Polo 1.3. -89 käyntiongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wompatti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.5.2007 18:37

Polo 1.3. -89 käyntiongelma

ViestiKirjoittaja wompatti » 13.5.2007 18:38

Auto käynnistyy normaalisti, mutta käy epätasaisesti ja sammuu välillä, kun hiljentää risteykseen. Epätasainen/hieman nykivä käynti myös tasaisella kaasun painamisella. Koneeseen on vaihdettu: virranjakajankansi, pyörijä, tulpat, bensan- ja ilmansuodattimet. Tankkiin on laitettu kosteudenpoistajaa.
Auto ollut todella satunnaisessa käytössä aiemmin, nyt n.kolme viikkoa ajettu oikeastaan päivittäin. Mikäköhän mahtaisi olla vikana?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.5.2007 19:01


wompatti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.5.2007 18:37

ViestiKirjoittaja wompatti » 13.5.2007 19:14

Ei ole kyllä ihan tuollaisia ongelmia. Auto siis käynnistyy ihan normaalisti ilman ongelmia, mutta käy sitten epätasaisesti matalilla kierroksilla. Jos antaa kierroksia ja sitten päästää kaasun niin auto hyytyy kuin seinään.
Tuntuu että auto toimii kylmänä paremmin kuin lämpimänä. Kun autolla on ajettu noin 15 km niin tyhjäkäynnin "puute/ongelma" on lähes varma.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.5.2007 21:41

Jos kaasarille menevä alipaineletkut ja laipat ovat alkuperäsiä hauraita/vuotavia, niin ne ensiksi kuntoon. Sammuuko vaikka suurennat tyhjäkäyntiä?

wompatti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.5.2007 18:37

ViestiKirjoittaja wompatti » 13.5.2007 21:57

kaasarille menevät letkut ovat alkuperäiset ja huonossa kunnossa! mistä uudet "vastaavat"?
miksi kone käy kylmänä hyvin ja tasaisesti, mutta lämpimänä alkaa tämä tökkiminen?!

edit:

ja mitä tyhjäkäynnin säätöön... jos nostaa käyntiä niin huutaa kone kylmänä reilusti, mutta lämpösenä sitten toimii. Mutta en nyt pitäisi tyhjäkäynnin nostoa ratkaisuna, vaan tilapäosenä korjauksena?!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.5.2007 22:09

Metri tavarana myydään varaosaliikkeissä (mittaa yhteismäärä ja sisämitta n.4mm). Nykyään säätö tapahtuu sähköisesti (vanhemmissa autoissa mekaanisesti alipaineella).

wompatti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.5.2007 18:37

ViestiKirjoittaja wompatti » 13.5.2007 22:17

mikäs on seuraava vaihe, jos tämä toimenpide ei riitä?
onko kaasarissa joitain puhdistus/vaihto kohteita?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.5.2007 22:40

http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php

On ja paljon (jotkut ostanneet purkaamolta vaihtokaasarin, toivossa että olis joku siihen vaihtanut uusia osia), koonneet siitä yhden toimivan. Letkujen ja laipan vaidolla sain toimivan viimeksi mikä pihassa oli.

wompatti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.5.2007 18:37

ViestiKirjoittaja wompatti » 14.5.2007 11:26

Laippa?! Missä? Mitä tekee? Mistä osa? Hinta? Onko tämän vaihto hankalaa vähän autoja laittavalle?

Anteeksi suuri kysymyksien määrä, mutta tekisi mieli saada auto kuntoon ja nopeesti.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.5.2007 18:20

Kumilaippa jonka päällä kaasutin kököttää (imusarjan/kaasarin välissä). Se on niitä vuotavia osia (pitää katsoa ja käännellä ettei ole haurastunut ja vuoda, jos ehjä ei tarvi vaihtaa).

wompatti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.5.2007 18:37

ViestiKirjoittaja wompatti » 14.5.2007 19:37

Ihan loistavaa! Ilmoittelen tuloksista, kun noi on kokeiltu.

Iso kiitos jo etukäteen.

gfinmik
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2006 21:19

Polon käynti ongelmasta

ViestiKirjoittaja gfinmik » 8.6.2007 20:52

mulla oli ihan samat ongelmat Polossa kuin sulla.Auton tyhjä käynti oli todella huono ja risteykseen kun hiljens vauhtia niin meinas sammua jollei antanu reilusti kaasua. Vaihdoin bensa pumpun joka vuoti reilusti öljyä pakosarjan päälle ja ongelma korjautui nyt toimii hienosti.En nyt ihan tarkkaa muista mitä pumppu maksoi mutt se oli jotain 50€.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa