syy ahtopaineen alentumiseen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
syy ahtopaineen alentumiseen
kertokaas joku mikä on yleinen syy että ahtopaineet muuttuu? ja esim mistä johtuu kakkos vaihteella polkastaan pohjaan paineet 1,2bar ja lähtee laskee pikku hiljaa alle 1 baarin kun kierrokset nousee? ja kolmos vaihteella ottaa kuitenkin 1,35 jos ihan tarkkoja ollaan ja pysyy siinä kierrosten noustessakin? tänää kummastelin että paineet menee saman lailla ( kakkosella tekee ton laskun ) mutta näyttää 0,2 baria vähemmän? ilman lämpötila sama?ei näytä nyt täysillä paineilla kuin 1,15bar? whats the problem? vai onko mitää edes? mites noi hukkaportit kerääkö ne paskaa sisään? eräs turbo mies mainitsi siitä mutta auto on 90tkm ajettu ni en kyllä ekaksi epäilisi mitään semmosta..
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
Tekee jo täysin vakiona tuota, että kun vedättää matalilla kierroksilla/ylämäkeen niin nostaa vähän ylemmäs. Sama jos polkasee äkkiä kaasun pohjaan niin nousee hetkellisesti korkeammalle noi paineet. (kaikki vakiot/lastutet 1.8t, joissa olen ollut kyydissä tai ajanut on tehnyt juuri noin kuin sinullakin)
Ratkasu tosiaan on, että isompi ahdin, joka jaksaa vetää myös korkeille kierroksille. Eli jos et meinaa ahdinta vaihtaa niin ei muuta kuin kilometrejä tauluun.
Ratkasu tosiaan on, että isompi ahdin, joka jaksaa vetää myös korkeille kierroksille. Eli jos et meinaa ahdinta vaihtaa niin ei muuta kuin kilometrejä tauluun.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
Ihan normaalia se on, että K03:lla ahtopaine laskee korkeammilla kierroksilla. Ahdin vaan on kertakaikkiaan niin pilleri, ettei riitä tuotto pitämään korkeilla kierroksilla ahtopainetta ylhäällä, se yksinkertaisesti "kuolee".
Melkein jokainen vakio, ja miksipä ei lastutettukin turboauto tekee tuota, että ahtopaineet on parhaalla käyttöalueella ylhäällä ja siitä sitten rajoitinta kohden laskee. Milloin enemmän, milloin vähemmän. Niitä kun ei ole vakiona suunniteltu rajottajalle asti vetäviksi...
Ja downpipe on pelkkä downpipe, ei sisällä kattia. Että siihen nähden tuo 650e on kyllä aika arvokas... Etenkään, kun se ei ole todellakaan se, mikä siellä ensimmäisenä ahdistaa.
"Ei mopolla mahdottomiin..." ;)
Melkein jokainen vakio, ja miksipä ei lastutettukin turboauto tekee tuota, että ahtopaineet on parhaalla käyttöalueella ylhäällä ja siitä sitten rajoitinta kohden laskee. Milloin enemmän, milloin vähemmän. Niitä kun ei ole vakiona suunniteltu rajottajalle asti vetäviksi...
Ja downpipe on pelkkä downpipe, ei sisällä kattia. Että siihen nähden tuo 650e on kyllä aika arvokas... Etenkään, kun se ei ole todellakaan se, mikä siellä ensimmäisenä ahdistaa.
"Ei mopolla mahdottomiin..." ;)
elikkä tänään kokeiltu joka vaihteella kun pidempää ahtaa niin alkaa laskemaan paineet?
Tämä taas johtuu siitä että ahtoilma lämmittää sitä onnettoman kokoista välijäähdytintä, jolloin se ei enää pysty jäähdyttämään ahtoilmaa yhtä viileäksi kuin kennon ollessa likimain ulkoilman lämpöinen. Lämpötilan kasvaessa ilman tiheys pienenee, jolloin sen paine alkaa laskea.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa