Ohjelmoitavat moottorinohjaukset

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

Ohjelmoitavat moottorinohjaukset

ViestiKirjoittaja weasel » 8.8.2007 1:34

Itsellä tulevaisuudessa lienee moottorinohjauksen päivitys edessä, ennen kuin kukaan kysyy, motronicin koodaajat ovat harvassa, ja myös melkolailla kallista hommaa, lisäksi vielä se..

Mikään ratapeli ei olisi kyseessä. Eli tuo moottorinohjaus saisi olla sellainen ettei tarvitsisi joka päivä säädellä, vaan kerran kunnolla kun säädättää niin rokkaisi kuten pitääkin. Ympäristö 5 sylinterinen ja ahdinkin tuolla on.

VEMS, Hestec, Haltech, Tatech, Autronic..
Kokemuksia? Puolesta ja vastaan..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 8.8.2007 7:38

Tuon motronicin säätö maksaa 500-1000 eur. Kyllä menee enemmän jos vaihdat ohjauksen kokonaan.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 8.8.2007 10:37

kyseleppä porkkikselta, se osaa säätää

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 8.8.2007 11:49

Menee, ei tässä se raha nyt siinämielessä olekaan kyseessä.

Pointti oli vain siinä, että se motronicin koodaus/muokkaus on sen tonnin laaki.. Ohjelmoitava ruisku olisi siis pitkällä tähtäimellä IMHO parempi vaihtoehto.

EreZ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.9.2004 12:17

ViestiKirjoittaja EreZ » 8.8.2007 15:06

Kyllähän ne parhaat ecut tulee tuolta australiasta. Mulla on 1.8T:ssa haltech e6x ja se yksinkertaisesti TOIMII eikä tarvi pelleillä sen kans.
Ennen mulla oli tatech, mut en ollu sen toimintaan tyytyväinen joten siirryin haltech:n ja en oo katunu päivääkään.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 8.8.2007 17:16

Juu, ei millään pahalla mutta Tatech kannattaa jättää sinne mistä sitä olisi hommaamassa. Ja kuten ylläkin kirjoiteltiin, parhaat ohjausjärjestelmät tulee tuolta toiselta puolelta tätä palloa.

Keme
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.2.2005 12:59

ViestiKirjoittaja Keme » 8.8.2007 17:43

http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=644.0 Tuolla on puitu moottorinohjausjärjestelmiä jonkun verran. Nuo "tämä toimii ja tuo taas ei sitten mitenkään"-kommentit ovat täysin turhia, jos niitä ei ole perusteltu mitenkään. Turaaja-asentajan kytkentäkämmi tekee koko boksista paskan ja toimimattoman?

PQ
-
Viestit: 42
Liittynyt: 6.7.2004 17:21

ViestiKirjoittaja PQ » 8.8.2007 19:51

Lyhyen kokemuksen perusteella VEMSIÄ suosittelen. Plug&play Audin johtosarjaan ja hinta kohillaan.

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

ViestiKirjoittaja Ter0 » 9.8.2007 15:27

Samoilla linjoilla Kemen kans - asennuksen huonous pilaa tämän pallon joka kolkasta tulevat ruiskut.
Kannattaa myös miettiä mistä ja millä aikataululla avun saa kun (jos) ongelmia ilmenee.

Tuo "kunnolla säätäminen" koostuu aika monista parametreista plus sitten ite olen huomannu sen että kun säädettävä ruisku on käytössä, sitä sitten tahtoo ns. ylisäätää, vaikka moottori muuten toimisi hyvin. Esim. matka-ajossa taloudellisemmaksi, rata-ajossa tehokkaamaksi jne. Mutta se nyt menee oman pöljyyden piikkiin. ;)
Talven ensipakkasten (-25...-30C, ei lokilämmitystä) jälkeen ei käytännössä olisi tarvinnut koskea kylmäkäynnistyskarttoihin, moottori kyllä käynnistyi jos vaan startti jaksoi pyörittää. Jos on huono akku tai siperiankylmä niin kylmäkäynnistyssäädöt tulee olla tosi hyvin kohdallaan - muuten loppuu akku. Säätövaraa kyllä löytyy mutta ongelma on tietää mihin suuntaan ja mitä parametria.

Itse olen Tatechin ohjaamalla moottorilla jo rullaillut ~3 vuotta, etupäässä 10km työmatka-ajoa aamuin illoin, toisinaan reilun 1000km pätkiä, joskus radalla jne. - tyytyväinen olen ollut.
Toki ongelmiakin on ollut - vaan ei ylitsepääsemättömiä. Kehittävä palaute on otettu vastaan ja parannuksia tullut ja tulee koko ajan. Suurin osa ongelmista on ratkennut johdotusta muuttamalla, osa taas ohjelmistopäivityksillä.

Siinäpä osa minun kokemuksista säädettävien moottorinohjaimien maailmasta.

Tuolla vastaheiton forumilla näytti olevan aika hyvin PQ:lta ja muiltakin tullutta kommenttia. Samaa tarinaa taitaa löytyä audifinns foorumiltakin?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.8.2007 16:59

Kuplaan tulee megasquirt, golfiin tatech ja ässään vems, mikään ei ole vielä kyllä paikoillaan.

Eli kokemukset tulee sitten myöhemmin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa