A4 B6 1.8T (BEX) viheltää

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

A4 B6 1.8T (BEX) viheltää

ViestiKirjoittaja albanzo » 3.8.2007 20:55

Alko eilen kuulostaan toi diudi siltä ku ajais jollain suihkukoneella, eli kaasua poljettaessa kuuluu ihan hullu vihellys. Vihellys alkaa kun ahdin alkaa kerätä painetta ja loppuu heti ku ottaa jalan pois kaasulta. Täyskiihdytyksessä tuntuu (ei oo mittaria) painessa olevan pientä heilahtelua, eli tuntuu juurikin siltä ku siellä vuotais joku. No, tein painetestin ja hieman (hyvin vähän kylläkin, mut voiko siltä viheltää ihan pirusti?) se tuntu hengittävän jostain näiltä main... Onko tuolla jokin sellanen letku tms. mikä noissa tuppaa vuotamaan/menemään rikki? Koitin sormeilla kaikki letkut läpi mihin yltyin, mutten löytänyt mitään vuotokohtia. Perhealbumiakaan ei oo käytössä mistä vois kattella mihin ja miten ne kaikki letkut siellä menee... :( Tässä vielä toinen kuva selvittämään vuotokohdan sijaintia. Mikä muuten toi "mökö" tuossa kuvan vasemmassa yläreunassa on..?

Autoon on vaihdettu TT:n pässi jonka testasin tänään toimivaksi, sekä uus ahtopaineensäätöventtiili. Ton säätöventtiilin vaihdon jälkeen auto tuntu olevan hieman nuhaisempi ku mitä vanhalla ehjällä säätöventtiilillä ja meinasinkin että oon sitä vaihtaessa rikkonu jonkun letkun, mut tuntuivat olevan ihan ehjiä ja hyvin kiinni...

Jos joku osais jelppiä, ni ois vallan kiva juttu, koska ärsyttää nyt jo toi vihellys ja nuhaisuus.

EreZ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.9.2004 12:17

ViestiKirjoittaja EreZ » 4.8.2007 0:13

Saippuavettä ku ruikit joka paikkaan ja sit teet painetestin niin pitäis löytyä vuotokohta.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 4.8.2007 10:55

Jos nuo letkut menevät yhtään samaan tapaan kuin AEB-koneessa, niin tarkista suhiseeko imusarjan alla oleva putki. Se tuppaa noista vanhemmista ainakin porsimaan.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 6.8.2007 10:06

Vuotokohta yleensä paljastuu silmällä ainoastaan siitä ulostulleen öljyn perusteella, eli missä märkää öljyistä tahnaa, siellä vuoto.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 6.8.2007 16:31

protoni: Meinaatko sellaista L:n mallista letkua, joka lähtee tuolta imusarjan takareunasta alhaalta?? Sitä meinasin ainakin ite ehdottaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 6.8.2007 20:36

Ei kyllä tuntunu sieltä imusarjan altakaan hönkivän... No, pitää vissiin soittaa huomenna LMS:lle ja varata sieltä aika, josko osaisivat paikallistaa vian.

edit. Perjantaina LMS:lle, toivottavasti tulee kuntoon.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 8.8.2007 21:56

Tänään saatiin kaverin VAG-COM toimimaan ja se anto diudista yhden vikakoodin joka oli jotain "Boost pressure regulation" tms. En saanut sitä tarkasti ylös kun kaverilta loppu läppäristä akku kesken kaiken... :(

Voisiko siis viat johtua juuri hetki aikaa vaihdetusta ahtopaineensäätöventtiilistä? Sen vaihdon jälkeen noi ongelmat nimittäin alko... Tuota säätöventtiiliä epäilen myös sen takia, että uudessa säätimessä oli numerosarjan perässä eri kirjain kuin vanhassa, numerot olivat samat... Myyjä kyllä varmisti koneelta että tuohon mun autoon kuuluisi juuri tuo säädin.

Mandu
-
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2006 12:12

ViestiKirjoittaja Mandu » 8.8.2007 23:16

Tässä vielä toinen kuva selvittämään vuotokohdan sijaintia. Mikä muuten toi "mökö" tuossa kuvan vasemmassa yläreunassa on..?

Mököllä tarkoitat tuota "tasapäistä" osaa johon menee venttiilikopan houhotusputki? Se on yksitieventtiili, joka päästää houhotusöljyä ahtimen imupuolelle.
Kun järjestelmää paineistaa, niin sieltä kohdilta ainakin itselläni kuului suhinaa, muttei tullut kuitenkaan mistään ilmaa ulos. Paineistaessa kuului myös pientä pulputusta venttiilikopasta.
Ahtopaineensäätösolenoidi pitää mielestäni olla täsmälleen samalla osanumerolla kuin alkuperäinen (kirjaimia myöten), jota ecu sitten ohjaa.. ei välttämättä ohjaa oikein, joten alkaa kuulumaan sitä huomattavaa suhinaa, kun aukoo hukkaporttia liian aikaisin.. ei ahda niin hyvin ja saattaa heilahdella paineet..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.8.2007 9:12

-03 BEX koneeseen albumi näyttäis venttiiliä 058906283F. Tämä F-loppuinen korvaa vanhan C-loppuisen.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 9.8.2007 9:38

Eli siis siellä pitäis olla aivan oikea palikka. Hmm, taistelu jatkuu...

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 11.8.2007 2:23

Turbohan sieltä sit on rikki.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 11.8.2007 12:55

No hyvä, ompahan syy laittaa isompi ;)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 11.8.2007 13:00

Joo sitä silleen varovasti toivo et syy olis turbossa, et tosiaan olis se OIKEE syy ostaa uus ja hieman isompi... ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa