venton linttaus originaali-iskareilla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

venton linttaus originaali-iskareilla

ViestiKirjoittaja p3c » 5.6.2007 21:29

moro. mitenkähän venton alkuperäiset iskarit toimivat 40/40 madallusjousilla? katsastussetä löysi katsastuksesta vänkärinpuolen takaiskarista pienenpienen heiton muihin verrattuna. muut oli ok.

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 5.6.2007 21:42

Hyvin toimii, ainakin mulla toimi ventossa. Iskarit toimi ihan siinä missä vakiojousilla. Toi 40/40mm madallus ei oo vaan mikään paras madallus ventoon.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 6.6.2007 19:56

foorumissa on puhuttu siitä että venton perä jää liian alas 40/40 madallusjousilla.

Etulokarin kaarihan on ylempänä kuin takalokarin kaari sivusta katsottuna vakiojousilla vaikka auto on muuten suorassa.

Joten tarkoittaako tuo "perän laahaminen" tätä ulkonäköasiaa vai sitä että auto on oikeasti takakenossa 40/40 jousien asennuksen jälkeen?
Viimeksi muokannut Reaper, 6.6.2007 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 6.6.2007 20:22

jsr85, osaatko kertoa että mikä voisi olla parempi?

tosiaan olen huomannut itsekin että perä on jo alkuperäisillä jousilla alempana kuin keula.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 6.6.2007 23:31

kannattaa laittaa ne taka-akslin puslat vaihtoon jos takapää on alempana kuin etupää...

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 7.6.2007 11:36

jos perä tuntuu roikkuvan niin hommaa 40/25mm jouset, tai jos varaa on niin 50/30 tai 60/40 alustasarja. Mun mielestä 40mm ihan maksimi madallus vakio iskarille.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 7.6.2007 23:20

venton perä jää liian alas 40/40 madallusjousilla

Riippuu varmaan paljon madallus-/alustasarjasta, veikkaisin että "hinnat alkaen"-sarjoissa esiintyy tuota ominaisuutta.

Omassa Ventossa on kolmatta vuotta KW:n alustasarja eikä siinä ole vieläkään tullut perä keulaa alemmas.

Wolsu
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.2.2005 21:50

ViestiKirjoittaja Wolsu » 9.6.2007 14:28

Omassa on 40mm madaltavat jouset ja auto on tasan linjassa. Riippuu todellakin jousista. Itsellä on AP jousisarja ja ei ole ongelmaa. Tiedän tapauksia jossa käy juurikin noin että kaula on korkeammalla ja ei hyvän näköinen :)

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 9.6.2007 17:12

weitecin jousilla toi keuliminen korostuu, perä rupee roikkumaan jo parin kuukauden käytön jälkeen. En suosittele.

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 9.6.2007 20:09

mites intrax. 40/40

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 10.6.2007 12:55

Saattaa olla vakioiskareiden ikä melko lyhyt kun madaltaa... Ainakin omassa romussa oli -30mm madalluksen jäljiltä etu ja takaiskarit aivan loppu. Ostaa kunnon alustan niin ei tartte tapella.

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 10.6.2007 20:43

joo paras vaihtoehto on hommata koko alustasarja, voin suositella lowtec comp alustasarjaa, maksaa n.300e ja on hyvä ajaa.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 5.9.2007 22:24

Etulokarin kaarihan on ylempänä kuin takalokarin kaari sivusta katsottuna vakiojousilla vaikka auto on muuten suorassa.

Joten tarkoittaako tuo "perän laahaminen" tätä ulkonäköasiaa vai sitä että auto on oikeasti takakenossa 40/40 jousien asennuksen jälkeen?


Veli laittoi ventoon Elit-madallusjouset -35mm. Etulokarin ja renkaan väliin jää rakoa enemmän kuin taakse, mutta auto on muuten suorassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa