Mitä eroa syncro ja ei syncro golf IV:ssä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

Mitä eroa syncro ja ei syncro golf IV:ssä

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 24.6.2007 23:20

Eli mitäs eroo nuitten kyseisten alustoissa on ?? lähinnä se että onko se keskitunneli 4 vedossa korkeampi... eli nyt mietin sitä kuinka helposti sais normaali golffista tehtyä nelivedon...

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 24.6.2007 23:47

Ainakin takaiskarien kiinnitys on eri ja takaluukun pohja ei ole yhtä matalalla kuin etuvedossa. Takapönttö on nelikossa poikittain ja etuvedossa pitkittäin. Siinä nyt jotain eroja mitä äkkiä tuli mieleen.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 24.6.2007 23:57

Koko pohjan joutuu vaihtamaan edestä taakse ja kontissa sitten vähän kylkiäkin.

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 25.6.2007 14:46

No ei paha....

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.6.2007 14:52

Ja Golf IV:ssä ei ole syncro vaan 4Motion...;)

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 25.6.2007 15:46

Vwvortexillahan oli juttua joku aika sitten, kun joku sankari vaihtoi omaan nelos golffiin muistaakseni nelikko TT:n alustan.

Sallinen
-
Viestit: 440
Liittynyt: 23.7.2003 11:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sallinen » 25.6.2007 17:17

Golf IV ja Audi A3 ovat suurin piirtein samalla pohjalevyllä. Keskitunneli on ainakin vielä etupenkkien välissä aivan yhtä korkea A3 etuveto ja S3. Takaistuimen etureunan tietämiltä eroa sitten alkaa syntyä enemmälti. Pyöräntuenta on aivan erilainen nelikoissa. Nettiautossa on myynnissä "S3" joka on tehty A3:sta 39 muutosprosentilla.

Kahviäijä
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2004 11:38

Syncron ja 4motionin erot

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 24.11.2007 20:54

voiskos joku tähän samaan topickkiin mulle selventää mitä eroa on 4motionilla ja syncrolla ? molemmathan on nelivetoja ? ja kumpaa pitäisitte parempana ?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 24.11.2007 22:19

Oisko noin niin, että syncroissa on visko ja 4motionissa haldex? Haldex lienee kestää enemmän?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 25.11.2007 1:44

Pääpiirteittäin joo. Passat 4motionissa tosin ei oo kumpaakaan.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 25.11.2007 12:12

Passat 4motionissa tosin ei oo kumpaakaan.

Olenko ymmärtänyt, että 4Motion Passatissa on Torsen?!

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 25.11.2007 12:45

Ihan ekaks kyllä melkein kannattaa heittää romukoppaan nuo ajatukset, että 4motionissa tai syncrossa (ja myöskin quattrossa) olis joku tietty nelivetotekniikka, kun se menee moottorin asennon mukaan. Jos moottori poikittain, niin haldex, ja jos pitkittäin, niin torsen. Ja vanhemmissa poikittaiskoneisissa nelikoissa taitaa olla tuo visko.
Yllättävän tiukassa on nuo uskomukset, että toi nimi kertois suoraan tuon tekniikan...

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 25.11.2007 13:01

T.Hell on oikeassa, eli 3b ja 3bg passateissa, missä persauksessa lukee joko syncro tai 4motion, on kummassakin "quattro", eli torsenilla toteutettu neliveto, koska niissä kone on pitkittäin..
Ja A3 quattrossa onkin haldex neliveto, koskapa siinä kone on poikittain..
Eli jos auto on nelivetoinen, voi siinä lukea mitä vaan, neliveto tekniikoita on käytössä enään vain haldex (olikohan neljäs sukupolvi?) ja torsen.. Vanhemmissa sitten oli viskoon perustuva syncro..

[edit] lippulaiva phaetonkin on siis torsenilla varustettu, vaikka takaluukussa lukeekin nykyään 4motion..

touaregissa on sitten aivan eri systeemit, mallimerkintä taisi olla 4xmotion, ja tuo on "oikea" neliveto, alennusvaihteistoineen ja lukkoineen..

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 25.11.2007 18:29

Sikäli tuo kuitenkin on ihan oikein, että missään syncrossa ei ole haldexia, eikä missään 4motionissa viskoa.

Älkää nyt sekottako mitään audeja tähän, kun volkkarista oli kyse. Ne on kuitenkin kaikki vaan quattroja.

Kahviäijä
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2004 11:38

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 25.11.2007 20:30

thx, nää vastaukset autto kovasti. oon pikkuhiljaa ruvennu kattelee passattia alle ja senhän täytyy olla sitten nelikko, ja sen perusteella minkä käsityksen sain haldexista, torsenista, ja viskosta autowikistä. Vaikuttas Torsen olevan "paras", eli hmm (mitenhän tän sanois?) nelivetoisin? Mutta oliks Torseineilla sitten kestävyys ongelmia vai oliko se viskokytkimelliset?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 26.11.2007 10:54

Sikäli tuo kuitenkin on ihan oikein, että missään syncrossa ei ole haldexia, eikä missään 4motionissa viskoa.

Sen verran otan takaisin puheitani, että tuo taitaa ainakin golffeissa pitää paikkansa. Eli 3-koriset taitaa aina olla viskollisia syncroja, ja 4-koppaset haldexillisia 4-motioneja.
Mutta tuo oma passatti on sitten torsen, oli se sitten syncro (niinkuin omani) tai 4-motion.

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 26.11.2007 19:42

Paitsi ei tuokaan ihan pidä (enää) paikkaansa. Uudet Passatit kun on haldexilla.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 26.11.2007 21:22

Kuten tuolla aikaisemmin on jo sanottu:
se menee moottorin asennon mukaan. Jos moottori poikittain, niin haldex, ja jos pitkittäin, niin torsen.


Ei se tuon vaikeampaa ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa