Ostettiin vaimon kanssa appiukolle Jetta 1.8i -90. Eihän liki 300tkm ajettu auto voi olla uutta vastaavassa kunnossa, joten pientä korjausta pitäisi tehdä. Merkkiliikkeeseen noin vanhaa on turha yrittää taluttaa, joten joku laatuisaksi tiedetty paja olisi hakusessa.
Viat eivät ole kovin ihmeellisiä - oikean puolen takaovi ei aukea lukkokahvasta, pakoputki vuotaa liitoksesta ja auto nykii vajaalla tankilla ajettaessa sekä etupäästä kuuluu jotain 'kolinaa'. Itse en reilun 100km matkalla sitä Espooseen ajaessani huomannut mitään hälyttävää kolinaa ja moottoritiellä kulki tasaisesti.
Nykiminen nyt sitten pahentui sille tasolle, että autolla ei oikein voi enää ajaa. Ehdotin ensilääkkeeksi tankkaamista, joka varmaan nyt iltapäivällä tapahtuukin. Onko hyvää ideaa mistä nykiminen vajaalla tankilla voisi johtua? Itselleni tulisi mieleen lähinnä lommo ikävässä kohdassa tankkia tai murtunut bensan imuputki tms. tankin sisäinen osa.
Kolinan lähteeksi epäilen jotain moottorin tukikumia, koska ohjauksessa ei tuntunut mitään ongelmaa ja moottoritiellä auto kulki kuin 'kiskoilla'. Onko näissä jotain tyyppivikaa että tukikumit laukeaisivat? Kuinka iso moottorin liike on vielä 'normaalia', jos kaasuttelee paikallaan?
Hyvä VW-huolto PK-seudulla? Vian kuvausta viestissä
Valvoja: ffp jäsenet
Osmankäämintien pajassa olen käynytkin, se oli kyllä hyvä ja edukas.
Ilmeisesti vuoto on laipasta joten kartiotiiviste lie antautunut. Menen huomenna ihmettelemään tarkemmin...
Niin, ja nykiminen ei sitten niin kamalaa ollutkaan... tuumin tuon monojetin kumilaipan vaihtaa josko se vaikka olisi perinteisesti eväinä.
Ilmeisesti vuoto on laipasta joten kartiotiiviste lie antautunut. Menen huomenna ihmettelemään tarkemmin...
Niin, ja nykiminen ei sitten niin kamalaa ollutkaan... tuumin tuon monojetin kumilaipan vaihtaa josko se vaikka olisi perinteisesti eväinä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa