Vr6 rupesi pitämään ihme ääntä.
Valvoja: ffp jäsenet
Vr6 rupesi pitämään ihme ääntä.
Elikkäs tänä aamuna starttasin autoni ja auto rupesi pitämään aivan ihme ääntä. Voiko jakopää hajota näin yhtäkkiä. Autossa mittarissa 198000 ja jakopäätä ei vielä huollettu. Ääni kuuluu koneen oikealta laidalta edestäpäin katsottuna. Jos nyt kyseessä on jakopää niin mitä muuta kannattaa samalla koneen aukomisella vaihtaa?? Auto syö myös aika paljon öljyä niin mikä siihen avuksi?
Jos jakopäästä ääni tulee ja on yhtäkkiä alkanut, niin ilmeisesti jakoketjun laahaimen liukupinta on irronnut ja ketju laahaa nyt metallipintaa (ja popniittejä) vasten. Ittellä tossa pöydänkulmalla muistutuksena vanha laahain, josta parinsadan kilometrin sisällä olisi pinta irronnut ellei jakopäätä olisi rempattu.
Kiirettä pitäisin tuohon remonttiin lähtemisessä.
Kiirettä pitäisin tuohon remonttiin lähtemisessä.
Joo. Juuri tuota itsekin ajattelin. Pistin jakopään osat motonetistä tilaukseen ja lisäksi kannentiivisteen, venttiilikopan tiivisteen ja venttiilivarrenkumit 12kpl. Miten on, kuinka paljon korjaamot yleensä pyytävät tällaisesta remontista? Pelkästä työstä? Olisi hyvä saada jotain osviittaa, ettei tuu ihan kusetetuksi.
Ei ainakaan viimeksi ollut Motonetissä vauhtipyörän pultteja. Jouduin hankkimaan merkkiliikkeestä. Olivat joku 1,50/kpl (tarve: 10 kpl). Eli hintaa on.
Niin, ja sitten tarvittiin vielä joku kampiakselin tiiviste (stefa) tai joku. Emmätiä tarkkaan.
Niin, ja sitten tarvittiin vielä joku kampiakselin tiiviste (stefa) tai joku. Emmätiä tarkkaan.
Viimeksi muokannut Don MC, 27.5.2007 23:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hei... Nyt pitäs vielä samaan syssyyn sitte vaihtaa myös tuo kytkin. Motonetitä ei löydy kytkinpakettia vr6:seen, mutta erikseen kyllkin löytyy painelaakeri ja kytkinlevy. Elikkäs paineasetelma puuttuu. Mistä saan moisen osan tilattua? Vai onko ehdotuksia, että mistä kannattaa kytkinpaketti tilata? Täydellisenä ja mahdollisimman halvalla?
kitos.
kitos.
^ite tilasin tarvikeliikkeestä, sama asetelma kun lukin asetelma kun alkuperänen, volkkarin leima vaa puuttuu, oli satkun halvempi kun vw:llä. otin kyllä muutkin kytkimen osat tarvikeliikkeestä kerralla.
nii ja kytkin remontin syy oli se että painelaakeria käyttävä "haarukka" oli murtunut/poikki, kannattaa sekin vilkasta ettei siinä kohdilla missä painelaakeri on kiinni ole merkkejä väsymisestä...
ja se kampiakselin vauhtipyörän puoleinen stefa vaihtoon kanssa.
nii ja kytkin remontin syy oli se että painelaakeria käyttävä "haarukka" oli murtunut/poikki, kannattaa sekin vilkasta ettei siinä kohdilla missä painelaakeri on kiinni ole merkkejä väsymisestä...
ja se kampiakselin vauhtipyörän puoleinen stefa vaihtoon kanssa.
Kyyleppi: Millasia kokemuksia Motonetin jakoketjuista ym. hilppeistä?
Itellä 3A passat mistä laahain mennyt poikki ja venttiileitä solmussa..:/ Eli Kansi- ja jakopääremppa edessä.. Kyselin motonetistä osien hintoja, ja kaikki tarvittavat osat sais 380€. Vastaava kysely merkkiliikkeeseen ja osille muodostui hintaa ~1400€..:/
Ajattelin vain että onko säästöä väärässä paikassa jos hommaa osat Motonetistä?
Itellä 3A passat mistä laahain mennyt poikki ja venttiileitä solmussa..:/ Eli Kansi- ja jakopääremppa edessä.. Kyselin motonetistä osien hintoja, ja kaikki tarvittavat osat sais 380€. Vastaava kysely merkkiliikkeeseen ja osille muodostui hintaa ~1400€..:/
Ajattelin vain että onko säästöä väärässä paikassa jos hommaa osat Motonetistä?
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
No ainakin tässä threadissa kokemukset motonetin hiluista on positiivisia.
Ittelle hommattiin ketjut ja laaharit Tampereen varaosamaailman kautta, se on siis AD-liike. Mun autoon laitettiin jakopääremontissa:
-jakopään ylä ja alaketju
-ylä ja ala laahari, ylälaaharin hydraulinen kiristin alkuperäisosana
-venttiilikopan tiiviste
-kampiakselin stefa
-kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, vauhtipyörän pultit
-termostaatti/anturikotelo (oli mätä)
kannattaa harkita vesipumpun, koneen edessä olevan vaakasuoran vesiputken vaihtoa samalla. Aikaa kannattaa varata viikonloppu jos on ekaa kertaa harrastelupohjalta liikkeellä ;)
Ittelle hommattiin ketjut ja laaharit Tampereen varaosamaailman kautta, se on siis AD-liike. Mun autoon laitettiin jakopääremontissa:
-jakopään ylä ja alaketju
-ylä ja ala laahari, ylälaaharin hydraulinen kiristin alkuperäisosana
-venttiilikopan tiiviste
-kampiakselin stefa
-kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, vauhtipyörän pultit
-termostaatti/anturikotelo (oli mätä)
kannattaa harkita vesipumpun, koneen edessä olevan vaakasuoran vesiputken vaihtoa samalla. Aikaa kannattaa varata viikonloppu jos on ekaa kertaa harrastelupohjalta liikkeellä ;)
Tossa merkkiliikkeen osakokonaisuudessa oli venttiilitkin mukana, kuin myös Motonetin hinnoissa..
Aika suolaisia hintoja pyytävät varaosista merkkipaviljongissa: Alaketjun laahain ~32e, Motonetissä 5.90€ ja imuventtiili: Marmori: ~35€ Motonet: 6.90€..
Kansi ei ole vielä irti, joten en tiedä tarkkaan kuinka monta ja mitä venttiileitä on solmussa, joten laskin hintaan kaikki 12kpl..
Onkohan noihin Motonetin venttiileihin luottamista? Kenelläkään kokemusta niistä? Hinta ainakin houkuttelee, vaikkei kaikki olisikaan vääntyneet..
Aika suolaisia hintoja pyytävät varaosista merkkipaviljongissa: Alaketjun laahain ~32e, Motonetissä 5.90€ ja imuventtiili: Marmori: ~35€ Motonet: 6.90€..
Kansi ei ole vielä irti, joten en tiedä tarkkaan kuinka monta ja mitä venttiileitä on solmussa, joten laskin hintaan kaikki 12kpl..
Onkohan noihin Motonetin venttiileihin luottamista? Kenelläkään kokemusta niistä? Hinta ainakin houkuttelee, vaikkei kaikki olisikaan vääntyneet..
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Jepjep, eli nyt on passatista otettu savut, ja koeajettu runsas kilometri suljetulla alueella ja kesärenkailla;), auto on nähkääs ajokiellossa.. (leimattu viimeksi 2006)
Jokatapauksessa, jakopäähän laitettiin uutta osaa siis molemmat kettingit, kolme laahainta, yksi kiristinlaahain ja yksi kiristin + väliakselin ja nokkien rattaiden pultit.
Lisäksi laitettiin kaikki venttiilit (6imua ja 6pakoa), venttiilinvarren tiivisteet, kannentiiviste ja -pultit, imu- ja pakosarjojen tiivisteet ja joitakin O-renkaita yms. sälää.
Osat maksoi kaikkineen n. 350€, työt 0€, eli aika halpa remontti omasta mielestä.
Jokatapauksessa, jakopäähän laitettiin uutta osaa siis molemmat kettingit, kolme laahainta, yksi kiristinlaahain ja yksi kiristin + väliakselin ja nokkien rattaiden pultit.
Lisäksi laitettiin kaikki venttiilit (6imua ja 6pakoa), venttiilinvarren tiivisteet, kannentiiviste ja -pultit, imu- ja pakosarjojen tiivisteet ja joitakin O-renkaita yms. sälää.
Osat maksoi kaikkineen n. 350€, työt 0€, eli aika halpa remontti omasta mielestä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa