Golf 2 kytkinvariaatio-ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Golf 2 kytkinvariaatio-ongelma

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.7.2007 23:50

Pitäisi vaihtaa kytkin.

Ongelma on siinä että moottori on 1,8 16v (KR) ja vaihteisto on TD:n vaihteisto. Muistaakseni malli 4S.

Käsittääkseni yleisimpiä kytkimiä on neljä: isolla ja pienellä kytkinakselilla, 210 ja 200 mm sekä näiden yhdistemät.

Kun otan kytkimen irti ja mittailen ja tsiigailen sitä niin millä tiedoilla saan kerralla oikean kytkimen varaosaputkasta? Hyvähkö väännön kesto katsotaan eduksi koska moottorin vääntökäyrässä on hieman deviaatiota kivempaan suuntaan.

Oletetaan että varaosanumeroa ei löydy osista.

  1. Onko Motonetin kytkinpaketeissä kaikki mitä tarvitaan vai puuttuuko niistä jotain oleellista?
  2. Tuleeko vaihteistosta öljyt pihalle kun niillä on niin vähän ajettu ettei viittis vaihtaa huvikseen?
  3. Mitä muuta pikkuosaa kannattaa ostaa valmiiksi kun vetoakselin torx-kantaiset pultit jotka pyöristyy siinä vaiheessa kun ne näkevät avaimen?

Edellisestä kakkoskotelon kytkinrempasta 10...15 vuotta joten kaikkea ei voi enää muistaa :)

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 11.7.2007 0:34

B: ei tuu.

C: kun laitat avaimen kiinni pulttiin niin napauta vasaralla oikein reippaasti siihen jatko varren päähän jolloin (ehkä) olemassa oleva lukko liima murtuu ja pultit
aukee ilman mitään muttia.

a:han en osaa sanoa koska sieltä en oo mitään koskaan hommannu.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 11.7.2007 7:55

Ovat muuten sitten xzn pultit. öljyjä ei tarvitse ottaa pois.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.7.2007 15:52

Taisinkin jo vaihtaa ne pultit ulkoisella kuusiolla oleviin kun joskus viitisen vuotta sitten stefan vaihdoin...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 11.7.2007 17:32

Siitä on aikaa kun kakkiksee motonetistä kytkinpaketin ostin, oisko ehkä painelaakeri puuttunut tjsp. Oliko KR vaihdelaatikko samalla tavalla kuin pienemmissä eli painelaakeri laatikon toisessa päässä? Sillo kannattaa vaihtaa se pieni tiiviste sen vaihdelaatikon pääakselin päähän, mistä se työntötanko tulee, saa vain marmorilta.

Itselläni ei niiden zxn kantojen kanssa ole ollut kauheesti ongelmia, kunhan saa vaan sen avaimen todella painettu pohjaan asti, mikä voi olla hankaa etenkin jos se kuoppa on täynnä paskaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa