Vw Golf 1,3 vm.89 PÄÄSTÖT KOHILLEEN!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hapa11
-
Viestit: 156
Liittynyt: 7.12.2005 21:50

Vw Golf 1,3 vm.89 PÄÄSTÖT KOHILLEEN!

ViestiKirjoittaja hapa11 » 30.8.2007 15:04

Eli Golffi jäi päästöistä kiinni katsastuksessa. Ja tarttisit neuvoja mahd. nopeesti koska auto on tavallaa jo myyty.

Autoa käytin jo säädättämässä, mutta ne ei saanut päästöjä kohallee. Ne vaihto tulpat kun oli niin huonot ja niillä ne lukemat vaan nousi! Eli kaipaisin viisaammilta neuvoja mitä tolle nyt tekee, että sais leiman paperiin...

Katastuksessa Co oli jotain 5 pintaan ja Hc jotain 1000, mun muistaakseni. Putki vuosi pikkusen, mutta ei mennyt yli sallitun.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.8.2007 16:15

Kaasari vai spruutta?

Happitunnistimella vai ei?

HC on palamatonta bensaa...

hapa11
-
Viestit: 156
Liittynyt: 7.12.2005 21:50

ViestiKirjoittaja hapa11 » 30.8.2007 16:22

Ihan kaasari koneella. Juu huomenna kun sais jossain säädettyy niin sais pois käsistä ton auton...

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 30.8.2007 18:37

Viittais myös siihen, että kone ei käy ihan tasaisesti. Käykö? Jos pätkii, niin tarkista että virranjakajassa on pyörijä yms hilut kunnossa ja tulpanjohdot kannattaa tarkistaa myös. Pahimmillaanhan vika voi olla isokin. Tai ilkeimmillään se vika on siinä pierupurkissa, eli kaasarissa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 30.8.2007 18:42

jos vaikka koitat saada kaiken seoksen syttymään sylinterissä! Eli sytytyksessä jotain häikkää ku noin paljon palamatonta (HC) on päässy tulemaan. Niin tai voihan siellä venttiilikin vuotaa ..

hapa11
-
Viestit: 156
Liittynyt: 7.12.2005 21:50

ViestiKirjoittaja hapa11 » 30.8.2007 19:05

Kyllä se tuntuis tasasesti käyvän, mutta mun mielest ennen kulki jotenki paremmin voi olla et muistan väärinkin. No täytyy kattella vaikka aluks sytkä kuntoon...

Tulpan johdot vaihdettiin viime katsastukseen kun taisteltii sillonkin päästöt kohilleen, harmi vaan kun en tiedä mitä sillon tehtii et saatiin kohilleen.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 30.8.2007 22:47

Vastaava ongelma oli kaverilla, venttiilivarren suojakumit tms oli paskana. Vaihdettiin koko moottori. :D Eli venttiilivikakin se voi olla, tosin sitten sen alkaa huomaamaan kulussa ja moottori vetää selkeästi jyristen.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 31.8.2007 7:19

Ilmanputsari pois, vettä kaasarin kurkkuun kovilla kierroksilla. Lähtee karstat koneesta, katsastukseen ilman putsaria ja tyhjäkäynti hieman korkeammalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa