1.3ruutanasta 1.9turbodiesel

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pottujaska
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.5.2007 12:43

1.3ruutanasta 1.9turbodiesel

ViestiKirjoittaja pottujaska » 21.5.2007 14:03

eli passatin 1.9 turbodieseli pitas nakata kakkoskoppaseen kolffiin. pitääköhän muutella moottorin kiinnikkeitten paikkaa ja mitä muuta siihen pitää tehä?jarrut saman kokoset?

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 21.5.2007 14:21

Tehtävä moottorin vaihdon lisäksi ainaki:

-Vaihdelaatikko vaihtoon
-Etujarrut (239x10mm -> 239x12mm)
-Takajarrusylinterit isommat
-Jarrupaineensäädin asennettava
-Isompi jarrutehostaja (ehkä)
-Kallistuksenvakaaja eteen (ehkä)

Nuo riippuu paljon siitä mihin vertaillaan. Jos 55kw kone niin varmaan 1.6-1.8 bensa koneeseen. Teksteistä löytyy muutosvertailu.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 21.5.2007 14:33

Moottorin kannakkeet pitää vaihtaa ja laatikon ja vaihteen siirto vivusto voi olla että joutuu vaihtamaan poljin asetelman jos passatti nestekytkimellä. vetarit joudut vaihtamaan

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.5.2007 14:40

Laatikon kans pääsee helpommalla kun laittaa 020 laatikon.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 22.5.2007 0:56

Jos on muuten rekisteriotteessa 1.3l ruiskugolffin kohdalla merkintä, että se on vähäpäästöinen, niin kannattaa kysästä inssisedältä ensin, että kannattaako edes harkita. Kun muistaakseni 1.3l ruiskuvehjeksiä ei saa ilman katalysaattoria yms aktiivihiilisuodattimia. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa