8v Gti lämpeää...
Valvoja: ffp jäsenet
8v Gti lämpeää...
eli ongelma on otsikon tapainen. Ei tunnu pysyvän lämmöt kurissa millään.. Vesipumppu on uusi, kone on rengastettu/ laakeroitu viime talvena, samalla uusittu kaikki tiivisteet. Tällä hetkellä ei ole edes termostaattia koneessa kiinni, ja silti kone lämpeää liikaa..
Mistä vois löytyä vikaa? mahdollisesti syylärissä, kun kaikki muu alkaa olemaan tutkittu? Kiitoksia jo etukäteen.
Mistä vois löytyä vikaa? mahdollisesti syylärissä, kun kaikki muu alkaa olemaan tutkittu? Kiitoksia jo etukäteen.
Minulle tuli mieleen, että jos syyläri on aikoinaan vuotanut, ja sinne on laitettu sitte ne paikkausmössöt sisään, ja ne ovat nyt aikanaan tukkineet syylärin.. ? Kannetiivisteeseen en usko, koska kansi ja lohko on tasoitettu talven aikana, ja uusi kannentiiviste laitettu uusin kannenpultein samalla, kun muutakin osaa koneeseen laitettu.
En yhtään tiedä pitääkö paikkansa, mutta mulle on kerrottu, ettei vesi kierrä jos tuollaisesta koneesta ottaa termostaattin pois.
Jos ei ole termostaattia, pitäisi tukkia muistaakseni pumpulta ylävesiletkuun tuleva letku, jonka jälkeen vesi taas kiertäisi oikein.
Tämä ihan Esson baaria, mutta viisaammat vahvistaa tai kumoaa..
Jos ei ole termostaattia, pitäisi tukkia muistaakseni pumpulta ylävesiletkuun tuleva letku, jonka jälkeen vesi taas kiertäisi oikein.
Tämä ihan Esson baaria, mutta viisaammat vahvistaa tai kumoaa..
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Onkos paisuntasäiliön korkki kunnossa? Mulla olis joskus tuossa 16V:ssä ongelmaa kun meinasi keittää jatkuvasti vaikka lämmöt ei edes kovin korkeat olleet. Vaihdettiin sitten tuo korkki ja ongelma ratkesi sillä. Eli kun eikös tuo jäähdytysjärjestelmä ole paineenalainen ja jos korkki ei pidä painetta alkaa ne nesteet kiehumaan ennen aikojaan. Missäs lämpötilassa sulla nesteet alkaa muuten kiehumaan?
Jos nyt puhun ihan täyttä paskaa niin joku voisi kopauttaa halolla päähän ja korjata puheeni ;)
Toimiikos muuten flekti?
Jos nyt puhun ihan täyttä paskaa niin joku voisi kopauttaa halolla päähän ja korjata puheeni ;)
Toimiikos muuten flekti?
Viimeksi muokannut Eemeli, 2.7.2007 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä purkissa paineet pysyy, eikä ne hetikään kiehu siinä sadassa asteessa. ja flektikin toimii, mutta eipä senkään tarkoitus ole varmaankaan kaiken aikaa pyöriä, lähinnä kaupunkiajossa luulisin? Tuossa viime yönä ajaessa maantiellä, lämpötilan ollessa n.10c alkoi lämmöt huidella yli 90c jo 10kilometrin ajon jälkeen.. Taidan huomenna nypätä sen syylärin irti, ja koittaa jotenkin tutkia, että voisiko vika johtua siitä. Toivon mukaan.
-
- -
- Viesti:
joo pikkuletkusta tulee vettä. Siis onko 100c tosiaan normaali lämpö?? Nyppäsin tänään tosiaan sen syylärin irti, ja ihan hyvin se tuntuu virtaavan. Kai olen vain luulosairas :D Ei vaan jotenki mun kalloon mahdu ajatus että 100astetta olis auton normaali käyntilämpö.. Vaikka eihän se glykoli tosiaan vielä siinä pisteessä kiehu..
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”