Eli nyt alkais jetta oleen taas muuten paketissa, mutta noi pakoputken ja sarjan väliset kaksi "klemmaria" pitäis saada kiinni. Iteltä alkaa usko ja kekseliäisyys loppua niiden kanssa. Kone siis muuten kasattu, mut vaikka kuinka olen yrittäny saada noi reikäpäiset klemmarit alakautta paikoilleen, niin ei vaan meinaa onnistua. Oisko jollain jotain hyvää ideaa, että miten noi menisi "helposti" paikoilleen...? Alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan nuo klemsut...:/
Ja siis kyseessähän on VW Jetta 1.8i 8V vm.-91 RP-moottorilla.
EDIT: Ja niin joo... Huomenna pitäis koneeseen laitella öljyt, jäähdytinnesteet ja tehostajan öljyt. Mitäs ainetta mihinkin suositellaan?
Jetta 1.8i putki kiinnitetty. Nyt RENGAS ASIAA.
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta 1.8i putki kiinnitetty. Nyt RENGAS ASIAA.
Viimeksi muokannut Jettisti, 11.7.2007 22:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Laitat sen jousen alapäästä kiinni ruuvipenkkiin ja otat riittävän ison meisselin tai raudan ja väännät sitä jousta auki. Laitat väliin vaikka pultista sahatun pätkän joka pitää jousen levällään ja irrotat jousen penkistä. Laitat pakarin ja jousen paikoilleen ja "murjaset" pätkän pois jousen välistä => Menee paikalleen ihan heittämällä ja yläkautta...
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21.4.2006 14:14
Jos hitsausvehkeet löytyvät, niin teet työkalun seuraavasti:
--MM---|=P
--P = Pultti (esim. 12 tai 14mm)
MM = Mutteri x2
| = Prikka hitsattuna pulttiin
= = Putken pätkä
Putken pätkän ja muttereiden (mutterit hitsataan yhteen) kylkeen hitsataan noin 5cm pitkä niihin jousen reikiin sopiva tappi ja erikoistyökalu on valmis.
Tai sitten ostat vastaavan Motonetista, ei kyllä ole ihan halpa.
--MM---|=P
--P = Pultti (esim. 12 tai 14mm)
MM = Mutteri x2
| = Prikka hitsattuna pulttiin
= = Putken pätkä
Putken pätkän ja muttereiden (mutterit hitsataan yhteen) kylkeen hitsataan noin 5cm pitkä niihin jousen reikiin sopiva tappi ja erikoistyökalu on valmis.
Tai sitten ostat vastaavan Motonetista, ei kyllä ole ihan halpa.
Niinpä, mullakin oli vaan toinen klipsu ruostunut melkein poikki :)Onhan tossa joo se etu, ettei oo pultteja mitkä pääsis ruostuun...:)
tursana! Ku aikansa tappelee, niin kaikki kyllä onnistuu. :) Toiset kaks tuntia vietin tänään noiden klipsujen kimpussa ni johan ne alko meneen paikoilleen. :) Kaikkia noita edellämainittuja kikkoja tuli kyllä koitettu, mutta en kyllä saanut/osannut noidenkaan ohjeiden avulla. Mutta kiitos kaikille kuitenki... :) Brutaali voima se on mikä tossakin näytti olevan se ratkaiseva tekijä... :p
EDIT: Uusi asia kokonaisuudessaan:
Mitäs laki sanoo isompien renkaiden laittamisesta autoon? Ku rek.otteessa lukee nyt jo vaihtoehtoiset renkaat 175/60-14, niin saanko laittaa autoon 195/50-15 kumit ilman muutoskatsastusta?
No löytypäs linkkiä ku vaan tajus mistä hakea... :)
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkil%C3%B6-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Rengas+ja+vanne+muutokset.htm
Eli sikälimikäli tuon tekstin oikein ymmärsin, niin saan laittaa...:)
EDIT: Uusi asia kokonaisuudessaan:
Mitäs laki sanoo isompien renkaiden laittamisesta autoon? Ku rek.otteessa lukee nyt jo vaihtoehtoiset renkaat 175/60-14, niin saanko laittaa autoon 195/50-15 kumit ilman muutoskatsastusta?
No löytypäs linkkiä ku vaan tajus mistä hakea... :)
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkil%C3%B6-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Rengas+ja+vanne+muutokset.htm
Eli sikälimikäli tuon tekstin oikein ymmärsin, niin saan laittaa...:)
Viimeksi muokannut Jettisti, 11.7.2007 22:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa