Vr6 rupesi pitämään ihme ääntä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

Vr6 rupesi pitämään ihme ääntä.

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 27.5.2007 11:12

Elikkäs tänä aamuna starttasin autoni ja auto rupesi pitämään aivan ihme ääntä. Voiko jakopää hajota näin yhtäkkiä. Autossa mittarissa 198000 ja jakopäätä ei vielä huollettu. Ääni kuuluu koneen oikealta laidalta edestäpäin katsottuna. Jos nyt kyseessä on jakopää niin mitä muuta kannattaa samalla koneen aukomisella vaihtaa?? Auto syö myös aika paljon öljyä niin mikä siihen avuksi?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 27.5.2007 14:01

Kyllä se jakopää voi hajota ihan yhtäkkiä. Oikealla puolella nimenomaan on jakoketju, mutta jos auto toimii vielä normaalisti. Niin äkkiä vaan ketju vaihtoon. Niin ei kerkeä tapahtumaan mitään.

Samalla kun joudut konetta purkaa niin ainakin ventiilien kumit kannattaa vaihtaa.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 27.5.2007 14:14

Entäs kansipahvi. Onnistuuko se samalla kertaa?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 27.5.2007 16:15

Tietenkin, sekä lisäksi öljypohjan tiiviste ku aikansa purkaa. Siihen en ota kantaa onko järkevää jos ei pahveen liittyviä ongelmia ole ollut.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 27.5.2007 16:54

Äkkiseltään mieleen tulee myös vesipumppukin että se vaihtoon kanssa. Sekä muut hihnat jos niitä ei oo vaihdettu vähään aikaan.

E. eikös jotkut joskus puhunut että kytkin kannattaa samalla vaihtaa? Viisaammat kertokaa.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 27.5.2007 17:32

Kyllähän sen kytkimen voi siin samal vaihtaa ku muutenki otetaa laatikko pois.

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 27.5.2007 19:22

Jos jakopäästä ääni tulee ja on yhtäkkiä alkanut, niin ilmeisesti jakoketjun laahaimen liukupinta on irronnut ja ketju laahaa nyt metallipintaa (ja popniittejä) vasten. Ittellä tossa pöydänkulmalla muistutuksena vanha laahain, josta parinsadan kilometrin sisällä olisi pinta irronnut ellei jakopäätä olisi rempattu.

Kiirettä pitäisin tuohon remonttiin lähtemisessä.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 27.5.2007 19:40

Joo. Juuri tuota itsekin ajattelin. Pistin jakopään osat motonetistä tilaukseen ja lisäksi kannentiivisteen, venttiilikopan tiivisteen ja venttiilivarrenkumit 12kpl. Miten on, kuinka paljon korjaamot yleensä pyytävät tällaisesta remontista? Pelkästä työstä? Olisi hyvä saada jotain osviittaa, ettei tuu ihan kusetetuksi.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 27.5.2007 19:53

Ite maksoin aikanaan 300, kaverille. 500 - 1000 on varmaan aika käypänen haarukka, riippuen tuntiveloituksista. Hintava remppa.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 27.5.2007 20:28

Muistithan hankkia myös uudet vauhtipyörän- ja kannenpultit. Ovat nimittäin kertakäyttöisiä.
Ja kannattaa varautua myös öljypohjan avaamiseen, jos on ne vanhat jakopään rojut siellä...

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 27.5.2007 21:14

Millä nimellä motonetin listasta löytyy nämä vauhtipyörän pultit? Kannenpulttisarjan tilasin.

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 27.5.2007 23:44

Ei ainakaan viimeksi ollut Motonetissä vauhtipyörän pultteja. Jouduin hankkimaan merkkiliikkeestä. Olivat joku 1,50/kpl (tarve: 10 kpl). Eli hintaa on.

Niin, ja sitten tarvittiin vielä joku kampiakselin tiiviste (stefa) tai joku. Emmätiä tarkkaan.
Viimeksi muokannut Don MC, 27.5.2007 23:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.5.2007 23:46

Ja kato että ne on jonkun merkkivalmistajan ohjurinkumit. Mulla Motonetin tuntemattomat kesti alle 10 tkm.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 2.7.2007 14:47

Hei... Nyt pitäs vielä samaan syssyyn sitte vaihtaa myös tuo kytkin. Motonetitä ei löydy kytkinpakettia vr6:seen, mutta erikseen kyllkin löytyy painelaakeri ja kytkinlevy. Elikkäs paineasetelma puuttuu. Mistä saan moisen osan tilattua? Vai onko ehdotuksia, että mistä kannattaa kytkinpaketti tilata? Täydellisenä ja mahdollisimman halvalla?

kitos.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 2.7.2007 20:51

^ite tilasin tarvikeliikkeestä, sama asetelma kun lukin asetelma kun alkuperänen, volkkarin leima vaa puuttuu, oli satkun halvempi kun vw:llä. otin kyllä muutkin kytkimen osat tarvikeliikkeestä kerralla.

nii ja kytkin remontin syy oli se että painelaakeria käyttävä "haarukka" oli murtunut/poikki, kannattaa sekin vilkasta ettei siinä kohdilla missä painelaakeri on kiinni ole merkkejä väsymisestä...

ja se kampiakselin vauhtipyörän puoleinen stefa vaihtoon kanssa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 6.12.2008 15:28

Kyyleppi: Millasia kokemuksia Motonetin jakoketjuista ym. hilppeistä?
Itellä 3A passat mistä laahain mennyt poikki ja venttiileitä solmussa..:/ Eli Kansi- ja jakopääremppa edessä.. Kyselin motonetistä osien hintoja, ja kaikki tarvittavat osat sais 380€. Vastaava kysely merkkiliikkeeseen ja osille muodostui hintaa ~1400€..:/
Ajattelin vain että onko säästöä väärässä paikassa jos hommaa osat Motonetistä?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 6.12.2008 16:52

No ainakin tässä threadissa kokemukset motonetin hiluista on positiivisia.

Ittelle hommattiin ketjut ja laaharit Tampereen varaosamaailman kautta, se on siis AD-liike. Mun autoon laitettiin jakopääremontissa:
-jakopään ylä ja alaketju
-ylä ja ala laahari, ylälaaharin hydraulinen kiristin alkuperäisosana
-venttiilikopan tiiviste
-kampiakselin stefa
-kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, vauhtipyörän pultit
-termostaatti/anturikotelo (oli mätä)

kannattaa harkita vesipumpun, koneen edessä olevan vaakasuoran vesiputken vaihtoa samalla. Aikaa kannattaa varata viikonloppu jos on ekaa kertaa harrastelupohjalta liikkeellä ;)

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 6.12.2008 17:25

Tossa merkkiliikkeen osakokonaisuudessa oli venttiilitkin mukana, kuin myös Motonetin hinnoissa..
Aika suolaisia hintoja pyytävät varaosista merkkipaviljongissa: Alaketjun laahain ~32e, Motonetissä 5.90€ ja imuventtiili: Marmori: ~35€ Motonet: 6.90€..
Kansi ei ole vielä irti, joten en tiedä tarkkaan kuinka monta ja mitä venttiileitä on solmussa, joten laskin hintaan kaikki 12kpl..
Onkohan noihin Motonetin venttiileihin luottamista? Kenelläkään kokemusta niistä? Hinta ainakin houkuttelee, vaikkei kaikki olisikaan vääntyneet..

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 7.12.2008 9:49

Mun golfissa oli kyllä alunperin sachsin kytkin ja tarvike oli myös sachs mikä sinne laitettiin

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 7.12.2008 14:34

Rynnäkköpäärynä: Paljonko toi sun remonttis makso ilman kytkimen osia ja työn osuutta? Eli siis vaan noi jakopääosat..

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 9.12.2008 18:40

Salmi: en helpolla löydä tietoa, koitin hakea kun olen vr6-faqqiin sen postannut. Joka tapauksessa ketjut ja laahaimet meni samoihin alennuksin kuin motonetin hinnat. Mutta siitä on jo kolmatta vuotta aikaa.

Eniveis kannattaa lueskella vr6-faqqia...

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 22.1.2009 19:51

Jepjep, eli nyt on passatista otettu savut, ja koeajettu runsas kilometri suljetulla alueella ja kesärenkailla;), auto on nähkääs ajokiellossa.. (leimattu viimeksi 2006)
Jokatapauksessa, jakopäähän laitettiin uutta osaa siis molemmat kettingit, kolme laahainta, yksi kiristinlaahain ja yksi kiristin + väliakselin ja nokkien rattaiden pultit.
Lisäksi laitettiin kaikki venttiilit (6imua ja 6pakoa), venttiilinvarren tiivisteet, kannentiiviste ja -pultit, imu- ja pakosarjojen tiivisteet ja joitakin O-renkaita yms. sälää.
Osat maksoi kaikkineen n. 350€, työt 0€, eli aika halpa remontti omasta mielestä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa