1.6D ja 1.6TD koneen erottamien?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

1.6D ja 1.6TD koneen erottamien?

ViestiKirjoittaja Toitsu » 18.5.2007 22:02

Tulipas ostettua 85 td caravelle 1.6 diesel, mutta turbo on karissut matkalle. Nyt pitäisi selvittää onko paikallaan oleva kone turbokone ilman turboa vai oikea turboton versio? Ja missä kohtaa lohkoa koodia sijaitsee?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.5.2007 22:36

Päältäpäin on vähän huono erottaa jos turbohilut on kerran vaihdettu pois. Koodi on lohkossa, kansitason alapuolella ~3:s sylinterin kohdalla. Siihen on koneistettu suora pinta johon lyöty koodit.
Turbokoneen erottaa männän alla olevista öljysuihkuista jos öljypohja on irti.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 18.5.2007 22:47

Ok, mikä merkintä kertoo koneen olevan T ja mikä TD? Teksteissä ei puhuttu transporter/caravelle koneista mitään, vai onko pata identtinen esim. jetan/golffin koneen kanssa? Teho/vääntö?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.5.2007 22:58

Tuolla ainakin golfien moottorimerkintöjä.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 19.5.2007 0:50

Pakuissa saattaa olla pikkusen eri tehoisia versioita kuin henkilöautoissa ja siten eri moottorikooditkin.
Pakun koneita ainakin CS ja KY (1.6 D) sekä JX (TD).

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.5.2007 1:37

KY on 1,7 vapari.

Transporterin koneessa on oma pumppunsa. Muuten on sama moottori mitä ´87 ja vanhemmissa Passateissa ja typ81 Audi 80:ssä. Ja itse kone on sama mitä Golfeissakin, erona pääasiassa imu- ja pakosarjat.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 19.5.2007 2:33

Katos kehveliä. Tuijotin niin noita diesel-merkintöjä ettei huomannut kattoa kokoa ollenkaan. :) Albumi kyllä puhuu 1.8:sta, mutta 1.7 kuulostaa tutummalta...

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 19.5.2007 19:32

Pata on X JP eli hulppea 50kw D kone. Pumpussa lukee r 138 ve. Tämäkin lienee ihan vaparin pumppu?

Ainoa heikkous on laiskuus, mutta minkäs teet. Jos leiman jälkeen isontaisi vähän syöttöä.. Kestäisiköhän toi kone TD pumpullaja turbon kanssa esim. 20tkm, olettaen ettei padassa ole muuta, joka hajoaisi joka tapauksessa tuon 20tkm sisällä?

Tuo kyllä kertoisi että puristus on sama? Mitenkähän laakerit, veivit tms? Vai onkohan turbo sama kone mutta turbon kanssa?

JP 1.6 76.5 23? D 3A,4&5S 40 210 239x12 8/83-10/91 D
JR 1.6 76.5 23? D 5S 51 210 239x12 8/83-10/91 TD

Ai niin, kannessa lukee "AMC", siten että A näyttää venäläiseltä D ( Д ) kirjaimelta.. Mahtaneeko tarkoittaa mitään kummosempaa?

Tämä lienee alkaisi kuulumaan tuonne diesel power palstalle..?

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 20.5.2007 0:19

tuo kannessa lukeva AMC kertoo että ei oo volkkarin alkuperänen kansi.

jossakin vaiheessa on siis tehty remonttia ja laitettu kansi kokonaan uusiksi.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 20.5.2007 8:23

Jahas, kyseessä on todellakin AMC auton kansi, ollut käytössä: AMC Gremlin, AMC Spirit, and AMC Concord autoissa. Mahdollisesti muissakin. VW tehdas usa:ssa on tehnyt moottorin valuosia sekä VW:lle, että AMC:lle.

http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_Engines#Audi.2FVW_121

Lieköhän ollut jenkki versio maahantuotaessa..

Tarkoittaako "Vanagon" jotain jenkkiversiota? Koelaudassa lukee Vanagon.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 20.5.2007 11:17

AMC on varmaan yleisin myytävä tarvikekansi. T3:sta myydään Amerikassa Vanagon merkillä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa