Isomman ahtimen käyttö alkuperäisellä softalla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gege
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.7.2007 14:30

Isomman ahtimen käyttö alkuperäisellä softalla

ViestiKirjoittaja gege » 15.7.2007 21:33

Riskinä on kai että menee laihalle. Ahdin pitäisi vähän pakosta vaihtaa nyt ja softaan saan rahat kokoon ehkä vasta parin kk:n päästä. Jos ahtopaineen säätimen kytkee pois, niin eikö turbo ahda vain jousipaineella. Olisiko järkeä ajaa seuraavat pari kuukautta näin? Karstottuuko joku paikka tai voiko tulla jotain muuta damagea? Kone on 1.8 turbo -01

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 15.7.2007 22:38

Käytännössä kun et polje, eli et nosta ahtopaineita, niin silloin ainakin mennään ok tilanteessa. Muuten ei käsittääkseni kovinkaan suositeltavaa :(

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 16.7.2007 23:23

Toimii se ihan hyvin sillä isommallakin turbolla. ECU mittaa sisäänmenevää ilmamassaa, ja säätää sen mukaan seosta. Eikä ahdot muutu mihinkään, joten toimii niinkuin ennenkin. Paitsi ehkä herää vähän hitaammin.

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 17.7.2007 0:15

itellä on kkk-k04 paikoillaan 1.8t aum 110kw moottorissa ja rahat saan kasaan vasta joskus joulukuussa säätöä varten. aivan hyvin on toiminut käyttää ahtoja 1bar ja pudottaa sitten takasin 0,6bar isomalla ahtimella näyttää pitävän ne vakio paineet myös korkeammilla kierroksilla

ainakin mulla näyttää tekevän niin että jos akun kenkä on ollut irti ja sitten lähdet kiihdyttämään niin repii koko ajan liikaa ahtoja

oli ensin isommat suuttimetkin kiinni mutta niillä ilman ohjelmointia syöttää koko ajan liikaa bensaa näytti syövän ajotietokoneen mukaan 8-9ltr/100km ja tuntu polttavan jo putkessa moottori jarrussa joten vaihdoin takas vakiot paikalleen

eli kyllä toimii moitteetta mutta kenkää ei kannata antaa vaikka mitään ei pitäs hajota.mutta mikään ei ole niin varmaa kun epävarma.

ja joo herää vähän myöhemmin kuin vakio ahtimella=sammuu helpommin...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 17.7.2007 2:15

Jos rahasta on kii, eikö kannattaisi ostaa niitä palikoita varastoon ja laitella kiinni vasta sitten kun perse kestää sen softankin....??

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 17.7.2007 11:21

kyllä kai se muuten oliski sama ollu ostaa osat varastoon mutta turbottomalla autolla on huono ajaa joten ostin pakopesäsästä halkimenneen vakio turbon tilalle isoman k04:sen kun ei se hinnanero ole mikään iso k03/k04 välillä

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 17.7.2007 22:21

Kyllähän varmasti moni menisi heti säädättämään, mutta turbotec:n helposti 2kk jonot ja nyttenkin lomilla.

Kunhan ajaa rauhallisesti eikä lähe kokeilemaan motarille (saksaan) paljonko kulkee niin kyllä sen pitäisi kestää nipussa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.7.2007 12:41

Eikä tahdo riittää se, että saa rahat siihen softa-muutokseen. Kannattaa varata vähintää muutama satku ylimääräistä, koska noissa projekteissa joku kusee yleensä aina ja vaatii käteistä...

suoniemi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.11.2006 21:05

ViestiKirjoittaja suoniemi » 23.8.2007 20:32

Ite olen kanssa tuota ko4 ahdinta harkinnut. Sehän menee suoraan tuon vakioahtimen paikalle? Tarviiko muita muutoksia kuin isommat suuttimet?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.8.2007 22:14

Se K04 sopii jos se on sellainen malli joka on tarkoitettu korvaamaan orkkisahdin. Noita kun on useampaa mallia.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 24.8.2007 1:03

Tiukassa on raha, jos se viritys säätämisestä jää kiinni...

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.8.2007 1:36

Jollain vaan ei ole aikaa/varaa seisottaa autoa rikkinäisellä ahtimella, kun pitää päästä liikkumaan, ja samalla sitten vaihtaa viriahtimen ja ajelee hetken rauhassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa