Kyseistä moottoria löytyy käsittääkseni ainakin noista viimeisimmistä mk1 Golfeista. Minkähänlainen kone tuo noin yleisesti on?
Autowiki antaa vain seuraavat tiedot: 1.8, 2H, 72 kW (98 hv)
Eli 1.8l 8v (?) jollain digifant (?) ruiskulla?
Miten helposti noihin uudempiin mk1 Golfeihin voi vaihtaa tehokkaamman moottorin, esimerkiksi mk2 GTI:n koneen EV, PB, KR tai lähinnä PL?
Tietoja 2H moottorista
Valvoja: ffp jäsenet
^Tuossa mun avokkaassa on juuri kyseinen moottori, ei se mikään tykki ole mut vääntää todella hyvin alhaalta.
Ilmamäärämittari löytyy, sellane vanha ja raskas, läppä tyyppinen.
Katalysaattori ja aktiivihiilisäiliö.
Tuossa lisätietoa:
http://tos.pp.fi/koukku/2H.mdi
(ms office tai mdi viewer tarvitaan)
Ilmamäärämittari löytyy, sellane vanha ja raskas, läppä tyyppinen.
Katalysaattori ja aktiivihiilisäiliö.
Tuossa lisätietoa:
http://tos.pp.fi/koukku/2H.mdi
(ms office tai mdi viewer tarvitaan)
Jos se on ilmamäärämittarilla, niin silloin kyseessä on jokin Jetronic. Luultavasti ihan originaali K-Jetronic, eli jatkuvasuihkutteinen. Tuota ei voi siis lastuttaa, mutta lisää tehoa voi yrittää hakea nostamalla polttoaineen painetta jolloin yhdellä suihkutuskerralla menee enemmän polttoainetta sylinteriin. Vastaavasti ilmaakin pitää sitten saada enemmän. Tosin tuo K-Jet tuunaus on ihan oma taiteenlajinsa ja itse ainakin suosittelisin heti kättelyssä jotain "oikeaa" ruiskua sinne. Digifantin suuttimet muistaakseni menevät heittämällä K-Jetin suuttimien tilalle ja ohjaimeksi vaikkapa Megasquirt.
Tuosta linkistä vähän lisää tietoa mk1 koneen vaihdosta:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=81885
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=81885
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa