Corradon öljynsuodattimen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Corradon öljynsuodattimen vaihto
Eli vaihdoin tossa öljyt tuohon raatoon, mutta törmäsin pieneen ongelmaan suodattimen vaihdon kanssa. Eli pirun ahdastahan siellä oli ja vain alakautta tuohon pääsin käsiksi. Irti sen sain (kiitos suodattimen jossa on mutteri alapäässä, josta pääseen kiintoavaimella vääntämään), mutta miten pirussa tuon saa mahtumaan tuolta pois?? Suodattimen alapuollellahan on joku metallirunko joten suoraan alaspäin se ei tule kun n. 5cm. Sitten varsinaisen ongelman aiheuttaa se joku putki/tanko joka menee sinne suodattimen sisään, joten suodatin ei pääse kääntymään, että sen saisi pois sieltä kolosta. Mikä piru tuo putki edes on ja miten tuon suodattimen saa sieltä pois? Ja autohan on tuo -90 G60 Corrado.
ei muuta ku kääntelet ja vääntelet sitä nii kyllä se sieltä jotai kautta pois tulee. ite laitoin tilalle sen perus golf-mallisen suodattimen (vähän lyhyempi ja mahtuu paremmin sinne koloseen ja pois sieltä) ja toimii yhtähyvin kuin se geen pidempi versio..
e:
Onhan, se alavesiletkun metallinen väliputki. Se on kyllä vähän tiellä, mutta kyllä se suodatin sieltä pois tulee, usko pois :)
e:
Ei siellä pitäisi olla mitään putkea
Onhan, se alavesiletkun metallinen väliputki. Se on kyllä vähän tiellä, mutta kyllä se suodatin sieltä pois tulee, usko pois :)
Juu, ei siinä irrottamisessa ongelmaa ole vaan sen irrotetun suodattimen pois saannissa. Kun kyllä siellä vaan joku prkleen putki on. Menee suodattimen sisälle joten suodatin ei pääse liikkumaan sivusuunnassa. Ainoastaan pystysuunnassa. En minäkään ole koskaan moista putkea nähnyt, joten siksi se hieman ihmetyttää.
mä olen tottunut vaihtamaan suodatinta tuohon kakkoseen niin siinä sitä tilaa riittää vaikka muille jakaa jos vertaa tuohon raatoon ;)
Onkohan mahdollista että suodatinta irti vääntäessä on jotain muutakin kiertynyt mukana auki sieltä suodattimen jalasta ja tämä mystinen "putki" olisi siksi tulossa sieltä mukana?
Hyvin se kyllä takaisin meni paikalleen. Nyt jäin vaan suodatin vaihtamatta, mutta ehkä se nyt menee se vanha suodatin siellä jonkin aikaa.
Ei se minusta muita volkkareita pahempi ole vaihtaa, ei nuita koskaan yläkautta ole kunnolla saanut pois.
mä olen tottunut vaihtamaan suodatinta tuohon kakkoseen niin siinä sitä tilaa riittää vaikka muille jakaa jos vertaa tuohon raatoon ;)
Onkohan mahdollista että suodatinta irti vääntäessä on jotain muutakin kiertynyt mukana auki sieltä suodattimen jalasta ja tämä mystinen "putki" olisi siksi tulossa sieltä mukana?
Hyvin se kyllä takaisin meni paikalleen. Nyt jäin vaan suodatin vaihtamatta, mutta ehkä se nyt menee se vanha suodatin siellä jonkin aikaa.
Jep, voihan muna. Tajusin tossa itse sitä miettiessäni että eikös nyt olekin mahdollista, että se putki mihin tuo suodatin tosiaan kierretään on lähtenyt sieltä toisesta päästään irti? Se putkihan tuossa on melko pitkä kun se menee sen öljynjäähdyttimen laipan läpi (?). Kun nyt tarkemmin sitä muistelen niin saattaa olla juurikin niin että se putki nimenomaan oli kiinni siinä suodattimessa.
^Eli mulla varmaan se kiristys mutteri löysällä, joten se putki on nyt lähtenyt sieltä kanssa tulemaan? Kunhan tässä ehtii niin täytyypä kiristää se mutteri ja koittaa sit uudelleen vaihtaa sitä suodatinta. Perhana kun on kiristetty tiukkaan toi suodatin niin voipi olla aika työntakana saada se sieltä irti oikeasta kohtaa....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”