Golf 1.8T uutta kytkintä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

Golf 1.8T uutta kytkintä

ViestiKirjoittaja Lamaro » 10.7.2007 13:02

Heti alkuun search:n ehdottelijoille, että kyllä on yritetty etsiä tietoa sen kautta...tuloksetta!

Eli minkä kytkin sopii suoraan tuohon golffiin? Jonku dieselin kenties, tulisi halvemmaksi?

Ja nyt hakusessa koko paketti (en tiedä mitä siihen kaikkea kuuluu, mutta kaikki mahdollinen että varmaan kestää ja on hyvä)

Auton tehot tulevat aluksi pyörimään n.220hv/340nm, joten tolta pohjalta kytkintä etsimään!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.7.2007 17:54

No jos sulla on 5-vaihteinen laatikko, niin sitten G60:n vauhtipyörä vaikka Dopilta MD-Comprex:sta ja samaan pakettiin myös esim. TDI:n tai VR6:n paineasetelma ja kytkinlevy!

Ja tuossa G60:n vauhtipyörää vois samalla hiukan keventääkkin, jos haluaa ;)

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 19.7.2007 15:07

Mitenkä hyvin tuo G60 vauhtipyörä, TDI:n asetelma tuollaiseen 99 malliseen Gti:hin sopii? Joutuuko paljon sorvaamaan? Ja onko toimiva paketti? Ja kustannukset suurin piirtein? Kun olisi aika ajan kohtainen tuo kytkimen uusinta.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 19.7.2007 15:54

Mitenkä hyvin tuo G60 vauhtipyörä, TDI:n asetelma tuollaiseen 99 malliseen Gti:hin sopii?

Sopii ihan suoraan ja ei tarvi sorvata ellet halua keventää?!?!

Kuten aiemmin kerroin jo, niin esim. Dopilta (MD-Comprex) vauhtipyörä ja kytkinlevy/paineasetelma. Sit tarvit uudet pultit vauhtipyörään (G60), maksaa kappaleelta 3-4€ (6kpl).

Hinnan saa selville ottamalla yhteyttä...

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 20.7.2007 15:18

Entäs Startti? Sopiiko omalle paikalleen vai pitääkö muokkailla?

TimppaK
-
Viestit: 154
Liittynyt: 24.12.2004 23:21

ViestiKirjoittaja TimppaK » 20.7.2007 21:58

Sopii suoraan paikalle.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 23.7.2007 18:50

Onko jossakin muussa vehkeessä vastaava eli siis samanlainen vauhtipyörä? Kun tuntuu noi G60 vauhtipyörät olevan kortilla. Ja minkä TDI:n asetelma/levy pitäis hommata?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 23.7.2007 19:19


Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 2.8.2007 16:30

Eli vauhtipyörä olis kohta hyppysissä, mutta onko myös G60 kytkin sopiva? Vai mitä mun pitäis siihen jatkeeksi hommata? Kun ei viitsi sekundaa ostaa turhan takia.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 2.8.2007 19:02

itse tilasin US-partsilta Sacs performance paineasetelman ja kytkin levyn, ja voin sanoa että ajomukavuushan siitä lähti. perkeleen jäykkä mutta tosi hyvän jämäkkä. :D se on vähän mistä tykkää. mutta ei ainakaan lähde luistamaan kytkin ja kestää lisä virejäkin. ja about samat tehot kuin Lamarolla. suosittelen jos vähänkin ajaa pätkä ajoa tai kaupunki ajoa niin joku just dieselin kytkin tai vr6 se on paljon mukavampi ajaa.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 2.8.2007 19:30

mulla ei varmaan oo perus asiat ihan hyppysissä nyt, koska en tajua mitä noihin mun kysymyksiin vastataan.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 2.8.2007 22:03

^Tässä sulle vastaus!!!

Esim. TDI:n tai VR6:n paineasetelma, kytkinlevy ja uusi painelaakeri + G60 vauhtipyörä= Sopiva paketti sun 5-loviseen lootaan!

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.8.2007 22:34

Myös ABF koneessa on tuollainen vauhtipyörä (siis Golf 3 GTi 16V)

Sachsin Performance palikoistahan löytyy tuohon vauhtipyörään kytkin jolla saa 500 Nm kestoa, jonka pitäisi melko monessa 1,8T:ssä riittää. Tosin luistamaanhan tuonkin näköjään saa sopivalla käytöllä.

Kun tuollaiseen autoon vaihtaa kiinteän vauhtipyörän voimistuvat voimansiirron hammasäänet.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 3.8.2007 15:30

Kiitos Murre. Nyt aukes ummikonkin silmät. No herneitä. Tätä vartenhan foorumit on.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 3.8.2007 17:01

^Juu ei mittän :-P

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 3.8.2007 17:02

Joo ei kannata ihmetellä, jos alkaa laatikko/kytkin pitämään kolinaa, kun kytkin ylhäällä ja auto tyhjäkäynnillä. (Täysin normal)

Toi paineasetelmahan paljon ratkasee millanen kytkin on ajaa. Eli jollain diisselin asetelmalla oleva kytkin voi olla jopa kevyempi kuin orkkis.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 4.8.2007 9:16

Se kolkottaa jo nyt niin paljon et tuntuu ku olis laatikosta tulluu joku kiven murskain.
Viimeksi muokannut Cokkelin Civittäjä, 4.8.2007 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 31.8.2007 20:39

No juu. Nyt on auto ylhäällä... Kaikille tiedoksi että kannataa hommata ne asetelman pultit myös. itsellä ei ainakaan ollu niitä mukana kytkimen paketissa. Nyt auto seisoo korjaamolla kun ei löytyny sopivia pultteja koko kaupungista.


Jee ja löyty yks katkennu korvake laatikosta. Mikäköhän on sen rikkonu... No kai se koppa 2 pultilla pysyy.

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 3.9.2007 10:49

Lainaan vähän topiccia..

Niin onko minkälainen homma vaihtaa tuo kytkin itse? Joutuuko koko koneen nostamaan pois? Auto samainen 1.8T gti -98.

Entä missä hinnoissa pyörii jos käy jossain laitattamassa?

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 3.9.2007 23:01

En tiedä ku en itse vaihtanu. Ei tarvii konetta nostaa. Aika paljon tosin näytti puretun ku kävin autoa katsomassa. Luultavasti aika helppo homma jos hyvät vehkeet on.
Maksoin vähän yli 200€ työstä. Isolla korjaamolla tehtiin.


On todella mukava setti ajaa tuo g60 vauhtip ja g60 kytkin/asetelma. Poljin tuntuma juuri sopiva.

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 4.9.2007 13:59

Juup 250€ sanoivat työn hinnaksi.
Onko tuohon vakio vauhtipyörään olemassa suoraan sopivaa paineasetelmaa+levyä? muutakuin tuo orginaali? kenties tdi tai vastaava.
Kun tuntuu tuo 500€ kovalta hinnalta g60 koko setistä
Vai onko tuo ainoa vaihtoehto parempaa/kestävämpää kykintä haettaessa?

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 7.9.2007 22:56

Itseänikin kiinnostais tohon perus-Golffiin kytkimen vaihto esim vastaavasta dieselmallista. Onko kytkinasetelman pulttijako sama bensa- ja dieselmalleissa?

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 8.9.2007 15:13

No mun mielestä melko halpa jos vertaa esim vakioon kaksoismassa pyörään ja uuteen kytkimeen...

Juhis84
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.1.2008 22:12

ViestiKirjoittaja Juhis84 » 31.1.2008 11:41

kun hakee n.300hv -00 vuoden gti golffista niin olisko 150hv diesel golffin kytkin (kuitenkin varmaan kestävämpi kuin esim 130hv?), vr6 v-pyörä sopiva? entäs mitä muuta kannattaa pistää pakettiin?

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 5.2.2008 20:37

Juhis84, kannattaa murrelta ainaki kysyy YV:llä tota kytkintä, sil o yks ylimääräinen jemmassa.

happo_masa
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 4.10.2009 23:10

kytkin...

ViestiKirjoittaja happo_masa » 5.7.2010 12:40

mikä diesel kytkin se kannattais laittaa golffi gti 1.8T koneeseen ku vauhtipyörän oon hommannu jo valmiiksi ja se ompi tuo G60. suositellaanko jotain power diesseliä. ja jos sellainen kannattaa laittaa nii onko kellään tietoo osa numeroa tai vastaavaa ku niitäki on monen tehoisia

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 5.7.2010 22:08

tuon g60 pyörän jälkeen käy tuo sre 645 loppuinen asetelma, sen kaveriksi tuo vr6 levy

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 12.8.2010 12:28

Omassa nelos getarissa on arvidsonin 1-massa vauhtipyörä ja nyt tarvis saada sen kaveriksi sopiva kytkinlevy, asetelma ja laakeri. Onkohan noissa asetelmien kiinnistyspulttijaoissa eroa, että uskaltaako ostaa suoraan tuon g60 setin? Tietysti täytyy tuon kytkimen kitkapinnan olla oikealla halkaisijalla.

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 19.8.2010 17:21

Eipä tarvii enää arpoa kun uus paketti on tulossa Briteistä.

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 1.9.2010 17:44

Kumpis näistä seteistä kannattaisi hommata? Toisessa setissä kevyempi vauhtis ja tossa halvemmassa todennäköissti paskempi kytkin.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123

paketti olis tulossa lastutettuun golf iv gti 1.8T agu -99

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 2.9.2010 20:51

Muuta en osaa sanoa kuin että halvalla harvoin hyvää saa... Ite tilasin tuolta http://www.awesome-gti.co.uk/
Tulihan hintaa mut pitäis kestää. Kokemuksia ei vielä oo kun laatikko on irtonaisena lattialla. Tuli takasin laittaessa ongelmaksi tuon sorvaaminen paikoilleen, on meinaan vähän tilaa pyöritellä ja kaikki on tiellä. AIka ohueksi oli tuostakin jo tuo vauhtis sorvattu vanhaan verrattuna;)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 3.9.2010 17:32

vink vink: Multa löytyy yksi ylimääräinen ja ehjä g60:n vauhtipyörä..

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.9.2010 17:49

Mistäs saisi poikittaiseen koneeseen kunnon 240mm vauhtipyörän 2massan tilalle. Mitään 2kg alurimpulaa ei ole hakusessa vaan lähemmäksi 10kg painavaa korvikelttä vakiokolle, joka ei tee trakrtorin käyntiääntä, eikä riko lootaa tai konetta värinällä

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 1.10.2010 10:42

Nyt on vihdoin saatu kaikki kytkin romut kasaan, eli G60 vauhtis, vr6 levy "sachs" ja sre *********645 asetelma ja vr6 painelaakeri. asetelmahan keskittyy noihin vauhtipyörän ohjuritappeihin, mut millä ootte noita levyjä keskitellyt? käykö esim tämmöinen http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-5175 ?
vai laitetaanko se vaan silmämääräisesti keskelle? ei kai sillä muuta väliä oo ku askin takaisin laitossa, asettuu sit olemaan kummiskin kytkinpolkimen painelulla...

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 4.10.2010 20:05

Itellä tuli sellanen tappi kytkin sarjan mukana, mutta eikös se tosiaan ihan asetu kohdalleen kun laittaa laatikon kiinni.... laaatikko ei mene paikalleen jos kytkinakseli ei mene levyn booreihin.

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 11.10.2010 12:17

Nyt tuli viikonloppuna laitettua kytkin ja vauhtipyörä paikoilleen, eikä se sit ihan ongelmitta mennyt :)

Plussat
- Kytkin pitää nyt hyvin, ei luista eikä täristä yhtään
- Poljinjäykkyys pysyi vakiota vastaavana

Miinukset
- Painelaakeria ei saanut vaihettua, kun laakerista katkesi toinen "hakanen" millä pysyy haarukassa kiinni, laitoin sit vanhalla laakerilla.
-kylmänä vanha laakeri vissiin sirisee kytkinpoljinta painaessa, loppuu tosin parinkilsan jälkeen.
-vaihdelaatikon kannakkeen keskimmäinen pultti katkesi avatessa laatikon päästä, ennen oli kolmella kiinni nyt kahdella pultilla
-suoraa ajettaessa hiljainen, jompaankumpaan suuntaan kääntäessä rupeaa pitämään pientä jurnutusta, mitä ei mielestäni aikasemmin kuulunut.

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 28.10.2010 22:49

Jatketaan vähän tota miinuslistaa :) tänään putos sit vasemmanpuolen vetoakseli, ku olin tos kotia ajelemassa, ne pienet vetolaipan pultit sinne laatikon päähän pitää liiman kanssa varmaankin laittaa, koska kiristin ne varmasti kunnolla, mut eipähän pysynyt. Siitä vetarin sisäpäästä hajos/lähti irti semmonen metalli lätkä ja tuli kaikki rasvat ulos, saako sitä lätkää ostettua erikseen, vai pitääkö ostaa koko sisempi nivel ? vai saako sitä niveltäkään erikseen ostettua? en ainakaan motonetin luettelosta löytänyt...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.12.2010 22:19

Jonde: Teettämällä saa mieleisen vauhtipyörän, alla olevissa kuvissa 240mm poikittainen pyörä. Itse päädyin vajaa 6kg painoon koska tykkään betonimyllyn äänestä ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 24.11.2012 15:03

Nostellaans tätäkin ketjua. Alkaa kilometrit kertymään kohti maagisia lukemia 1.8T AGUssa ja mm. tämän ja tämän ketjun pohjalta olen alkanut varautumaan tulevaan kytkinremonttiin. Tehot tällä hetkellä 185hv/320Nm, mahdollisesti/ehkä/kenties aikanaan se perus 220-240hv tulossa.

Onko kellään pitkäaikaista kestotestiä tuosta G60 vauhtipyörästä (ei kevennettynä) + VR6:n paineasetelmasta ja kytkinlevystä? Sachsilta kattelin, että Performance-levy maksoi jtn 300 € ja MDComprex myy edelleen G60 vauhtista. Mitään havaittuja miinupuolia? Vaikuttaako esim. vaihdelaatikon kestävyyteen yms yms yms?

Tai kysymyksenä näin päin: onko n. 400 Nm väännöille mitä muita potentiaalisia vaihtoehtoja?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.11.2012 15:38

Bensassa tuonne 380-400Nm väännöille riittää myös Sachs power kytkinpaketti. Hinta levylle, asetelmalle ja laakerille on halvimmillaan 250€ (motonet). Vauhtipyöräksi toi sama G60 vauhtipyörä.

Jos etsit tuota Power pakettia niin se löytyy yleensä kohdasta: Golf mk3 1.9TDI kytkinpaketti - vahvistettu.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 24.11.2012 15:50

Pelkkä 3-lapainen sintterilevy vakioasetelman kanssa 450nm asti.
Sasch race asetelmalla ja 3-lapaisella sintterillä kestää enemmän kuin sun loota.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.11.2012 16:02

Kestäähän se sintteri, mutta vakio kaksoismassa vauhtiksella ei tee mitään noilla väännöillä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 24.11.2012 16:24

Eiks tossa kaveri kysele g60 vauhtiksen perään jatkoa vai ymmärsinkö jotain nyt väärin? Joo ei sillä kaksoismassa vauhtiksella mitään tee. Tai saa siitä hyvän ja painavan verkonpainon :)

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 24.11.2012 16:24

Vähän jälleen keltainen nokka päässä voimansiirron kanssa.. Onko vauhtipyörissä sitten mitä muita vaihtoehtoja kuin vakio kaksmassanen tai yksmassainen G60 vauhtipyörä? Mitä hyötyä tuolla kaksmassaisella on verrattuna yksmassaiseen? Onko olemassa ns. kestävämpää kaksmassaista tuohon sopivaa..?

Jälleen kun sitä hyvää hinta-laatusuhdetta etsitään, niin mikä vaihtoehto on varmin, toimivin ja järkevin? (hyvät ehdot, tiedän..) Tuo JukkaA:n ehdottama?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 24.11.2012 16:28

Käytetty ja tasapainotettu g60 vauhtipyörä. Sintterilevy ojennukselta 135e ja siihen tarvike asetelma jatkoks. Ei oo hinnan kiroissa paketti ja varmasti kestää sen momentin mitä lootakin. Ei se lootan kestoon muuten mitään vaikuta. Momentti noi 02a/02j lootat tappaa. Ehottomasti kova vauhtipyörä.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 24.11.2012 19:14

Tiedä mutta luulis kummiskin kaksoismassaisen hieman voimansiirtoakin varjelevan, itse ainakin huomas kun jäykäksi vaihtu että aiemmin joutuu pienemmälle vaihtamaan kun jyrinät lisääntyi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.11.2012 20:20

Vakiona on jousitettu vauhtipyörä ja jousittamaton kytkinlevy. Itse suosin tosiaan jousittamaton (kovaa) vauhtipyörää ja jousitettua kytkinlevyä. Voin sanoo, että moni ei tuntumaltaan tuota poweria erota vakiosta, mutta pitoja on ihan eri tavalla.

Jousittamaton sintteri kovalla vauhtiksella on kaikkee muuta ku hyvä vaihtoehto käyttikseen.

Odu
-
Viestit: 68
Liittynyt: 7.8.2005 12:35

ViestiKirjoittaja Odu » 28.12.2012 15:45

Moi,

http://www.mstone.fi/tuotteet.html?id=27/136 Mulla oli tollanen paketti lastutetussa AGU:ssa. 16tkm jälkeen joku jousi sano yhteistyösopimuksen irti ja pajalta sanottiin että hommaas uus paketti. Ilmeisesti käyttökelpoista tavaraa tosta ei jäänyt kuin vauhtipyörä. Onko tietoa/kommentteja, että olisko tää hyvä vaihtoehto: http://www.mdcomprex.fi/store/product_info.php?cPath=241_265_267&products_id=439 vai kannattaisko jollain muulla setillä lähteä liikenteeseen? Kestäiskö tollanen (auto ihan arkikäytössä)? Mielellään niin että ton vauhtipyörän vois hyödyntää mikäli se on mahdollista. Auto on nyt siis perattuna huollossa joten esimerkiksi kuukautta ei pysty noita palikoita oikein venailla.

Jos on muita ehdotuksia niin mielellään suorat linkit tai tarkemmat tuotetiedot ja mistä saan ostettua.

Kiitoksia.

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16

ViestiKirjoittaja Jap3 » 28.12.2012 16:08

Onko tästä setistä kellään kokemusta tai tietoa kenen valmistajan?

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/841876/26

JKaunisto
-
Viestit: 96
Liittynyt: 2.8.2006 1:17

ViestiKirjoittaja JKaunisto » 28.12.2012 19:28

Mites muuten kun tuota 1,8T stickya katselin läpi, niin sieltä ei ihan selvää vastausta löytynyt.

Auto oli 3bg Passat 1,8T pitkittäiskoneella ja 5-v manuaaliaskilla. AWT tuo koneen tyyppi, niin sopiiko siihenkin tuo g60/ABF vauhtipyörä + Tdi asetelma ja levy?

On projektina tuollainen ABF motilla oleva Golf ja siihen tuli hankittua kytkimeen uudet hilut..voisi siitä osia lainata Passattiin kun alkaa tuo kaksoismassapyörä hieman varoittelemaan jo:P

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.12.2012 19:49

Ei sovi poikittaisen vauhtipyörät pitkittäiseen. Startti on väärällä puolella vauhtipyörää ja onhan se muutenkin eri mallinen.

Tuohon 3BG 5.vaihteiseen löytyy kiinteä vauhtipyörä vanhemmista audeista, taitaa olla joku -90 luvun alun 2.0 bensa jonka perässä on ollut ainakin sopivaa.

puukkoallu
-
Viestit: 5
Liittynyt: 20.3.2014 18:06

ViestiKirjoittaja puukkoallu » 23.6.2014 13:44

Tervehdys!

Nyt kävi niin että nelos koppasesta golffista kytkin luistaa aivann hirveesti ja uutta kytkin pakettia hakusessa. Olen ihan käsi näissä jutuissa ja kiiruski vähä ois saaha vaihettua niin oisin enemmän kun kiitollinen jos joku voisi auttaa ja vaikka linkittää semmosen hyvän kytkinpaketin. :))

golffi on lastutettu 1.8t. heppoja se 200 ja lisää ei oo tulossa. eli siis kytkin mikä vaaan kestäisi ja olisi hyvä hintalaatu suhde. osu silmään tuommonen http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=439

onko mistään kotosin?

Kiiiitänn jo etukäteen vastauksista:)

-Allu

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

Re:

ViestiKirjoittaja Tekno » 19.7.2022 19:20

Eerop kirjoitti:tuon g60 pyörän jälkeen käy tuo sre 645 loppuinen asetelma, sen kaveriksi tuo vr6 levy


Onko tämä nyt ihan 100% varma tieto, eli poikittaiskoneeseen+ 5v lootaan menis tuo sre645, g60 vauhtiksen ja vr6 levyn kanssa??

EDIT: kyllä, tuo on oikea.

Sachsin omat sivut tarjoaa kylläkin SRE 778:ia, mikä on eri asetelma, ja väännönkestoksi luvataan vain 325NM massalevyllä. Tosin en kyllä ymmärrä miten voi tarjota suoraa sopivuutta muutenkaan 228mm osilla vauhtipyörään jossa ei ole paikkaakaan niin isolle levylle.


VR6 asetelmaksi Sachsilta löytyy kaksi vaihtoehtoa:

3082 634 031
3082 231 031

Eräällä toisella foorumilla joku kirjoitteli että jossain tarvikemallin Sachs asetelmassa ei TDI ja VR6 mallissa ollut mitään eroa, mutta Sachs SRE kyllä tuntui kytkinjalassa ihan toiselta (jäykältä).

Sehän ei ole itsestäänselvää että toinen tai kumpikaan näistä on nykypäivänä se 400NM riittävä. Kun orkkis VR:lle varmasti riittää ihan perus TDI osatkin. Varmiten varmaan saisi marmorilta kun hakee orkkislevyn..vai millä selvittää että mikä Sachs nyt on se thö asetelma? Taitaa olla varmin veto vain hankkia SRE 645, saa ainakin mitä tilaa. Levyksi dieseliin tarkoitettu "hiljaisempi" levy 1878043141

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

Re: Golf 1.8T uutta kytkintä

ViestiKirjoittaja t33mu » 22.7.2022 0:16

Jos meinaat ton ....645 asetelman laittaa, niin kandee ottaa kaveriks vaikka tommonen.

https://www.bar-tek-tuning.com/reinforc ... 2j-gerabox


Itel meni solmuun 2 haarukkaa ton sre:n kanssa

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: Golf 1.8T uutta kytkintä

ViestiKirjoittaja jaketech » 26.7.2022 11:50

t33mu kirjoitti:Jos meinaat ton ....645 asetelman laittaa, niin kandee ottaa kaveriks vaikka tommonen.

https://www.bar-tek-tuning.com/reinforc ... 2j-gerabox


Itel meni solmuun 2 haarukkaa ton sre:n kanssa


mä vahvistin vakio vivun. 2mm pellistä palaset vipuun sillain että tulee kotelomainen rakenne. joutu myös rintapeltiä vahvistaa kytkimen pääsylinterin kohalta ku alko pelti joustaan, pääsylinteri liikku noin 10mm ennen ku alko mitään liikettä tapahtuun. tosin tämä oli mk3 golf ja en tiiä vaikuttiko mitään ku tästä puuttu jarutehostin tukevoittamassa

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

Re: Golf 1.8T uutta kytkintä

ViestiKirjoittaja Tekno » 6.6.2023 21:26

epytecin vahvistettu haarukka on alareunasta sen verran tuhti että se osui SRE645 asetelman kanssa yhteen. Päädyin sitten laittamaan ihan normaalin haarukan, ja vähän viistin siitäkin alareunasta pois. Sen kiinnitysnupin alle tuli 3mm prikkoja että irroittaa paremmin, toi SRE on littanampi eli ei meinaa työsylinteri yltää irrottamaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa