Pari kertaa oon nyt tuota omma Golfiani (IV -02) käyttäny katsastuksessa ja molemmilla kerroilla eivät ole saaneet OBD:stä mitään irti.
Vag-commi on itellä käytössä ja toimii kyllä moitteetta. Löytää kaikki ohjaimet jne.
Onko katsastusasemilla paskat laitteet, vai yrittääkö auto vaan olla minulle suopea, eikä "käräytä itseään päästöistä" :)
Läpi ovat kyllä onneksi päästäneet, kun ei putkesta mitattuna oo mitään ollu.
Ois vaan kiva saada tuo kuntoon, ni ei joka vuosi tarviis ton kanssa selitellä/ihmetellä.
Oisko joku kontakti irti? Asemilla on vissiin käytössä joku Boschin laite.
OBD-ongelmia katsastuksessa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Jos VAG-COM pääsee kiinni on väylä kunnossa eli tuon aftermarket radio jutun voi unohtaa. Mitä VAG-COM:n OBD2-yhteensopivuustesti sanoo?
VAG-COM ei itseasiassa lue samoja OBD2 tietoja mitä katsastuksessa luetaan vaan pääsee kiinni VAG:n "omaan staandardiin". Tuo OBD2 tai kun euroopassa ollaan niin EOBD puoli on käsittääkseni ECU:n yhteydessä eli jos sinne saat yhteyden ja OBD2-yhteensopivuus näyttää vihreää pitäisi katsastuksessakin päästä purkkiin kiinni.
VAG-COM ei itseasiassa lue samoja OBD2 tietoja mitä katsastuksessa luetaan vaan pääsee kiinni VAG:n "omaan staandardiin". Tuo OBD2 tai kun euroopassa ollaan niin EOBD puoli on käsittääkseni ECU:n yhteydessä eli jos sinne saat yhteyden ja OBD2-yhteensopivuus näyttää vihreää pitäisi katsastuksessakin päästä purkkiin kiinni.
^näin on. Töissä tuli samanlainen ongelma vastaan kylläkin ihan erimerkkisessä autossa OBD (Bosch) ei ymmärtäny autoo, mut kyllä tälle autolle tarkoitettu diagnostiikkalaite luki ihan hyvin, käytin joitain sulakkeita irti ja pistin OBD uusiks kii ja sit toimi mut kalliiksi se tulee tollei kokeilla että "jos se toimis" (siis seilata katsastusaseman ja himan väliä) :)
-
- -
- Viesti:
ei sieltä pistokkeesta kyllä mitään muuta löydy kuin johdot nastoihin 16, 7, 4 ja/tai 5. Noita samoja karvoja pitkin kulkee sekä VAG-COM:n että EOBD:n tiedot.
Eihän autoon ole vaihdettu ECU:a missään välissä? Mikä moottori tossa on ja koska on ensirekisteröity/valmistettu? Noista voisi löytyä selitystä miksi ei ole EOBD-yhteensopiva...
Eihän autoon ole vaihdettu ECU:a missään välissä? Mikä moottori tossa on ja koska on ensirekisteröity/valmistettu? Noista voisi löytyä selitystä miksi ei ole EOBD-yhteensopiva...
Käyttöönotto on heinäkuu 2001, mutta auto on tehtaan mallia -02. Ja tietääkseni tuossa kyllä tuo EOBD:kin pitäis toimia.
Ecua ei ainakaan minun tietääkseni ole vaihdettu. Tiedä sitten edellisestä omistajasta (leasing yhtiö). Kova epäilys on ettei kyllä ole.
Kone on 1.6 16v AZD ja Ecu Marelli 4mv (tjs). Vag-comilla on kaikki toiminu. Cruise on enabloitu ja jotain pikkukikkareita kokeiltu sekä vikakoodeja nollailtu.
Autossa on myös sähkölasit/peilit, joten myös CAN mielestäni löytyy, ja siihenkin olen päässyt käsiksi.
Molemmissa konttoreissa on kyllä sanoneet, että "yleensä näissä Volkkareissa ei kyllä ole ollu mitään ongelmia.", mutta mulla ylläri tietty on.
Onneksi siis on ollu suopeita inssejä ja päästäneet läpi!
VW:lle en mee kyllä ruikuttaa. Ne saa rahansa muualta. Kyllä tohon joku ratkaisu vielä löytyy!
Ecua ei ainakaan minun tietääkseni ole vaihdettu. Tiedä sitten edellisestä omistajasta (leasing yhtiö). Kova epäilys on ettei kyllä ole.
Kone on 1.6 16v AZD ja Ecu Marelli 4mv (tjs). Vag-comilla on kaikki toiminu. Cruise on enabloitu ja jotain pikkukikkareita kokeiltu sekä vikakoodeja nollailtu.
Autossa on myös sähkölasit/peilit, joten myös CAN mielestäni löytyy, ja siihenkin olen päässyt käsiksi.
Molemmissa konttoreissa on kyllä sanoneet, että "yleensä näissä Volkkareissa ei kyllä ole ollu mitään ongelmia.", mutta mulla ylläri tietty on.
Onneksi siis on ollu suopeita inssejä ja päästäneet läpi!
VW:lle en mee kyllä ruikuttaa. Ne saa rahansa muualta. Kyllä tohon joku ratkaisu vielä löytyy!
Varmistin nyt tuolla VAG-COM:lla tuon OBD2:n. Ei muka ole yhteensopiva.
Boksin tiedoista kyllä löytyy autoa vastaava runkonumero. Ja boxin tuotenumeron kun viskasin Googleen löytyi aivan vastaavaan moottoriin sopivia laatikkoja.
Täytyy vielä kokeilla tota sulakkeiden repimistä, jos jotain tapahtuis.
Jos ei, ni on kai pakko mennä VW:lle. Ei viiti joka vuosi olla jännäkakka hosussa leimaamassa ;)
Boksin tiedoista kyllä löytyy autoa vastaava runkonumero. Ja boxin tuotenumeron kun viskasin Googleen löytyi aivan vastaavaan moottoriin sopivia laatikkoja.
Täytyy vielä kokeilla tota sulakkeiden repimistä, jos jotain tapahtuis.
Jos ei, ni on kai pakko mennä VW:lle. Ei viiti joka vuosi olla jännäkakka hosussa leimaamassa ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”