Mitä eroa syncro ja ei syncro golf IV:ssä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Mitä eroa syncro ja ei syncro golf IV:ssä
Eli mitäs eroo nuitten kyseisten alustoissa on ?? lähinnä se että onko se keskitunneli 4 vedossa korkeampi... eli nyt mietin sitä kuinka helposti sais normaali golffista tehtyä nelivedon...
Golf IV ja Audi A3 ovat suurin piirtein samalla pohjalevyllä. Keskitunneli on ainakin vielä etupenkkien välissä aivan yhtä korkea A3 etuveto ja S3. Takaistuimen etureunan tietämiltä eroa sitten alkaa syntyä enemmälti. Pyöräntuenta on aivan erilainen nelikoissa. Nettiautossa on myynnissä "S3" joka on tehty A3:sta 39 muutosprosentilla.
Syncron ja 4motionin erot
voiskos joku tähän samaan topickkiin mulle selventää mitä eroa on 4motionilla ja syncrolla ? molemmathan on nelivetoja ? ja kumpaa pitäisitte parempana ?
Ihan ekaks kyllä melkein kannattaa heittää romukoppaan nuo ajatukset, että 4motionissa tai syncrossa (ja myöskin quattrossa) olis joku tietty nelivetotekniikka, kun se menee moottorin asennon mukaan. Jos moottori poikittain, niin haldex, ja jos pitkittäin, niin torsen. Ja vanhemmissa poikittaiskoneisissa nelikoissa taitaa olla tuo visko.
Yllättävän tiukassa on nuo uskomukset, että toi nimi kertois suoraan tuon tekniikan...
Yllättävän tiukassa on nuo uskomukset, että toi nimi kertois suoraan tuon tekniikan...
T.Hell on oikeassa, eli 3b ja 3bg passateissa, missä persauksessa lukee joko syncro tai 4motion, on kummassakin "quattro", eli torsenilla toteutettu neliveto, koska niissä kone on pitkittäin..
Ja A3 quattrossa onkin haldex neliveto, koskapa siinä kone on poikittain..
Eli jos auto on nelivetoinen, voi siinä lukea mitä vaan, neliveto tekniikoita on käytössä enään vain haldex (olikohan neljäs sukupolvi?) ja torsen.. Vanhemmissa sitten oli viskoon perustuva syncro..
[edit] lippulaiva phaetonkin on siis torsenilla varustettu, vaikka takaluukussa lukeekin nykyään 4motion..
touaregissa on sitten aivan eri systeemit, mallimerkintä taisi olla 4xmotion, ja tuo on "oikea" neliveto, alennusvaihteistoineen ja lukkoineen..
Ja A3 quattrossa onkin haldex neliveto, koskapa siinä kone on poikittain..
Eli jos auto on nelivetoinen, voi siinä lukea mitä vaan, neliveto tekniikoita on käytössä enään vain haldex (olikohan neljäs sukupolvi?) ja torsen.. Vanhemmissa sitten oli viskoon perustuva syncro..
[edit] lippulaiva phaetonkin on siis torsenilla varustettu, vaikka takaluukussa lukeekin nykyään 4motion..
touaregissa on sitten aivan eri systeemit, mallimerkintä taisi olla 4xmotion, ja tuo on "oikea" neliveto, alennusvaihteistoineen ja lukkoineen..
thx, nää vastaukset autto kovasti. oon pikkuhiljaa ruvennu kattelee passattia alle ja senhän täytyy olla sitten nelikko, ja sen perusteella minkä käsityksen sain haldexista, torsenista, ja viskosta autowikistä. Vaikuttas Torsen olevan "paras", eli hmm (mitenhän tän sanois?) nelivetoisin? Mutta oliks Torseineilla sitten kestävyys ongelmia vai oliko se viskokytkimelliset?
Sikäli tuo kuitenkin on ihan oikein, että missään syncrossa ei ole haldexia, eikä missään 4motionissa viskoa.
Sen verran otan takaisin puheitani, että tuo taitaa ainakin golffeissa pitää paikkansa. Eli 3-koriset taitaa aina olla viskollisia syncroja, ja 4-koppaset haldexillisia 4-motioneja.
Mutta tuo oma passatti on sitten torsen, oli se sitten syncro (niinkuin omani) tai 4-motion.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa