa
-Lämmönsäätimen vaijerit saattaa irrota/löystyä ->säätö oikealle paikalle ja uudelleenkiinnitys
-Usein paljon ajettuja, laturin/ohjaustehostimen kunto
-Ohjausvaihde saattaa vuotaa
-Oven kahvat kränää
-Takapäässä muovit nitisee ja natisee ->tavaratilan suojaverho mäkeen...
-Moottorissa anturivikoja
-Venttiilinnostimet rapsuttaa
-Vaihteensiirron mekanismit voivat olla väljiä
Eli pikkuharmeja. Ei mitään oikein erityistä tyyppivikaa. Alkavat olemaan jo niin vanhoja että oikeastaan mitä tahansa voi tulla vastaan.
Pahin ongelma näissä on ruoste... Kannattaa etsiä "hyväkorinen"...
Osta sitten 1.8 tai isompi, pikkukoneinen ei oikein luo "ajonautintoja". 1,8i (yksipisteruisku) on yllättävän taloudellinen ja sillä pärjää muun liikenteen mukana oikein hyvin.
Osat näihin on myös halpoja ja onneksi ovat ihan perustekniikkaa joten ovat myös helppoja korjata.
Tietysti jos jostain löydät kohtuukuntoisen 1.9td pasuunan, 2+3 paikkaisena pakettiautona... on todella halpaa ajoa...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Melkein voisi jo tuonikäisestä volkkarista sanoa, että jos se liikkuu, sen täytyy olla hyvä. Kun on tutustunut tuonikäisten volkkarien osiin (paljon samanlaista Caravellessa) vaikuttaa aika luotettavalta.
Voisi kuvitella, että mikään sähkömoottori ei viittätoista vuotta rasvaamatta kestä. Radiaalipuhaltimissa on lähes aina liukulaakeri, joka ei ole ns. ikuinen.
Kesällä kokeilin koiranhäkin jäähdytykseen eskortin radiaalipuhallinta ja melkein viikoittain ihmettelin, kun ei oikein jaksa pyöriä. Suihkaus WD40:a liukulaakeriin säännöllisesti ja taas meno maistui. Käsittääkseni vanhana ja väljänä noita joutuu rasvaamaan useammin.
Virtaa tuollainen puhallin kiskoo aika reilusti ja jos laakeri jumii, alkavat muut paikat kuumeta.
Voisi kuvitella, että mikään sähkömoottori ei viittätoista vuotta rasvaamatta kestä. Radiaalipuhaltimissa on lähes aina liukulaakeri, joka ei ole ns. ikuinen.
Kesällä kokeilin koiranhäkin jäähdytykseen eskortin radiaalipuhallinta ja melkein viikoittain ihmettelin, kun ei oikein jaksa pyöriä. Suihkaus WD40:a liukulaakeriin säännöllisesti ja taas meno maistui. Käsittääkseni vanhana ja väljänä noita joutuu rasvaamaan useammin.
Virtaa tuollainen puhallin kiskoo aika reilusti ja jos laakeri jumii, alkavat muut paikat kuumeta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa