8v Gti lämpeää...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

8v Gti lämpeää...

ViestiKirjoittaja Vinki » 2.7.2007 13:26

eli ongelma on otsikon tapainen. Ei tunnu pysyvän lämmöt kurissa millään.. Vesipumppu on uusi, kone on rengastettu/ laakeroitu viime talvena, samalla uusittu kaikki tiivisteet. Tällä hetkellä ei ole edes termostaattia koneessa kiinni, ja silti kone lämpeää liikaa..

Mistä vois löytyä vikaa? mahdollisesti syylärissä, kun kaikki muu alkaa olemaan tutkittu? Kiitoksia jo etukäteen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.7.2007 14:24

Syyläri joko aivan tukossa tai kannentiiviste mennyt.

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 2.7.2007 14:30

Minulle tuli mieleen, että jos syyläri on aikoinaan vuotanut, ja sinne on laitettu sitte ne paikkausmössöt sisään, ja ne ovat nyt aikanaan tukkineet syylärin.. ? Kannetiivisteeseen en usko, koska kansi ja lohko on tasoitettu talven aikana, ja uusi kannentiiviste laitettu uusin kannenpultein samalla, kun muutakin osaa koneeseen laitettu.

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 2.7.2007 14:31

En yhtään tiedä pitääkö paikkansa, mutta mulle on kerrottu, ettei vesi kierrä jos tuollaisesta koneesta ottaa termostaattin pois.
Jos ei ole termostaattia, pitäisi tukkia muistaakseni pumpulta ylävesiletkuun tuleva letku, jonka jälkeen vesi taas kiertäisi oikein.
Tämä ihan Esson baaria, mutta viisaammat vahvistaa tai kumoaa..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.7.2007 14:42

Voisko lämpöanturi valehdella vai ihanko kiehuu vedet?

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 2.7.2007 15:08

Ei valehtele anturi, käytössä lisäksi vielä erillinen vedenlämpö mittari erillisellä anturilla, ja samaa lukemaa näyttää. Kiehuahan ne meinaa.. Miten on helpoin testata tuo syylärin "toimivuus" ? Ja auto siis lämpeää liikaa, oli termari sitten paikoillaan tai ei, uusi termostaattikin on..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.7.2007 15:13

Jos kädellä koittaa jäähdytintä ja letkuja niin tuntuuko ne polttavan kuumilta vai lähinnä lämpimiltä?

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 2.7.2007 18:07

kyllä ne polttavan kuumia on..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 2.7.2007 20:25

Onkos paisuntasäiliön korkki kunnossa? Mulla olis joskus tuossa 16V:ssä ongelmaa kun meinasi keittää jatkuvasti vaikka lämmöt ei edes kovin korkeat olleet. Vaihdettiin sitten tuo korkki ja ongelma ratkesi sillä. Eli kun eikös tuo jäähdytysjärjestelmä ole paineenalainen ja jos korkki ei pidä painetta alkaa ne nesteet kiehumaan ennen aikojaan. Missäs lämpötilassa sulla nesteet alkaa muuten kiehumaan?
Jos nyt puhun ihan täyttä paskaa niin joku voisi kopauttaa halolla päähän ja korjata puheeni ;)

Toimiikos muuten flekti?
Viimeksi muokannut Eemeli, 2.7.2007 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 2.7.2007 21:31

^Ihan asiaa puhut sikäli, että kiehumispiste glykolin ja paineistuksen takia on reippaasti 100 asteen yläpuolella. Esimerkiksi flekti käynnistyy vasta 100 asteen tinoolla, kuitenkin normaali nesteen lämpötila lienee jossain siellä 90 ja 100 asteen välillä.

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 3.7.2007 0:04

Kyllä purkissa paineet pysyy, eikä ne hetikään kiehu siinä sadassa asteessa. ja flektikin toimii, mutta eipä senkään tarkoitus ole varmaankaan kaiken aikaa pyöriä, lähinnä kaupunkiajossa luulisin? Tuossa viime yönä ajaessa maantiellä, lämpötilan ollessa n.10c alkoi lämmöt huidella yli 90c jo 10kilometrin ajon jälkeen.. Taidan huomenna nypätä sen syylärin irti, ja koittaa jotenkin tutkia, että voisiko vika johtua siitä. Toivon mukaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2007 0:37

Eikös tommonen 90...95 °C oo ihan normaali lämpö?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 3.7.2007 11:02

Kun auto käy, tuleeko siitä paisuntasäiliöön tulevasta pikkuletkusta nestettä?

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 3.7.2007 12:30

90-100 on ihan normi lämpö tommoselle G3 GTi:lle.. 110 on jo liikaa.

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 3.7.2007 13:31

joo pikkuletkusta tulee vettä. Siis onko 100c tosiaan normaali lämpö?? Nyppäsin tänään tosiaan sen syylärin irti, ja ihan hyvin se tuntuu virtaavan. Kai olen vain luulosairas :D Ei vaan jotenki mun kalloon mahdu ajatus että 100astetta olis auton normaali käyntilämpö.. Vaikka eihän se glykoli tosiaan vielä siinä pisteessä kiehu..

sami_84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.8.2007 13:20

ViestiKirjoittaja sami_84 » 20.8.2007 18:58

Morjesta!Mulla 16v kr ja kuullu että noi mk2 16v vedet käy aika kuumilla.Mulla on sellanen ongelma että auto periaatteessa keittää koko ajan ja tuntuu ettei vesi kierrä ylävesi letkussa eli letku olis tyhjä painetta vaan aika pirusti koko ajan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.8.2007 19:11

Jos sulla säiliössä on nestettä niin kyllä sitten on letkuissakin. Se ilmaa kyllä itsensä.

Näyttääkös öljyn lämmöt korkeilta?

Kai se on tukkeutuneessa jäähdyttimessä, termostaatissa tai pumpussa vika jos käy kuumana...

sami_84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.8.2007 13:20

ViestiKirjoittaja sami_84 » 20.8.2007 19:30

Pirusti ainaki kerää tota painetta ylävesiletkuun että aattelin sen jopa poksahtavan.Toiseksee onko toi aivan normaalia että se tunkee vedet pihalle paisuntasäiliön täyttö reijästä kun avaa korkin sillon kun kone käy todella kuumana ja kuuluu pulputtavan todella mehukkaasti?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.8.2007 20:01

Kyllähän siellä kuumana pitäisi olla joku yhden baarin ylipaine.

Ja veden kuuluu tulla nopeasti pihalle kun se alkaa kiehumaan kun paine laskee korkin auettua. Yleensähän se kielletään avaamasta korkkia kuumana ettei tuu silmille...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa