Itsellä tulevaisuudessa lienee moottorinohjauksen päivitys edessä, ennen kuin kukaan kysyy, motronicin koodaajat ovat harvassa, ja myös melkolailla kallista hommaa, lisäksi vielä se..
Mikään ratapeli ei olisi kyseessä. Eli tuo moottorinohjaus saisi olla sellainen ettei tarvitsisi joka päivä säädellä, vaan kerran kunnolla kun säädättää niin rokkaisi kuten pitääkin. Ympäristö 5 sylinterinen ja ahdinkin tuolla on.
VEMS, Hestec, Haltech, Tatech, Autronic..
Kokemuksia? Puolesta ja vastaan..
Ohjelmoitavat moottorinohjaukset
Valvoja: ffp jäsenet
http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=644.0 Tuolla on puitu moottorinohjausjärjestelmiä jonkun verran. Nuo "tämä toimii ja tuo taas ei sitten mitenkään"-kommentit ovat täysin turhia, jos niitä ei ole perusteltu mitenkään. Turaaja-asentajan kytkentäkämmi tekee koko boksista paskan ja toimimattoman?
Samoilla linjoilla Kemen kans - asennuksen huonous pilaa tämän pallon joka kolkasta tulevat ruiskut.
Kannattaa myös miettiä mistä ja millä aikataululla avun saa kun (jos) ongelmia ilmenee.
Tuo "kunnolla säätäminen" koostuu aika monista parametreista plus sitten ite olen huomannu sen että kun säädettävä ruisku on käytössä, sitä sitten tahtoo ns. ylisäätää, vaikka moottori muuten toimisi hyvin. Esim. matka-ajossa taloudellisemmaksi, rata-ajossa tehokkaamaksi jne. Mutta se nyt menee oman pöljyyden piikkiin. ;)
Talven ensipakkasten (-25...-30C, ei lokilämmitystä) jälkeen ei käytännössä olisi tarvinnut koskea kylmäkäynnistyskarttoihin, moottori kyllä käynnistyi jos vaan startti jaksoi pyörittää. Jos on huono akku tai siperiankylmä niin kylmäkäynnistyssäädöt tulee olla tosi hyvin kohdallaan - muuten loppuu akku. Säätövaraa kyllä löytyy mutta ongelma on tietää mihin suuntaan ja mitä parametria.
Itse olen Tatechin ohjaamalla moottorilla jo rullaillut ~3 vuotta, etupäässä 10km työmatka-ajoa aamuin illoin, toisinaan reilun 1000km pätkiä, joskus radalla jne. - tyytyväinen olen ollut.
Toki ongelmiakin on ollut - vaan ei ylitsepääsemättömiä. Kehittävä palaute on otettu vastaan ja parannuksia tullut ja tulee koko ajan. Suurin osa ongelmista on ratkennut johdotusta muuttamalla, osa taas ohjelmistopäivityksillä.
Siinäpä osa minun kokemuksista säädettävien moottorinohjaimien maailmasta.
Tuolla vastaheiton forumilla näytti olevan aika hyvin PQ:lta ja muiltakin tullutta kommenttia. Samaa tarinaa taitaa löytyä audifinns foorumiltakin?
Kannattaa myös miettiä mistä ja millä aikataululla avun saa kun (jos) ongelmia ilmenee.
Tuo "kunnolla säätäminen" koostuu aika monista parametreista plus sitten ite olen huomannu sen että kun säädettävä ruisku on käytössä, sitä sitten tahtoo ns. ylisäätää, vaikka moottori muuten toimisi hyvin. Esim. matka-ajossa taloudellisemmaksi, rata-ajossa tehokkaamaksi jne. Mutta se nyt menee oman pöljyyden piikkiin. ;)
Talven ensipakkasten (-25...-30C, ei lokilämmitystä) jälkeen ei käytännössä olisi tarvinnut koskea kylmäkäynnistyskarttoihin, moottori kyllä käynnistyi jos vaan startti jaksoi pyörittää. Jos on huono akku tai siperiankylmä niin kylmäkäynnistyssäädöt tulee olla tosi hyvin kohdallaan - muuten loppuu akku. Säätövaraa kyllä löytyy mutta ongelma on tietää mihin suuntaan ja mitä parametria.
Itse olen Tatechin ohjaamalla moottorilla jo rullaillut ~3 vuotta, etupäässä 10km työmatka-ajoa aamuin illoin, toisinaan reilun 1000km pätkiä, joskus radalla jne. - tyytyväinen olen ollut.
Toki ongelmiakin on ollut - vaan ei ylitsepääsemättömiä. Kehittävä palaute on otettu vastaan ja parannuksia tullut ja tulee koko ajan. Suurin osa ongelmista on ratkennut johdotusta muuttamalla, osa taas ohjelmistopäivityksillä.
Siinäpä osa minun kokemuksista säädettävien moottorinohjaimien maailmasta.
Tuolla vastaheiton forumilla näytti olevan aika hyvin PQ:lta ja muiltakin tullutta kommenttia. Samaa tarinaa taitaa löytyä audifinns foorumiltakin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa