lämpöpuhallin ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tupe
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.7.2007 22:19

lämpöpuhallin ongelma

ViestiKirjoittaja Tupe » 16.7.2007 15:52

Elikkä ois ventossa semmonnen ongelma , että kun laittaa puhaltimen puhaltamaan tuulilasiin,
niin se puhaltaa kuskin puolelle hyvin heikosti mutta keskelle
ja vämkärin puolelle puhaltaa normaalisti.

Oisko kellään kokemusta samasta ongelmasta, niin vois kertoa, että miten lähtä asiaa korjaamaan.


Kiitos vastanneille!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 16.7.2007 20:16

Voisko olla vaan jotain kökköä tukkeena siellä kanavassa? Esim. puista tullutta...

Tupe
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.7.2007 22:19

ViestiKirjoittaja Tupe » 17.7.2007 17:57

voi olla mutta pitääkö siitä purkaa kaikki pois ratin takkaa , että sinne pääse käsiksi?

Cavalier
-
Viestit: 15
Liittynyt: 4.3.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Cavalier » 18.7.2007 11:28

Mulla on kans sama ongelma...ventossa -95 tuskin siellä mitään kökköä rööreissä on ku sama ongelma on myös kaverin golffissa -96. Taitaa olla tyyppivika. Se ilmavirta ei vissiin tuu tasasesti sieltä puhallinmoottorilta vaan se puhaltaa vänkärin puolelle paremmin. Paskamainen homma talvisin ku kuskinpuolen ikkuna sulaa hitaasti. Asiaa auttaa ku pienentää vähän ilmavirtaa kuskin puolen sivuikkunalle.

Onko tähän joku keksiny jotain ratkaisua vain onko vaan elettävä asian kanssa =) ?

Tupe
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.7.2007 22:19

ViestiKirjoittaja Tupe » 18.7.2007 16:42

Joo mullakin on tuo vento vm-95, ja kyllä se on todella perseestä, kun vänkärin puoli on sulanut niin kuskin puolion vielä jäässä :(

manu67
-
Viestit: 131
Liittynyt: 29.11.2005 23:15

ViestiKirjoittaja manu67 » 18.7.2007 17:32

^Saman ongelman kanssa painin viime talvena :-( Minun tapauksessa keksin mistä johtui :-)
Purin lämmitys/puhallin/paikka säätimen (keskikonsulissa) huomasin "mihin puhaltaa" säätimen vaijerin kuori oli löystynyt pidikkeestään, kun nuppia käänsi niin vaijeri ei kiristynyt, vaan vaijerin kuorikin liikkui. kiinnitin kuoren uudestaan, johan rupes puhaltaa. Toivottavasti sai selvää ;-)

Tupe
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.7.2007 22:19

ViestiKirjoittaja Tupe » 18.7.2007 19:42

Joo pitääpä katsoa huomenissa sitä vaijeria, että onko se oikein.

LunkiLankinen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.8.2007 21:59

Golf Variant G4 1.9 TDI ja hyytynyt lämpöpuhallin

ViestiKirjoittaja LunkiLankinen » 13.8.2007 0:36

Nonni. Lämpöpuhallin sammui varoittamatta kesken puhaltelun. Tuossa reilun viikon takaisten rankkasateiden yhteydessä tuli isosti vettä vänkärin puolelle jostain paikasta X. Takalattia menin ihan uima-altaaksi. Nyt sitten olen sitä kuivatellut työmatkoilla kunnes viime viikolla puhallin pysähtyi. Laitoin nelosella hönkimään jalkotilaan ja yläröörit kiinni. Sit se vaan loppu. Ei toimi millään nopeudella. Oon ihan kädetön sähkömiehen hommissa joten en osannu muuta kattoo ku sulakkeet. Tarkistin kabiinin puolen taulusta kaikki ja sit vielä siitä akun päältä. Etuvastuksen otin irti, mut en osaa kattoo et onko ehjä(ei ole yleismittaria ja en tiedä edes, että osaisinko oikein käyttääkään). :D Mitään ylimääräistä ei vehkeestä kuulunut ennen pysähtymistä. tuntu vaan ku ois joku vetäny töpselin seinästä. Autosta löytyy Eeberi, joka toimii edelleen normaalisti...paitsi ettei puhalla ku se puhallin ei tosiaan toimi. :) Niin ja karvalakkimallissani ilmastoinnin virkaa toimittaa pelkkä kattoluukku.

Kiesihän oli siin yllä mainittu G4 Golf Variant 1.9 TDI ALH -02.

Mahtaakohan olla ketään sähköseppää maisemissa, joka ehtisi viisauttaan jakaa...?

P.S. Etsin kyllä, mutten tämän tyypin ongelmaan esimerkkitapauksia foorumilta löytänyt.

edit: nyt on se yleismittari, mut en taida osata sitä kunnolla käyttää. :)

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 15.8.2007 12:08

puhaltimen moottori otti lopputilin. jos sulakkeetkin ehjät.

LunkiLankinen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.8.2007 21:59

ViestiKirjoittaja LunkiLankinen » 15.8.2007 23:15

No voi visva.
Eikö sen pitäis niinku jaksaa pidempään ku 5 vuotta..? :O
Milläs sen voi 100% varmuudella todeta, et se on autuaammilla metsästysmailla? Europcar, HKI tarjos moottorin vaihtoa hintaan 260€. Mahtaakohan se olla paljon vai liikaa?

Sen verran pihi kyl oon, että puljaan vielä hetken sen katkaisijan kanssa...ellei joku sit oo sitä mieltä, et se on ihan pelkkää ajan hukkaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.8.2007 23:24

Senhän pystyy testaamaan niin että laittaa johdot suoraan akulle ja jos pyörii ok niin vika katkasijassa? 10 vuotta kesti kolmoskopassa.

LunkiLankinen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.8.2007 21:59

ViestiKirjoittaja LunkiLankinen » 16.8.2007 22:52

Onkohan meitsin kädettömyydellä mitään rajaa..?
Otin sen yleismittarin kauniiseen käteen. Kokeilin suoraan akusta, että varmasti toimii. (12.48V antoi) Menin sinne katkaisijan virtaa tuovalle liittimelle. Löin miinuksen runkoon ja kokeilin plussalla joka johtoo. Ei viisari värähtänykään. Outoo tässä tosin on se, että katkaisijan taustavalo kuitenkin palaa ku virta on päällä.
...taitaa olla siis mittarimiehessä vika. Jatkan harjoituksia. ->

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.8.2007 23:17

Valot taitaa tulle ihan eri sähköletkuissa kun puhaltimen sähköt...

LunkiLankinen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.8.2007 21:59

ViestiKirjoittaja LunkiLankinen » 27.8.2007 22:37

En jaksanu enää askarrella. Huoltosetä löys jonkun kolmen markan osan jostain eeberin ja lämpöpuhaltimen välistä, joka ei enää toiminu. Se ei ollu sulake mistä se puhu, mut joku muu sähkötekninen termi sillä oli. Nyt kuitenkin toimii. Parin tunnin edestä se velotti...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa