VW Vento 1.8 moottorin nykiminen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

severin821
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.8.2007 18:45

VW Vento 1.8 moottorin nykiminen?

ViestiKirjoittaja severin821 » 20.8.2007 19:01

Kertokaas ummikolle missä mahtaa piilee vika, kun Venton 1.8cl moottori rupiaa nykimään.

Kylmäkäynnistyksessä yleensä kierrokset nousevat varsin korkeiksi n.3000rpm. Moottorin nykiminen alkaa heti liikkeelle lähdöstä ja jatkuu varsinkin ns. "kevyellä kaasulla" ajettaessa. Suurimmat oireet loppuvat kun normaali käyntilämpötila saavutetaan. Kuitenkin nykimistä vieläkin tapahtuu varsinkin ajettaessa n.80kmh vauhtia, jolloin kierrokset ovat suhteellisen matalalla.

Haluaisin mielelläni päästä eroon tästä varsin tympivästä ongelmasta, joten jos vinkkejä ongelman korjaamiseen on, kerro se. :)
Viimeksi muokannut severin821, 20.8.2007 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.8.2007 19:04

Ruiskun ja imusarjan välinen kumijalka, ja jarrutehostimen alipaineletku yleensä aiheuttaa nuo nykimiset. Tarkista nuo ensin =)

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 20.8.2007 21:34

Juu,nykii se mullakin.
Vaihdettu on bensansuodatin, tulpat, puhdistettu virranjakaja, tarkistettu kumilaipan kunto, vaihdettu varmuudeksi se kumiletku, mutta ei auta, sama vika edelleen. Eipä tuo haittaa kun on jo neljä vuotta tehnyt tuota, saa minun puolesta tehdä vieläkin.Mittarissa 360tkm...
Jos vielä jotain kokeilisi niin se olisi Lambdan vaihto ja ilmamäärämittarin puhdistus/vaihto.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 21.8.2007 14:56

Kannattaa katsoa että yksipisteruiskupaketissa on kaikki kunnossa. Se bensanpaineen säädin sekä varsin se kaasuläppäakselin EI-vaijerin päässä oleva kansi aukaista ja katsoa onko liukupinnat ehjät. Omassa 367tkm ajetussa ABS-koneisessa oli päässeet liukupinnat jo huonoon kuntoon, teki juuri tuota ärsyttävää nykimistä vaikka 'kaikki' sytkäpuolen kamat vaihdettu, alipaineletkuja vaihdeltu jne. Vielä pitäisi tyhjäkäyntimoottori vaihtaa tuosta varaosamutikasta että saisi ajoittaisen humppaamisen tyhjäkäynnillä pois / korkean tyhjäkäynnin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa