Vaihdoin 1.8i ruisku-jettaan uuden kannen, kannentiivisteen, venttiilivarren kumit ja kaikki muut tiivisteet yms tilpehöörit samalla kun kansi oli irti.
Ennen remppaa auto ei savuttanut yhtään, mutta nyt kun auton laittaa käyntiin, niin savutus on ihan tajutonta :O
Tuossa on tullut epäilijöitä, että kannen kiristys olisi epäonnistunut: tein sen siten, että kiristin sen ensin n.5kg:hen, laitoin auton käyntiin ja käytin sitä jonkun aikaa jotta kone hiukan lämpisi, jonka jälkeen kiristin kannen loppuun reiluun 7kg:hen.
Vai voiko se uusi kansi olla hajallaan??
Mikä on mennyt pieleen kansiremonttia tehdessä? -Jetta -90-
Valvoja: ffp jäsenet
Minusta VW:n kannet vedetään ensin kahteen eri momenttiin parilla kerralla vaiheittain ja lopuksi 90 astetta (tai 180 astetta), kannenpultit siis ovat venyviä ja uusittava joka kerta. Saattavat ne vanhatkin kestää, mutta ehkä ei, ainakaan se momentti ei ole se mitä pitää. Mitään käyttämistä en muista että pitää tehdä, eikä jälkikiristystäkään. Tosin ohjeita voi olla monia, mutta ainakin vanhoihin meni noin.
EDIT: Teksteistä löytyy monen koneen kiristysmomentit, tässä yksi:
http://ffp-motorsport.com/tuning/moottorit/evpb.php
EDIT: Teksteistä löytyy monen koneen kiristysmomentit, tässä yksi:
http://ffp-motorsport.com/tuning/moottorit/evpb.php
Viimeksi muokannut HelaKammo, 24.8.2007 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kiristys menee ohjeiden mukaan minusta näin
1. 40nm
2. 60nm
3. +180 astetta
otappa ja löysää pultteja vähän ja jatka tuosta kakkosesta ja katsoppa sitten mitä tapahtuu.. (voi olla että ei onnistu jos öljyä on jo kannentiivisteen välissä)
1. 40nm
2. 60nm
3. +180 astetta
otappa ja löysää pultteja vähän ja jatka tuosta kakkosesta ja katsoppa sitten mitä tapahtuu.. (voi olla että ei onnistu jos öljyä on jo kannentiivisteen välissä)
Viimeksi muokannut jvt1, 24.8.2007 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
tuossapa syy miksi kannattaa uusia pultit (1,5€/kpl)
kierteet ei passannut enää sitten sinnpäinkään.. ja käytetty saattaa napsahtaa poikki kiristyksen jälkeen vasta koneen lämmettyä..
uusi vs käytetty
kierteet ei passannut enää sitten sinnpäinkään.. ja käytetty saattaa napsahtaa poikki kiristyksen jälkeen vasta koneen lämmettyä..
uusi vs käytetty
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa