K-jetin ohjauspaineensäätimen korvaaminen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Roope
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.2.2007 19:10

K-jetin ohjauspaineensäätimen korvaaminen?

ViestiKirjoittaja Roope » 14.5.2007 20:30

Eli onkos kukaan tehnyt niin että on vaihtanut säätimen tilalle kuristus venttiilin jotta saa lisää syöttöjä ?

Eikös sen voisi tehdä vaikka niin että joku moottori säätää ohjauspainetta esim ahtojen mukaan tai kaasun asennon mukaan jotta ei vetäisi ahtojen noustessa laihalle

Niin ja laittakaa kaikkea miten sen voisi toteuttaa ym ym..

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 14.5.2007 20:38

Mun mielestä tohon on ihan ahdetussa autossa sellanen säädin joka nostaa painetta samalla. Esim turbo volvo/saab, tms. Mut sit tarttis sen määränjakajan joka on isompi

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.5.2007 22:28

Jos tommosta halutun tehon mukaan säätyvää lisäsyöttöä alkaa rakentamaan K-jetistä nii helposti menee niin että on kannattavampi laittaa uudempi ruisku jossa happitunnistin pitää lambdan sopivana.

Roope
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.2.2007 19:10

ViestiKirjoittaja Roope » 14.5.2007 23:41

Itteasiassa on mulla tuolla turbo saabbaan ruiskukin.. miten se muuten sitten eroaa normista? mikä sen lisää ?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.5.2007 1:36

Ainakin turboissa ohj. paineen säätimessä on liitäntä paine/alipaineletkulle, eli rikastaa kun ahdot nousee..

juu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.1.2005 1:20

ViestiKirjoittaja juu » 17.5.2007 0:29

Itse olen mukamas säätänyt/laittanut yhteen turbotettuun 16v golf II:seen k-jettiin joskus vuosia sitten saab turbon ohjauspaine säätimen.Ei toiminut suoraan, vaan piti purkaa säädin ja säätää sitä kuormitus rikastus/ahtopaine säätöä että lähti rikastamaan aiemmin...muutoin jäi jostain syystä laihalle ahdoilla..noin 0,7 silloin
mun vuosien kohellus kokemuksella sanon että jos haluu toimivan suht tehokkaan turbo koneen ,ota vaikka lainaa ja osta säädettävä ruisku.....mieluiten asennettuna ja säädettynä.
Tee se heti ja säästät vuosien varrella tuhansia euroja...versus opettele säätämään itse..mutta jos opettelee itse ennakon säädön ja seoksen säädön ei ainakaan paljon tyhmene...kai..... :)

Roope
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.2.2007 19:10

ViestiKirjoittaja Roope » 17.5.2007 11:44

Kyllä tiedetään että jetti on vanhan aikanen kikkare ruisku joka ei voi toimia mutta kun tahtoo kokeilla sillä niin kokeilen....

ja eipäs taida saaha bokserikoneesene ihan valmiita karttoja esim megalle joten se on pakko tehdä ite ja siinä samalla oppii

ja tarkoitus olis katsastaa tuolla mekaanisella ruiskulla että saa ruutan paperit ja sitten jonkun ajan päästä vaihtaa megaan se.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.6.2007 2:55

Eikö K-jetissä vois käyttää Malpassi/FSE/BSR tms. säädettävää Polttoaineen paineentasaajaa? Sellasta progressiivista vaikkapa 1,2:1 tai 1,4:1 suhteella? Ja jos voi, tulisko se kytkee tuon orginaalin tilalle, korvaukseksi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa