Vinkkejä TDI Golfin nokkahihnan vaihtoon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

Vinkkejä TDI Golfin nokkahihnan vaihtoon?

ViestiKirjoittaja Tapsala » 24.8.2007 9:37

Isä osti vm.-04 TDI Golfin viime syksynä ja nyt tarttis nokkahihna vaihtaa... Itse olis tarkotus vaihtaa (on ennekin vaihtanut nokkahihnoja vanhempaan kalustoon) Eli tarvitaanko joitain erikoistyökaluja? Kuinka paljon ja mitä tarttee purkaa? Vinkkejä otetaan vastaan mielellään!

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 27.8.2007 9:11

Eikö kukaan oo vaihdellu remmiä vastaavaan vermeeseen?!

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 27.8.2007 9:26

millä koneella ? PD vai jakajapumpullinen ?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 28.8.2007 16:07

Saman laien homma kun vanhempaan, muista vaan pitää pyörät kohdallaan

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 28.8.2007 17:26

Se moottorin korvakko on vähä pyllystä siinä jakopään haitolla, muka pitäny venyvät pultit laittaa, ja jos ei oo vaihettu niitä pultteja (2kpl M10pystyssä) jossaki remmi huollossa nii kierteet saattaa olla heikossa kunnossa. Pääsee asentaan irtojengoja. Paras vaihtaa heti eka kerralla tavalliset venymättömät pultit nii kestää kierteet. Muuten ihan perus vääntöä.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 29.8.2007 7:32

TerZi1982 kirjoitti:millä koneella ? PD vai jakajapumpullinen ?


Meinaakko, että -04 golffeja olis vielä tehty jakajapumpulla?

turha
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.12.2005 18:43

ViestiKirjoittaja turha » 30.8.2007 10:29

Ainaskin tuosta mun jakajapumpullisesta Golffista piti purkaa melkein koko etuosa kun oli niin pirun ahdasta (piti ottaa imuputket ja välijäähy irti ja niitä ei saanut ennen kun purki puskurin ja ajovalon yms. ja moottorin kannake oli tiellä ja konetta joutui tunkkailemaan vinoon, että mahtui). Erikoistyökaluja tarvittiin pumpun lukitsemiseen tappi (itse käytin oikeankokoista poranterää väärinperin työnnettynä) ja nokka-akselin lukitsemiseen sellanen "lattarauta" (sahailin kulmaraudasta ja hioin oikean paksuiseksi). Samalla vaihdoin vesipumpun ja putsailin imusarjan. Ruiskupumpun säädöt sai tehtyä VAG-COMilla. Aikaa meni about viikon verran kun ahtaassa autotallissa ähersin ekaa kertaa dieseliin tuota jakohihnaa, mutta hyvin on toiminut. Toiste en ehkä ihan heti lähtisi vaihtamaan ellei ole sitten kunnon tiloja missä tehdä... :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.8.2007 12:07

kyllä 05:stakin on viä jakajapumpulla, mut luultavasti pd toi...
tosa tiatoo
Kuva
Kuva

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 30.8.2007 20:12

Suomesta ainakaan saanut jakajapumpullisia golffeja, vai? Enkä kyllä ymmärrä miksi kukaan moista uittaisi Saksastakaan.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.8.2007 20:45

en mäkään tajua puoliakaan mitä sieltä raahataan ;)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.8.2007 23:16

ja ohan noita jakajapumpullisia kivempi viritellä =)

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 31.8.2007 12:43

Eli kotikonstein onnistuu...

Kiitoksia vastauksista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa