Audin 10v vitoskoneen kiertokankien strategiset mitat?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Audin 10v vitoskoneen kiertokankien strategiset mitat?

ViestiKirjoittaja Juvonen » 14.7.2007 14:05

Joku tossa väitti, että audin 10v koneiden kanget olisivat 136mm pitkät ja yläsilmä 22mm, alasilmän halkaisijasta vaan ei ollut tietoa. Tietoa ei löytynyt myöskään autowikistä. Olisko kellään mittoja kyseisestä kangesta tai mahdollisesti jopa kuvia?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.7.2007 14:14

Eikö laakerikokoakaan löydy, vaikka sitten varaosanumeroa verraten?

Jukka Majava
-
Viestit: 111
Liittynyt: 24.7.2003 0:08

ViestiKirjoittaja Jukka Majava » 14.7.2007 16:36

Noissa ei ole käytetty yhtä ja samaa kankea, vaan ainakin kahta erillaista. ulkomuistista menee jotakuinkin näin:

Vanhemmat 79.5mm porauksiset 2144cc moottorit + 10v turbot samoilla 136mm pitkillä, 22mm tapilla ja 49mm alasilmällä. Mahdollisesti myös 1.9l on näillä. Nämä siis niissä koneissa, joissa ohuempikaulainen kampiakseli.

2226cc, 2309cc sekä 2-litrainen vapari 1.8 ja 1.6 neloskoneiden tapaan 144mm pitkät, 20mm tappi ja 50.6mm alasilmä.

[edit] Mittavirhe korjattu.
Viimeksi muokannut Jukka Majava, 25.7.2007 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 14.7.2007 16:46

Joo mietin vaan, että löytyykö sieltä jämäkämpää kankee konsernin sisältä toho pg koneeseen, mutta ei taida löytyä ku PG:s 136mm kanki, 22mm yläpää ja 50.6mm alapää.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 14.7.2007 23:07

PG:n kanki on juurikin vastaavasta aihiosta tehty kun audin 10vt kanki. Erotuksena tuo alasilmän koko. Tiedä sitten onko sillä suurempaa merkitystä veivin kestolle? edit: Ja kestänee nuo veivit pienen virittämisen PG koneessakin, jos audissa kestää holsetin + 2bar ahtoa :) ..käytettävät kierrokset kannattanee tosin pitää kurissa, kun alkup. mäntä/veivipaketti painaa reilut 1,2kiloa/kpl.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa