vesijäähdytteiset turbot..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tapsa Tre
-
Viestit: 122
Liittynyt: 8.7.2004 19:20

vesijäähdytteiset turbot..

ViestiKirjoittaja Tapsa Tre » 22.8.2007 15:16

föönini (kkk26) on proturbossa huollossa ja se saa sisäänsä porsche 944 (vesijäähdytteisen) turbon väliosan.

kysymys kuuluu mistä vesiletkut on hyvä ottaa turbolle ja minne ne on hyvä palauttaa?
:)
Viimeksi muokannut Tapsa Tre, 28.8.2007 17:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tapsa Tre
-
Viestit: 122
Liittynyt: 8.7.2004 19:20

ViestiKirjoittaja Tapsa Tre » 28.8.2007 16:08

[auttakaahan nyt urpoa rinteessä!]

ensimmäinen viestini oli puutteellinen,
kone on malliltaan 1.8T 20V (AEB).

pakkohan tässä mötissä jossain on vesilähtö ja -paluu olla
kun tässä on alkuperäisenäkin vesijäähdytteinen turbo!

MISTÄ LÖYDÄN LINJAT?

[/auttakaahan nyt urpoa rinteessä!]

MikaS
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.8.2007 11:53

ViestiKirjoittaja MikaS » 28.8.2007 16:51

Ylävesiletkusta ainakin tulovesi.. jajaja ootas. pitää käydä kattoo. paluuvesi menee pitkittäiskoneessa pakosarja alle suoraa lohkoon.
Lohkossa semmoine putken tumppi mihin letku kiinni. Kait siinä on joku tulppa jos on aluperi vaparikone.

Tapsa Tre
-
Viestit: 122
Liittynyt: 8.7.2004 19:20

ViestiKirjoittaja Tapsa Tre » 28.8.2007 16:57

ensinnäkin kiitos nopeasta vastauksestasi :)

moottori on 1.8T 20V (AEB)
jossa siis alunperin vesijäähdytteinen turbo,
välillä ilman vesijäähdytystä
ja nyt taas menossa kiinni vesijäähdytteinen.

tulovesi ylävesiletkusta: onko siinä joku haara
jonka siis tällähetkellä pitäisi olla tulpattuna?

kiitos vielä!

MikaS
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.8.2007 11:53

ViestiKirjoittaja MikaS » 28.8.2007 17:02

Ainakin pitkittäiskoneessa on siinä imusarjan vieressä ylävesiletkussa syylärin puoleisessa päässä semmoinen pieni haara.
Se varmaan on sit tukittu jollain. Ja paluuvesi on pakosarjan alapuolella. Menee suoraan lohkoon..vesilinjaan.

Tapsa Tre
-
Viestit: 122
Liittynyt: 8.7.2004 19:20

ViestiKirjoittaja Tapsa Tre » 28.8.2007 17:49

kiitokset taas mikaSa:lle ja Kähkoselle (edellinen omistaja)!

nyt sain selvyyden miksen löytänyt sitä haaraa
jonka pitäis olla ylävesiletkussa; edellisen turbon
asennuksessa siitä on otettu se haara vallan pois

mutta pakosarjan alapuolella oleva liitos oli kuin olikin olemassa,
se vain oli viheliäisesti naamioitunut.

sitten vain liitin ja letkukauppaan ja töihin :)

Tapsa Tre
-
Viestit: 122
Liittynyt: 8.7.2004 19:20

ViestiKirjoittaja Tapsa Tre » 31.8.2007 15:26

nyt on kortti taskussa ja auto käy ja kukkuu!

savuttaa pakopuolelta, mutta se taitaa olla vaan
kuparitahna joka siellä huomauttelee olemassaolostaan..
(ei haise pakokaasulta)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa