Takajarrujen mäntä ei mene alas....

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Maako
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.7.2003 8:19

Takajarrujen mäntä ei mene alas....

ViestiKirjoittaja Maako » 27.6.2007 21:56

Moro!
Auttakkee avutonta... takajarrujen mäntä ei mene alas vaikka kuin kiertää
tosin kiersin sitä vain kärkipihdeillä hahloista. Täytyy vissiin huomenna hakea motonetista oikea avain...
Riittääkö jos jarrunestesäiliön korkki on auki vai pitääkös ilmaruuvia availla?
Voiko mäntä lähteä "pois kierteeltä"? Koska väänsin vissiin alkuun väärään suuntaa (oikea suuntahan on myötäpäivää eiks je?)ja mäntä tuli vähän ulospäin ei paljoa mutta sen verran että en saa edes vanhoja paloja takas PRKL!
Mikä avuksi?? Auttakkee!!

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 27.6.2007 22:09

Mulla meni männät ihan kiertämällä, pikkurälläkän laikan avain sopii hyvin siihen.

Paina samalla alas päin ku kierrät.

Voiko mäntä lähteä "pois kierteeltä"?


Kyllähän se voi lähteä pois..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.6.2007 22:14

Hae se avain suosiolla.

Jos et malta niin puristele ja pyörittele vuorotellen...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 27.6.2007 22:14

Jos ei meinaa millään mennä ja on kaveri lähettyvillä,niin toinen pyörittää ja toinen avittaa isoilla siirtoleukapihdeillä.

Maako
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.7.2003 8:19

ViestiKirjoittaja Maako » 27.6.2007 22:15

Kyllähän se voi lähteä pois..
ja takas menee ku tarpeeks kiertää.. jooko?
Pidikö säiliön kannen vain auki?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.6.2007 22:19

Iha sama.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 28.6.2007 1:40

Itse olen ruuvaillut mäntiä sisään liimapuristimella ja rälläkän avaimella. Puristin tiukaksi, mäntää kiertää sisälle, vähän kiristää puristinta ja kiertää mäntää... Eikä mitään erikoisavaimia tarvi. Varovasti voi myös papukaijapihdeillä tai vastaavilla pyöritellä, jos ei rälläkkätyökalua ole.

edit: Liimapuristin, ruuvipuristin, mikä lie virallisesti? Tästä kyse kuitenkin.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.6.2007 1:44

Ei voima vaan tekniikkalaji, joskus tahtoo pitkäänkin sutia, mutta kyllä ne on aina loppujenkopuksi vähitellen sisään saatu :) .

aimo
-
Viestit: 86
Liittynyt: 2.5.2005 21:06

ViestiKirjoittaja aimo » 30.6.2007 23:19

Itse eilen vaihdoin jarrupalat 3b passattiin. Tunnin verran varmaan pyörittelin ja sitten appiukko painoi jarrun pohjaan, tuli mäntä ulos toiselta puolen. Painamalla meni takaisin ja samalla pyörittäen. Loppupelistä parintunnin pyörittelyn ja painamisten jälkeen puristimella mäntä sisään, puristimen pää oli pyörivä, joten loistava työkalu ilmeisesti tässä tapauksessa. Jarrudynossa käytin vielä auton 15min ajelun jälkeen ja arvot olivat kohdallaan.

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 1.7.2007 1:18

Mites ne Pajalla tekee. eikai ne montaa tuntia osia pyörittele..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.7.2007 2:31

juu ei siinä motonetin halvalla työkalulla mene 15 minuuttia kun kääntelee männän satulasta ulos ja sisään. Sillä työkalulla menee max 2 min kun palojen vaihdon yhteydessä ruuvaa männän sisään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa