mk3 8v -> 16v muutoskatsastaminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

mk3 8v -> 16v muutoskatsastaminen

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 16.6.2007 11:34

Mitenkä käytänössä katsastus jos alkuperäinen kone on 8v (115hp) ja tuleva olisi 16v (150hp)... Ajattelin vaihtaa koneen ja latikon tuohon omaan kun siitä meni se vaihdelaatikko hajalle ja tuntuu olevan aika arvokkaita... samalla saisi hieman tehon lisäystä myös=)

Mitenkä toimitaan käytännössä tarvitseeko penkittää yms? riittääkö maahantuojalta laput?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.6.2007 11:55

eroavaisuustodistus vollkkarilta,vaihdat kyseiset osat ja leimalle. Ei penkityksiä eikä muitakaan.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 16.6.2007 12:40

Mitenköhä saisi hieman potkua tuohon ABF koneeseen lisää... Lastu? nokat? putkisto?
Olisi suhkot helppo laittaa osat kiinni koska kone on vielä irrallaan ja jne...
Mistä nuo eroavaisuus todistukset? VW liikkeestä vai maahan tuojalta?
Paljonko tulee muutos prosentteja? rinnastetaan koneen vaihtoon?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.6.2007 12:51

Pakosarja ainakin on helppo vaihtaa samalla kun moottori on irti ja samalla koko putkisto, eikähän sieltä yhdet 5hv:tä ainakin tuu lisää.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 16.6.2007 12:58

Mistä löytyis halvalla moinen sarja itellä olisi valmiina 2,5" loppu putkisto katistaa taakse päin...
Mistä löytyis nokkia?
Kallista on virittää tuota vaparia mutta jos sais vähän enemän tehoa irti tavoitteet n.170hp ja vääntö yli 200Nm? onko haaveilua?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.6.2007 13:02

Ei se haaveilua oo mut kuten sanoit rahaa se vaatii enemmän kuin vastaavan tehon saaminen ahdetusta

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 16.6.2007 13:04

Palataanpas taas siihen mistä saan helpoiten ne eroavaisuustodistukset? Ja paljonko mahtaa tulla maksamaan? Paljonko tulee prosentteja?
Nostaako vai laskeeko auton arvoa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.6.2007 14:54

1.VW:ltä (itse sain ihan varaosatiskiltä,hommasivat sen jostain.)
2.Selviää varmasti sieltä
3.Riippuu vaihdettavien osien määrästä jotka selviää taulukosta laskemalla(en nyt jaksa etsiä sitä,löytyy AKE sivuilta) varmaan 20-25%
4.Ei ole niin harvinainen tekniikka etä nostais arvoa,taitaa toiseen suuntaan lähinnä mennä. Ihan puhdas minun mielipiteeni.

E:Prosenttitaulukko sivun lopussa.(.pdf)

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.6.2007 23:24

Helpommalla ja etenkin vaivattomammin tietenkin pääsee kun myy sen 8veen ja ostaa 16veen tilalle. Jos kuitenkin haluaa harrastaa niin siitä vain, tekniikka ilmeisesti jo on hankittu.

Käsittääkseni ABF moottoreista otettiin Sport2000 sarjassa noin 200hv(?) ja eikös ne ole "vakio" sisuskaluisia? Jos virittämään lähdet niin uutta nokka-akselia, peltipakosarja vaikka Marteliukselta (äänet sitten kasvaa!) ja moottorin ohjaukseen joku ohjelmoitava niin eiköhän se niillä irtoa. Kantta voi tietenkin vingutella, lähinnä siistimistä ja kanavien sekä tiivisteiden kohdistamista. Kierroskone siitä sitten tosin tulee ja vääntöä voi menettää.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.6.2007 23:37

Jos virittämään lähdet niin uutta nokka-akselia, peltipakosarja vaikka Marteliukselta (äänet sitten kasvaa!) ja moottorin ohjaukseen joku ohjelmoitava niin eiköhän se niillä irtoa. Kantta voi tietenkin vingutella, lähinnä siistimistä ja kanavien sekä tiivisteiden kohdistamista. Kierroskone siitä sitten tosin tulee ja vääntöä voi menettää.

Jyrkähkö ehkä :) Oikeilla nokilla (miedoilla) saadaan tod.näk alaskin lisää. Ei vaparin viritys tarkota automaattisesti kierroskonetta laihalla alaväännöllä. Supersprint tai Bosi -pakoputkisto, niin taatusti nostaa auton arvoa :-D

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 17.6.2007 0:08

Joo vakio on! 94 tekniikka... haen ensi viikolla! onko noilla ruiskuilla eroja kun 94 on bosh ja sitten joku toinen en jaksa ettiä mikä se toinen on!
oisko 280 nokka hyvä?
ei oikeen löytynu peltisatsia mistään?
Käyköhän 1.8 16v satsi?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 17.6.2007 0:59

Supersprint tai Bosi -pakoputkisto, niin taatusti nostaa auton arvoa :-D


Mainos! =)

Ite kaavaillu tohon kakkikseen Dr Shcrickin nenäkeppejä ja tullu siihen tulokseen että tommonen 280-nenäkeppi ois ehkä katukäyttöön sopiva. Ei ainakaan yhtään jyrkempi!

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.6.2007 9:58

ei oikeen löytynu peltisatsia mistään?

Supersprintiltä saa ainakin. Ja eikös Martelius tee mittojen mukaan custominakin noita kun vaan saa tarkat mitat(?).

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.6.2007 10:58

Kyllähän se arvo putoaa ku lehmän häntä jos menee tekniikanvaihdon tekemään.. Se on sitten automaattisesti räpelletty paska, kun haluat myydä sen niin kauheata itkua kokoajan ja korkeimmat tarjoukset 500e.

Anteeksi vaan mutta näin se on :D

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 17.6.2007 11:43

Tuota itsekkin mietin! No sitten tippuu, ajelen sillä seuraavat 50 vuotta=) ja laittelen sitä ite!

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.7.2007 11:24

Todiin kone on sitten nurkassa lojumassa! ei muuta kun keulille vaan!
Onkohan noissa sähköissä paljon eroja!? Ohjaus boxsi oli ainakin erinlainen "nastat" eri päin...
Oisko kenelläkään ollut samanlaista projektia? ainakin päivittäin tälläisiä varmasti tehdään mutta kukaan ei tunnu auttavan...=)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 22.7.2007 11:59

Ettei nyt vaan tulis käkikelloa... Kyllä sen koneen mukana olis tarvittu johtosarja ja boksi + ajoneston hilut. Mitäs dokumenttia meinasit esittää katsastusmiehelle kun se kysyy uuden moottorin vähäpäästöisyydestä?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.7.2007 17:36

Boksi ja johtosarjat löytyypi.. ajon esto hiluista ei kyllä ole mitään tietoa?
Maahan tuojalta laput? pitäisi riittää?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 22.7.2007 18:48

Kannattais varmaan käydä kyselemässä katsastuskonttorilta, kun et näytä foorumilla kerrasta uskovan. Ei mitenkään pahalla, mutta tuossa ylhäällä jo muutaman kerran sanottu että haet vw:ltä sen vastaavuustodistuksen ja vaihdat tekniikan.
Kannattaa samalla kysellä kun konttorilla käyt, että onko päästö rajat vaihtunut noiden vuosien aikana. Voi tulla vaikeaksi katsastaa jos on.


Ja mitä vwvortexista lukenut, niin ne "palvoo" tuota 2.0 16v konetta, koska heidän dynoissa siinä on vakiona jo about 170hp. Ilmeisesti VW vain ilmoittanut 150hp, että menis vr6:nen paremmin kaupaksi.
200hp ei siis ole kauhean kaukana jos tietää vähänkään mitä tekee.

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 22.7.2007 18:59

Tota ajonestoa ei ole ollut noissa alkupään malleissa....

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 22.7.2007 19:51

GTI 2.0. jos hait ton tekniikan askistosta, niin siinä pitäis olla joku peltisarja kiinni.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.7.2007 21:00

Taisinpa hakeakkin ja onhan siinä pelti satsi kiinni... mitenkäs jos oikeen olis kettu ja sanois että pelkkä kansi vaihdettu? "periaatteessa" sama lohko kumminkin...!
ja kone on 95Vm golfferoisesta...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.7.2007 21:25

eikösse koneen vaihtoon rinnasteta jokatapauksessa ja samat romut menee vaihtoon että en nyt tiedä mitä järkeä siinäkin olisi.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 22.7.2007 22:49

"Kettu" vaan käy sitten VTT:llä mittauttamassa päästöt siitä omavalmistemoottoristaan...

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 24.7.2007 18:32

Mitenkäs se sitten on kun eihän tuo ole "oma" valmiste moottori? vai mikä tässä olisi viisainta? ekaa kertaa tekemässä tämmöstä... koittakaa pitää hermonen ja takahampaanne kurissa=)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 24.7.2007 22:26

No teet sen juuri niin, että vaihdat siihen sun autoon juuri ne osat, mitkä löytyy siitä 16-venttiilisestä alkuperäisestä Golfista, niin silloin ei tule ainakaan viranomaisten kanssa riitelyä. Ja hommaat ihan ekana sen osien vastaavuus-/eroavaisuustodistuksen.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 26.7.2007 18:17

Näin teen! maahan tuojalta? merkki liikeestä?

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 26.7.2007 19:08

^lues koko topikki kokonaan

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 27.7.2007 11:42

tosiaan vois olla hiukan huolellesmpikin... täälä intissä ei hirveesti oo aikaa olla koneilla aina....=)

jaspa
-
Viestit: 43
Liittynyt: 6.4.2006 8:34

ViestiKirjoittaja jaspa » 27.7.2007 21:20

Maahantuojalta saat tuohon tarvittavat laput, eli eroavaisuus todistus jarrujen ym osalta ja todistus uuden koneen päästöistä (jos on vähäpäästöinen) .Hintaa lapuille tulee n. 70e.

DaPitbull
-
Viestit: 38
Liittynyt: 2.8.2007 21:55

ViestiKirjoittaja DaPitbull » 17.8.2007 22:03

Ei sulla sattuisi löytymään ton sun 8v tekniikan kantta?? Jos löytyy niin ilmoittele...

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 25.8.2007 13:21

Todii kone pyörii kipinä tulee! Mutta ei lähde käyntiin...
Bensa pumppu pyörii, mutta ei lähde käyntiin... Missä vika pumpun tuotto ei riitä?-->
suuttimet ei aukea?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 26.8.2007 14:45

Apuja?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 26.8.2007 16:20

Tuleeko kipinää? Virranjakajan hall-anturi ok? Tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä? Hihnat ja merkit oikein? Saako kone bensaa? Kastuuko tulpat bensasta? Vikamuistia luettu? yms..

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 26.8.2007 17:19

kipinä tulee! virranjakasta ei tietoa? toimi kun purettiin viimeks ainakin kone!
Johdot oikeassa järjestyksessä ei koskettu! hihnat myös ei koskettu!
vikamuistia ei luettu!

Tuli mieleen vaan kun siinä ei ole ilmanputsarin koteloa, niin siinähän on ilmanmassa mittari kiinni eikös? Luuleeko kone nyt että se ei saa ilmaa ja ei aukaise suuttimia olleenkaan? kotelo on jossain hukassa!!!?
Lähtee käyntiin kyllä kun ruuttaa imusarjaan ainetta!

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 26.8.2007 18:52

Missä mahtaa olla moisessa laitteessa se ilmanmassa mittari?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 26.8.2007 19:30

Ei siinä ole ilmamäärä- eikä ilmamassamittaria, digtaalielefantti kolmonen toimii pyhällä hengellä. Kampiakselin asentotunnistimen ja lambda- ja kaasuläppäanturin avulla se taitaa bensansa annostella. Tuolla jotain lisätietoo: http://autowiki.fi/index.php/Digifant

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 26.8.2007 19:35

Jotenkin tuntuu, että ei pääse millään tässäkään tapauksessa yli siitä, että suosittelee haynesin korjausopasta. :)

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 29.8.2007 10:38

No niin Vika oli Suuttimien Johdoissa...

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 9.9.2007 15:44

Ja komeasti laulaa=) 3 pientä vikaa siinä on kun se ei käy sitten oikeastaan yhtään kylmänä tyhjä käyntiä missä vika lambda-anturi?
Sitten toinen ei näytä bensan kulutusta ollenkaan missä vois olla vika? mistä se mittaa kulutuksen?
Ja viimeinen on abs merkki valon palaminen? anturi hajalla?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 13.9.2007 17:35

Osaisko joku neuvoo???


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa