syy ahtopaineen alentumiseen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

syy ahtopaineen alentumiseen

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 1.8.2007 22:41

kertokaas joku mikä on yleinen syy että ahtopaineet muuttuu? ja esim mistä johtuu kakkos vaihteella polkastaan pohjaan paineet 1,2bar ja lähtee laskee pikku hiljaa alle 1 baarin kun kierrokset nousee? ja kolmos vaihteella ottaa kuitenkin 1,35 jos ihan tarkkoja ollaan ja pysyy siinä kierrosten noustessakin? tänää kummastelin että paineet menee saman lailla ( kakkosella tekee ton laskun ) mutta näyttää 0,2 baria vähemmän? ilman lämpötila sama?ei näytä nyt täysillä paineilla kuin 1,15bar? whats the problem? vai onko mitää edes? mites noi hukkaportit kerääkö ne paskaa sisään? eräs turbo mies mainitsi siitä mutta auto on 90tkm ajettu ni en kyllä ekaksi epäilisi mitään semmosta..

wicce
-
Viestit: 172
Liittynyt: 22.6.2007 2:02

ViestiKirjoittaja wicce » 2.8.2007 2:37

näin nyt ihan ehdotuksena... Ettei vaan vuotais jostain???

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 2.8.2007 13:09

joo-o mutta mitkäs tossa on yleisenä mista kannattaa eka tsekkaa. kaikki toimii hyvin, kiihtyy vetää ja vääntää mutta paineet on matalemmat kuin ennen? ja auto on -98 pasuuna (AEB)

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 2.8.2007 18:58

elikkä tänään kokeiltu joka vaihteella kun pidempää ahtaa niin alkaa laskemaan paineet? mutta edelleen mikä tai mitkä asiat voivat vaikuttaa tohon 0,2baarin ahtopaineen laskuun

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 3.8.2007 12:15

ja tänään pieneen ylämäkeen kiihdytys niin alkuun 1,2bar ja alkaa laskee ennen kuin kierrokset on tapissa näyttää mittari 0,6bar. onko Downpipe mikä ahdistaa? mutta sekään ei selitä sitä että miks maks ahdot on enää 1,2bar..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.8.2007 13:59

no eihän se pilleriahdin nyt ihan älyttömiin pysty siellä. Paine laskee korkeammilla kierroksilla kun tuotto ei enää riitä.
ratkaisu: isompi ahdin

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 3.8.2007 17:51

Pakopaineet nousee

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 3.8.2007 18:08

Tekee jo täysin vakiona tuota, että kun vedättää matalilla kierroksilla/ylämäkeen niin nostaa vähän ylemmäs. Sama jos polkasee äkkiä kaasun pohjaan niin nousee hetkellisesti korkeammalle noi paineet. (kaikki vakiot/lastutet 1.8t, joissa olen ollut kyydissä tai ajanut on tehnyt juuri noin kuin sinullakin)

Ratkasu tosiaan on, että isompi ahdin, joka jaksaa vetää myös korkeille kierroksille. Eli jos et meinaa ahdinta vaihtaa niin ei muuta kuin kilometrejä tauluun.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 16.7.2008 1:25

Saako mistää teetettyä daunpaippia halvemmalla ku esim toi doc-powerin valmis ? se olis sen 650€

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 16.7.2008 7:40

Toi 650 egee on mielestäni vielä halpa hinta. Itse ajattelin joskus tehdä Dp:n ja sitä laskeskellessa totesin siitä tulevan aika hintavaa, putket noin 40-100 €, katti 250-300€ ja laipat sekä tähän vielä oma työ ja sovittaminen ettei kolisis mihinkään, tulos oli ei kannata.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.7.2008 9:37

Ihan normaalia se on, että K03:lla ahtopaine laskee korkeammilla kierroksilla. Ahdin vaan on kertakaikkiaan niin pilleri, ettei riitä tuotto pitämään korkeilla kierroksilla ahtopainetta ylhäällä, se yksinkertaisesti "kuolee".

Melkein jokainen vakio, ja miksipä ei lastutettukin turboauto tekee tuota, että ahtopaineet on parhaalla käyttöalueella ylhäällä ja siitä sitten rajoitinta kohden laskee. Milloin enemmän, milloin vähemmän. Niitä kun ei ole vakiona suunniteltu rajottajalle asti vetäviksi...

Ja downpipe on pelkkä downpipe, ei sisällä kattia. Että siihen nähden tuo 650e on kyllä aika arvokas... Etenkään, kun se ei ole todellakaan se, mikä siellä ensimmäisenä ahdistaa.

"Ei mopolla mahdottomiin..." ;)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 16.7.2008 15:21

elikkä tänään kokeiltu joka vaihteella kun pidempää ahtaa niin alkaa laskemaan paineet?


Tämä taas johtuu siitä että ahtoilma lämmittää sitä onnettoman kokoista välijäähdytintä, jolloin se ei enää pysty jäähdyttämään ahtoilmaa yhtä viileäksi kuin kennon ollessa likimain ulkoilman lämpöinen. Lämpötilan kasvaessa ilman tiheys pienenee, jolloin sen paine alkaa laskea.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 17.7.2008 8:29

Ainakin touhon Doc-powerin myymään DP:hen kuuluu mukaan myös katti, eli siinä kohtaa se 650 egee on mielestäni vähän. Näin off topic.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 10.4.2009 16:01

Elikkäs aikoinaan näyttäny ahdot tota 1,25bar max. nyt ei nouse enää ku 1-1.1bar eiks näis ko3 pysty ihan tankoa ruuvaamalla lisää ahtoja? meinasin niinku tohon mitä ne on joskus ollu ei yli ku ei tiiä miten tos lastus bensa kartta riittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa