golf II gt ->1,6gti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

golf II gt ->1,6gti

ViestiKirjoittaja qstiz » 27.5.2007 13:11

Eli auto on -vm 89 Gt. Olisi tiedossa 1,6gti kone mk1 golperosta, mutta käykö Gu-mootorin apulaitteet tuohon 1,6gti:hin. Ja vielä, että muutoskatsastamisen ei pitäisi tuottaa päänvaivaa?

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 27.5.2007 15:36

eikö kukaan osaa avittaa?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.5.2007 16:21

Apulaitteet käy

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 27.5.2007 17:38

katalysaattorin näköinen pakoputkistoon, kerta tekniikka on reilusti vanhempaa kuin auto.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 27.5.2007 18:32

Katalysaattori pitää olla jos on vähäpäästöinen-merkintä otteessa. Meidän -89 gt:ssä ei ole kattia. Muutoskatsastuksesta taitaa tulla prosentteja moottorin verran, ilmeisesti myös mikäli vaihtaa kaasuttimen ruiskuun? Pientä säätöä voi tulla esim. vesiletkujen kanssa ja johtosarjaa pitää soveltaa.

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 27.5.2007 18:59

Kyllä tässä tapauksessa se katti pitää sinne putkeen laittaa. Toimia sen ei tarvitse, joten riittää että on kuoret paikallaan.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 27.5.2007 19:04

Kyllä tässä tapauksessa se katti pitää sinne putkeen laittaa. Toimia sen ei tarvitse, joten riittää että on kuoret paikallaan.

Tähän olen utelias kuulemaan perustelut. Haluan viisastua.

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 27.5.2007 19:52

Tässä
Eli vanhemman GTI:n moottori ei täytä noita toisen kohdan normeja, jotka tuo GT täyttää. Katin asennuksella nuo normit katsotaan täyttyneeksi. Päästörajat ei silti muutu mihinkään, eikä autosta tule vähäpäästöistä.
Viimeksi muokannut Anssi, 27.5.2007 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 27.5.2007 19:52

AKE:n sivuja tutkimalla se selviää, mutta jotenkin näin: -87 tiukentuneet pakokaasupäästöt vaativat sen katin näköisen käikäleen sinne putkeen.
Eli tässä tapauksessa jos auto on -89 ja aiot laittaa vanhemman kuin -87 tekniikan, niin kuinka meinasit todistaa että se vanhempi moottori täyttää tuoreemmat päästönormit? katalysaattori putkeen(kuoretkin riittää). Tästä tulee rekisteriotteeseen merkintä "autoon asennettu katalysaatori", mutta ei kuitenkaan "vähäpäästöinen". Tämä on käyty kysymässä konttorilta + soitettu AKEn neuvontaan, samat stoorit molemmissa.
Jos sitten auto olisi vähäpäästöinen niin siinätapauksessa vanhemman "saastemoottorin" laittaminen on mahdotonta. (tai ainakin aikapaljon vaikeampaa ja kalliimpaa?)

edit: olinpas hidas :D

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 27.5.2007 20:05

Ok, viisastuin!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa