Neuvoja GT1749VA > AGR:ään?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

Neuvoja GT1749VA > AGR:ään?

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 16.7.2007 9:07

Eli lähtökohta on 90hv AGR, jossa GT15 ahdistaa. Tarkoitus on laittaa uutta ahdistinta ja tuollaista pilleriä en sinne takaisin laita. Mieli tekisi vnt ahdinta, ja tuollainen Gt1749VA pd130 ahdistin olisi tarjolla.

Joku on varmasti tehnyt tämän homman aieminkin, josko joku voisi minua hieman valaista mitä kaikkea pitää tehdä että tuon saa koneen kylkeen puhkumaan...

Kannattaako sitä ylipäätään alkaa vääntämään paikalleen vai ostaisiko Fin-turbon GT15/17 hybridin, joka menisi paikalleen heittämällä?

Miten moottorin ja pakosiipien ohjaus? Jos laittaa AFN:n boksin, niin mitä muita rojuja tarttee hommata että saa tuon siipien ohjauksen pelaamaan? En haluaisi alkaa kikkailemaan niiden painekellojen kanssa yms kötöstelyä, vaan mahdollisimman oem ratkaisu haussa.

Kokemuksia poikittaiskoneen vanhanmallisesta (4-v, ei tiptronic) automaattilootasta väännön keston osalta olisi myös kiva kuulla, vaikkakin niitä tuskin kovin monella on :D

Jos jollain olisi takataskussa jokin konsti laatikon öljynpaineiden nostamiseksi niin saa valaista, sillä saisi pikkasen luistamista pienemmäksi isommilla väännöillä.

Lisäksi saa tarjota poikittaisen pakosarjaa tuolle vnt ahtimelle.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 4.9.2007 21:39

Itseäkin kiinnostaisi tietää että onko tähän tullut mitään selvyyttä?

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 4.9.2007 22:12

Ei ainakaan minulle. Taitaa kallistua tuohon hybridin asentamiseen kun ei tahdo tietoa löytyä :(

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 4.9.2007 23:36

1749VA käy Golffiin heittämällä. Paineputken lähtöön vaan joutuu hankkimaan sopivan adapterin. AFN:n ecu taasen ei käy. Eli entisen ecun tilalle täytyy vääntää joko esim. ALH:n ecu tai vanhaan ecuun uusi softa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 5.9.2007 7:26

Kuinka paljon tarvitsee vedellä uusia piuhoja tai jotain alipaineventtiili hässäköitä tässä tapauksessa sitten?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 5.9.2007 11:11

Ei tarvitse vedellä piuhoja eikä letkuja. Entisen painesolenoidin (N75) tilalle pitää ostaa ALH:n vastaava alipaineventtiili. Sekin menee kiinni entiseen liittimeen. Ehkäpä kannattanee kuitenkin tarkistella huolella ali- ja ylipaineletkujen kunto, voivat murentua siinä asennellessa käsiin.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 5.9.2007 11:25

Eipä mene suoraa n75. Mulla on pöydällä ALH n75 ja pihalla on agr koneella varustettu auto. ALH:ssa liitin on syvempi. Tuohon menis varmaan vanhemman afn n75. Nämäkin asiat saattaa tietenki olla autokohtaisia.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 6.9.2007 14:01

Joo, liitintä on kahta mallia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa