Corrado G60 Puhallin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

Corrado G60 Puhallin

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 19.7.2007 20:40

Ongelmana on, että moottorin puhallin alkoi puhaltamaan yksi ilta ja se lopetti vasta aamulla kun akku oli tyhjentynyt.
Kävin marmori tiskillä kyselemässä relettä joka ohjaisi tuuletinta mutta koneen mukaan tuuletinta ohjaa kokonainen yksikkö joka yllätys yllätys maksoi mansikoita ja päälle jäätelöä.
Onko kellään ollut ongelmaa asian tiimoilta?
Vaihdoin lämpötila-anturin sinisen anturin vierestä. Anturin vaihdoin jälkeen lämpötila mittarilla näytti 20 km jälkeen 110 C mutta kone ei kuitenkaan keittänyt.
Otin tuulettimen ensi apuna kokonaan pois käytöstä. Huomasin, että johtosarja oli jonkun käsialaa sillä liitin oli mallia lattaliitin.
Jos joku tietää missä yksikkö on niin saan varmaan ostettua Dopilta uuden.

MRI
-
Viestit: 216
Liittynyt: 31.8.2003 19:50

ViestiKirjoittaja MRI » 19.7.2007 22:19

...
Viimeksi muokannut MRI, 19.12.2009 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 20.7.2007 18:47

Semmonen ruskee mötikkä siis. Se yleensä aiheuttaa tommosta, itelläni ollu se anturi iät ajat irti.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 22.7.2007 0:47

Kiitos pitääpä koittaa. Tuntuu, että noi corron sähköt on samaa tasoo kun sähkö olisi keksitty uudestaan. Mikähän siinä on kun kuitenki 2 korinen golffi oli minun tietääkseni aika varma toiminen sähköjenkin puolesta vai olenko väärässä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.7.2007 13:10

Kyllä itsellä ainakin toimii Corradon sähkötkin melko moitteetta (koputtaa puuta) verrattuna esim johonki ranskalaisiin sähköhirvityksiin.
Itse asiassa eipä tuossa Corradossa oo sähköjen kanssa ollu juuri mitään onglelmia. Bensapumpun rele hajos reilu vuosi sitten, siinä se negatiivinen sanominen Corron sähköistä sitten olikin...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 22.7.2007 14:40

On tos mun rakkinees ollu ainakin havaittavissa semmosta, että johtojen kuoret ovat kovettuneet ja halkeilleet. Ensimmäisenä tämä on yleensä havaittavissa lambdan johdossa. Eikä ne anturitkaan ikuisuuksia kestä, normi kulutustavaraa. Mulla ainakin ongelmia on aiheuttanut edellisten omistajien ryöstäjäviritykset yms.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 22.7.2007 14:56

Johtojen eristeet on ollu halki uudesta lähtien varmaan ;D Pahimpia oli ed. omistajan patentit (mm 16mm2 johdon jatkaminen pelkästään teipillä kojelaudan sisällä).

Flektistä: Ei oo näköjään mitään vaikutusta tolla moottoritilan lämpötila-anturilla? jonkun testiohjeen mukaan pitäisi saada flekti pyörimaan anturin johto maadoittamalla?? Missä se "fan afterrun relay" tjsp on, jos sitä on ees kukan löytäny :D

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 22.7.2007 15:04

G60:ssä vaikuttaa flektiin siin syylärissä oleva anturi ja siellä imusarjan päällä oleva anturi, kiinni siinä venakopan ja imusarjan välisessä tukiraudassa. Menee yksi johto. Maadoita tämä johto niin flekti pitäs lähtee pyörimään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa