G2 tekniikan vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wvsampsa
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.1.2007 16:10

G2 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja wvsampsa » 25.7.2007 17:30

elikkä kakkos golfiin koneen vaihto edessä, 1,6 bensasta 1,6 tai 1,9 td/tdi... onko kokemuksia katsastuksista? meneekö 1,9 uudempi td/tdi heittämällä paikoilleen vai pitääkö tehdä paljon muutoksia? pitääkö jarruille tehdä jotain? olisin kiinnostunut hankkimaan td/tdi tekniikan jos sattuu jollain olemaan yksi ylimääräinen nokileka...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 26.7.2007 15:35

Tämä on mutua, en ole varma tästä.

Tehokkain diesel-kakkis on muistaakseni 55kW jotenka sen nokivasaran pitäisi sitten olla suurinpiirtein samaa teholuokkaa. Lisäksi jarrut yms. pitää päivittää vastaamaan tätä vertailumallia. Joku muu varmasti täydentää ja korjailee.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 26.7.2007 16:09

Eikös se mene ihan suhteessa bensavehkeisiin... siis vertailu G60:neen jos kyseiset jarrut yms. hilppeet. Tai esim. 16v:hen jos sen alusta, jarrut yms...
Toki pitää hommata osia dieseleistä esim. tankki ja tietenkin se diesel konekin olis hyvä :D

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.7.2007 17:04

Ei tarvi verrata dieseleihin jos laittaa 1,9:n. Sopivan tehoiseen bensakoneeseenkin voi verrata, esim 90hv tdi => verrokkina 90hv 1,8 kaasarikone tai 110hv TDI => 1,8 8V GTI jne.

wvsampsa
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.1.2007 16:10

ViestiKirjoittaja wvsampsa » 26.7.2007 20:03

jepjep. paljonkohan katsastuskonttorilla ottaa prosentteja tekniikan vaihdosta? ja paljonkohan saa olla muutosprosentteja? olisko kellään kokemuksia siitä venton dieselistä ku jotku puhuu et menee heittämällä paikoilleen ja jotku vähän muuta...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.7.2007 22:35

vaihdetuista osista menee prosentit ja 49,9 saa olla.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 27.7.2007 10:31

Eikös sen uuden säännöksen mukaan voi olla enemmänkin. Enää ei tule kanta-autotarkistusta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.7.2007 12:10

kanta-autotarkistus tehtiin jos prosentit meni yli 35. Saahan niitä enemmänki olla ku 50 mutta menee verot maksuun.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 27.7.2007 23:35

Aivan juu, niihä se olkii.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 28.7.2007 14:29

Tehokkain alkuperäinen g/j 2diesel tais olla 82 hp. eli välijäähdytetty 55 kw, ei ilmeisen monta tuotu suomeen...paljonkos siinä 1.9 td.ssä on muuten vakiona tehua?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.7.2007 11:46

Tehokkain on ollut välijäähydtetty RA ja SB 80hv/59kw. 1,9 TD AAZissa 75hv/55kw ilman välijäähdytintä.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.7.2007 12:35

Kakkiksee saa jarrujen säädöllä heitettyä max. 190hp moottorin, joten en nyt lähtis tuskaileen niiden tehojen kanssa. Nakkaa vaikka jarrut gti golffista eli taka-akseli vaihtoon ja levyt taakse, eteen gti levyt (riippuen vuosimallista, tai 254mm jarrusetti) ja vakaaja sekä oikee jarrutehostin niin siinä on lupaa jo sille 139hp moottorille. Jos on joku <89 vuosmalli niin voinee melko huolettomasti jo heitellä välijäähyjä yms keulalle.

Kakkiksen kytkinsettiä käyttämällä varmaa menee kakkikse omaan vaihdelaatikkoonki kiinni, mutta saattaapi välitykset olla niin ja näin.

wvsampsa
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.1.2007 16:10

ViestiKirjoittaja wvsampsa » 29.7.2007 20:24

elikkä ei muutako löytäis vielä koneen ni vois aloittaa pikku operaation... kiitoksia tiedoista. enpä ole ennen konetta vaihtanu mut eiköhän se onnistu ku löysää vähän hermoja ja antaa aikaa :)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.7.2007 22:11

Kyl se onnistuu, etenkin jos dieseliin vaihat niin siinä on aika minimaalisesti sähköjä yms. Pumpun ottaa tankista pois ja pistää letkus vaa pohjalle asti tjsp?

vwfani
-
Viestit: 124
Liittynyt: 4.7.2004 19:47

ViestiKirjoittaja vwfani » 29.7.2007 22:14

Taikka pistää kaasari koneellisen tankin.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 1.8.2007 21:16

samaa oon tässä itekki funtsinu jos laittas mk2:seen 1.9 tdi koneen :S
pitäs varmaan laatikkoki vaihtaa. ja sitten jarrut nii voiko tohon tava-akseliin vaihtaa levyt taakse vai pitääkö akselitki vaihtaa? riittäskö ku laittas 1.8 gti jarrut tai vr6?

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 1.8.2007 21:30

gt:n, gti:n tai g60:n vakaajallinen akseli... niitä nyt on joka pojalla tallin nurkissa :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.8.2007 14:44

kaveri vaihto 1.9td:n tekniikan jettaan ja sai toimimaan ihan kunnolla... ja loota kyl tais olla 1.6td:n en muista tarkalleen... kokeilemalla selviää kestääkö

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 6.8.2007 17:34

Lukaskaapa pajalle.com sivuilta miten ovat toteuttaneet 1.9 tdi koneen kakkiksen nokalle. Oli aika selkeet ohjeet ja selvitykset.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa