Tuli hankittua otsikon mukainen kulkine.Muutama kysymys jakopäästä:
Remmin vaihtoväli?(90tkm)
Remmin+kiristäjien n. hinnat?
Vaihtotyön kesto?(6-8tuntia)
Oulu-Ylivieska akselilla kohtuu hintainen pajajoka suorittaisi remmin vaihdon?
Passat-98 2.8v6(4wd) jakopää
Valvoja: ffp jäsenet
miulla tiisselinä vastaava V6. Justiin vaihdettiin hihna, vaihtoväli tuossa ainakin 120tkm. Samalla kannattaa uusia vesipumppu ja termostaatti, kiisselissä ne on ainakin sen verran pahassa paikassa että vituttaa purkaa uutta kierrosta.
Vesipumppu, termostaatti, tiivisteet, kaikki hihnat mitä koneessa on, sekä muovipussillinen kiristinrullia (kaikki uusin mitkä voi uusia), 2 settiä vetonivelen suojakumeja, turbon tiivisteita yms. makso alennuksineen marmoritiskiltä luokkaa 500€
Aikaa itse tehtynä hommaan meni luokkaa 7-8 tuntia. Saman verran menee liikkessäkin muistaaksen, eli vaihtaminen 500-700 eskoa?. Bensakoneessa ei vissiin tartte mitään ihmeellisiä työkalujakaan, jos on normaali autotallivarustus 6 ja 12 kulmaisilla lenkeillä, räikällä, torxit ja kuusiokolot. TDI koneessa lukitaan kampura ja pumppu, muut osat jäävät ajoitusmerkkien mukaisesti.
Vesipumppu, termostaatti, tiivisteet, kaikki hihnat mitä koneessa on, sekä muovipussillinen kiristinrullia (kaikki uusin mitkä voi uusia), 2 settiä vetonivelen suojakumeja, turbon tiivisteita yms. makso alennuksineen marmoritiskiltä luokkaa 500€
Aikaa itse tehtynä hommaan meni luokkaa 7-8 tuntia. Saman verran menee liikkessäkin muistaaksen, eli vaihtaminen 500-700 eskoa?. Bensakoneessa ei vissiin tartte mitään ihmeellisiä työkalujakaan, jos on normaali autotallivarustus 6 ja 12 kulmaisilla lenkeillä, räikällä, torxit ja kuusiokolot. TDI koneessa lukitaan kampura ja pumppu, muut osat jäävät ajoitusmerkkien mukaisesti.
Threadia ylös... Onko Oulussa tosiaan kaikki huollattaneet Pörhöllä?
Toki on Vepsäläinen, Raskone ja Suomen Autohuolto, mutta eroavatko niiden hinnat kuinka paljoa Pörhöstä sitten? Kun tuntiveloitukset ovat hyvin lähellä toisiaan... Ja huoltokirja autossa on aukoton ja merkkiliikkeestä, joten ei viitsi jonkun alle satasen säästön takia sitä mennä "sotkemaan". Jos merkkileimoilla on mitään merkitystä enää näin vanhassa autossa (mikä sinällään on varmasti jo toisen keskustelun aihe).
Onko halvempaa ja luotettavaa huoltoa sitten jossain hieman kauempana? Kun ei millään haluttaisi maksaa reilua tonnia huollosta. Nostaa ajokustannukset kerrassaan toiselle tasolle...
Vai olenko käsittänyt väärin Oululaiset huoltohinnat?
Toki on Vepsäläinen, Raskone ja Suomen Autohuolto, mutta eroavatko niiden hinnat kuinka paljoa Pörhöstä sitten? Kun tuntiveloitukset ovat hyvin lähellä toisiaan... Ja huoltokirja autossa on aukoton ja merkkiliikkeestä, joten ei viitsi jonkun alle satasen säästön takia sitä mennä "sotkemaan". Jos merkkileimoilla on mitään merkitystä enää näin vanhassa autossa (mikä sinällään on varmasti jo toisen keskustelun aihe).
Onko halvempaa ja luotettavaa huoltoa sitten jossain hieman kauempana? Kun ei millään haluttaisi maksaa reilua tonnia huollosta. Nostaa ajokustannukset kerrassaan toiselle tasolle...
Vai olenko käsittänyt väärin Oululaiset huoltohinnat?
Juu onhan noissa muissakin paikoissa takuut, mutta on tullut tässä hiukan kantapään kautta tullut opiskeltua muutaman muun korjaamon osaamisia, joten vastaisuudessa taidan suosia pörhöä. mitä oon hinta-arvioita kysellyt yleensä useammasta paikasta, niin aikalailla samaa luokkaa on ollut suomen-autohuollolla ja pörhöllä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa