Mikä on mennyt pieleen kansiremonttia tehdessä? -Jetta -90-

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

Mikä on mennyt pieleen kansiremonttia tehdessä? -Jetta -90-

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 24.8.2007 10:31

Vaihdoin 1.8i ruisku-jettaan uuden kannen, kannentiivisteen, venttiilivarren kumit ja kaikki muut tiivisteet yms tilpehöörit samalla kun kansi oli irti.

Ennen remppaa auto ei savuttanut yhtään, mutta nyt kun auton laittaa käyntiin, niin savutus on ihan tajutonta :O

Tuossa on tullut epäilijöitä, että kannen kiristys olisi epäonnistunut: tein sen siten, että kiristin sen ensin n.5kg:hen, laitoin auton käyntiin ja käytin sitä jonkun aikaa jotta kone hiukan lämpisi, jonka jälkeen kiristin kannen loppuun reiluun 7kg:hen.


Vai voiko se uusi kansi olla hajallaan??

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 24.8.2007 10:38

Minusta VW:n kannet vedetään ensin kahteen eri momenttiin parilla kerralla vaiheittain ja lopuksi 90 astetta (tai 180 astetta), kannenpultit siis ovat venyviä ja uusittava joka kerta. Saattavat ne vanhatkin kestää, mutta ehkä ei, ainakaan se momentti ei ole se mitä pitää. Mitään käyttämistä en muista että pitää tehdä, eikä jälkikiristystäkään. Tosin ohjeita voi olla monia, mutta ainakin vanhoihin meni noin.

EDIT: Teksteistä löytyy monen koneen kiristysmomentit, tässä yksi:

http://ffp-motorsport.com/tuning/moottorit/evpb.php
Viimeksi muokannut HelaKammo, 24.8.2007 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 24.8.2007 10:39

kiristys menee ohjeiden mukaan minusta näin

1. 40nm
2. 60nm
3. +180 astetta

otappa ja löysää pultteja vähän ja jatka tuosta kakkosesta ja katsoppa sitten mitä tapahtuu.. (voi olla että ei onnistu jos öljyä on jo kannentiivisteen välissä)
Viimeksi muokannut jvt1, 24.8.2007 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 24.8.2007 10:39

Valkoista vai mustaa savua?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.8.2007 10:59

Mistä tuommoset momentit? (5 ja 7kg) Aika löysälle on jäänyt jos tuohon 7 kiloon oot jättänyt...

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 24.8.2007 15:07

Savu on sinistä =/

Kun en niitä momentteja tiennyt, niin vedin sen(se oli muistaakseni 7,8kg)...onneks tuo linkki nyt on olemassa, minkä nimim. HelaKammo laittoi =) pitää tutkia se...

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 25.8.2007 19:02

anna olla käynnissä vähä aikaa, jos siellä on vaan öljyä jääny männänpäälle...

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 1.9.2007 12:16

on käytettty, ajettukin jonkun verran, mutta ei häviä :(

mikä on todennäköisyys, että uusi kansi on erilainen kanaviltaan kuin vanha??? Kun näyttäis siltä kuin lohkon ja kannen välistä tulisi öljyä käynnissä ollessaan....


(Varmaan todella pieni :p)

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 1.9.2007 13:19

Ja uusi kansi oli varmasti suora tasopinnaltaan? Poistit vanhat tiivisteen jämät kaikilta pinnoilta ennen uuden asennusta?

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 1.9.2007 20:03

Uudet pultit tosiaan 40nm, 60nm ja 180 astetta. Kerran/useammasti kiristetyt oon vetäny 100nm. Ei ikään mitään ongelmia. Ja en suosittele tuota vanhojen pulttien käyttöä ainakaan siviiliautossa, jokkisvehkeet eri juttu.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 5.9.2007 9:17

tuossapa syy miksi kannattaa uusia pultit (1,5€/kpl)

kierteet ei passannut enää sitten sinnpäinkään.. ja käytetty saattaa napsahtaa poikki kiristyksen jälkeen vasta koneen lämmettyä..
uusi vs käytetty


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa