Öljynpainemittarin asennus, ohjeita kaivataan!
Valvoja: ffp jäsenet
Öljynpainemittarin asennus, ohjeita kaivataan!
Löytyisikö keneltäkään kokemusta kyseisen mittarin asennuksesta, lähinnä anturin asennus kiinnostaisi, mihin ja miten? Mittari on AutoGaugen smoke sarjaa (eli sähköisesti toimiva) ja auton roolia hoitaa tällä kertaa Passat vm. -97 1.8T (AEB) koneella. Kaiken näköiset ja kokoiset vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita!
Audiini (1,8TQ --03) koneeseen tommosen tässä joku aika sitten asentelin, en tiedä onko vanhemmissa koneissa jotain eroa mutta epäilen ettei.
Itse paineet sain otettua suodattimen jalasta missä öljynpaineen varoittimen anturi on.
Yhtenä hankaluutena (?) oli se että koneessa kierre on M 10x1 ja AG:n anturissa muistaakseni jokin 1/8 x 27 nptf joka eroaa hyvin vähän tuosta M 10 X1 :stä eli puoltoista kierrettä eroa tuuman matkalla nousussa ja se on myös kartio kierre, kierteet kyllä kiertyvät useamman kierroksen yhteen ja voi olla että pitävätkin mutta täysin vastaavat ne eivät siis ole, äkkiseltään en mistään sovitus kappalettakaan näille löytänyt.
Laitoin tuohon alkuperäisen paineanturin tilalle semmoisen jarruletkunpätkän jossa on M10 x1 :n kierre ja toiseen päähän haaroituskappaleen ja näin sain tuotua tuon haaroituskappaleen parempaan paikkaan eli vähän ylemmäksi missä tilaa oli paremmin antureille.
Tuon kierteiden ero ongelman itse ratkaisin vetämällä kierretyökaluilla haaroitus kappaleen jengat metriseen kokoon ihan entisten päälle joka onnistui ihan hienosti kun ero aika pieni -en tiedä olisko ollut edes tarpeellista kun kuten tuossa aikaisemmin sanoin nuo kierteet ovat hyvin lähellä toisiaan ja luulen että moni tuommosen anturin asentanut ei ole edes tajunnut että ovat eri kierteillä...
Niin tuli vielä mieleen että tulikohan tuo haaroituskappale edes mittarin mukana vai jouduinko hakemaan sen Bilteemasta -jokatapauksessa se kannattaa asentaa että alkuperäisen varoituksen saa toimimaan.
Itse paineet sain otettua suodattimen jalasta missä öljynpaineen varoittimen anturi on.
Yhtenä hankaluutena (?) oli se että koneessa kierre on M 10x1 ja AG:n anturissa muistaakseni jokin 1/8 x 27 nptf joka eroaa hyvin vähän tuosta M 10 X1 :stä eli puoltoista kierrettä eroa tuuman matkalla nousussa ja se on myös kartio kierre, kierteet kyllä kiertyvät useamman kierroksen yhteen ja voi olla että pitävätkin mutta täysin vastaavat ne eivät siis ole, äkkiseltään en mistään sovitus kappalettakaan näille löytänyt.
Laitoin tuohon alkuperäisen paineanturin tilalle semmoisen jarruletkunpätkän jossa on M10 x1 :n kierre ja toiseen päähän haaroituskappaleen ja näin sain tuotua tuon haaroituskappaleen parempaan paikkaan eli vähän ylemmäksi missä tilaa oli paremmin antureille.
Tuon kierteiden ero ongelman itse ratkaisin vetämällä kierretyökaluilla haaroitus kappaleen jengat metriseen kokoon ihan entisten päälle joka onnistui ihan hienosti kun ero aika pieni -en tiedä olisko ollut edes tarpeellista kun kuten tuossa aikaisemmin sanoin nuo kierteet ovat hyvin lähellä toisiaan ja luulen että moni tuommosen anturin asentanut ei ole edes tajunnut että ovat eri kierteillä...
Niin tuli vielä mieleen että tulikohan tuo haaroituskappale edes mittarin mukana vai jouduinko hakemaan sen Bilteemasta -jokatapauksessa se kannattaa asentaa että alkuperäisen varoituksen saa toimimaan.
Käy kyllä suoraan mutta huonolla tuurilla kiristäessä korkkaa kierre suodattimen jalasta.
Suosittelen kyllä kaivamaan jostain haarotus palan sekä adapterin suodattimen jalan ja haarapalan väliin.
Itse laitoin vielä tiiviste ainetta kierteisiin (kestää öljyä).
Ilman tiiviste ainetta oli aina jalka ihan märkänä ku pääs kuumana hieman vuotamaan.
Kiristää en uskaltanu enempää kun noi haarotuspalat sekä adapterit on jotai kupari/messinki/paska metallia mikä murtuu helposti.
Suosittelen kyllä kaivamaan jostain haarotus palan sekä adapterin suodattimen jalan ja haarapalan väliin.
Itse laitoin vielä tiiviste ainetta kierteisiin (kestää öljyä).
Ilman tiiviste ainetta oli aina jalka ihan märkänä ku pääs kuumana hieman vuotamaan.
Kiristää en uskaltanu enempää kun noi haarotuspalat sekä adapterit on jotai kupari/messinki/paska metallia mikä murtuu helposti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa