PG ei pelloo... Nyt toimii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jani.n87
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.4.2007 21:58

PG ei pelloo... Nyt toimii

ViestiKirjoittaja jani.n87 » 11.5.2007 19:14

Elikkäs motti on PG, johon on Geen tilalle vaihdettu kkk-k24 pakokaasuahdin...

Ja vika on seuraavanlainen: kiihdyttäessä kun ahtopaineet nousee 0,4-0,5bar niin auto pistää vaan brrrrrrrr ja seokset hyppää laihalle sekä kiihtyminen loppuu. Tätä tapahtuu ainoastaan 3,4 ja 5 vaihteilla täyskaasulla kiihdyttäessä. Mutta jos kiihdyttää noin puolella kaasulla rauhallisesti niin pääsee tuonne maksimi ahtopaineisiin(0,6bar) ilman tuota röpötystä. Missä mahtaa olla vika..? Ja mistä näissä vehkeissä pystyy itse säätämään seoksia?

Autoon vaihdettu isompi bensapumppu, bensansuodatin, bensanpaineen säädin, virilastu(dopin G60), vapari.
Onko muuta vaihtoehtoa kuin teettää ihan pakokaasuahtimelle sopiva monia satoja maksava lastu?? Mielellään kokeilis ensin jotain halvempaa vaihtoehtoa..

Kiitos etukäteen vastauksista!!
Viimeksi muokannut jani.n87, 6.6.2007 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.5.2007 21:44

En mikään entinenpertti ole näissä asioissa mutta ei varmaan ainakaan huononna asiaa jos siihen sen lastun tekee. Uskoisin että pakokaasuahdin käyttäytyy hieman erilailla kuin G.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.5.2007 12:12

no niitä seoksia säädellään juurikin sillä lastulla olevalla ohjelmalla/kartoilla. Ja jos saat jostain Suomesta parilla sataa custom lastun digifanttiin niin kerro toki mullekki.

Jos ongelma on täyskaasulla kiihdyttäessä, niin tarkista täyskaasukytkin kaasuläpän luota. Ja siitä boksille lähtevät johdot.

jani.n87
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.4.2007 21:58

ViestiKirjoittaja jani.n87 » 12.5.2007 12:59

Kiitos vastauksista! Kuka on puhunu parista sadasta eurosta..? Viestissä lukee että monia satoja! Ja se taitaa se lastun hinta olla reippaasti yli 500e

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.5.2007 13:39

Mjoo ainakun mietin tota lastuhommaa niin ajatukset siirtyy tonne megan tai vemssin suuntaan... ehkä vielä jonain päivänä.

jani.n87
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.4.2007 21:58

ViestiKirjoittaja jani.n87 » 12.5.2007 16:47

Nii... Sehän se taitas olla ihan viisainta, kun tuolle lastulle tosiaan kertyy tuota hintaa.
Kellään kokemuksia mikä kannattas laittaa,mega, vemssi, tatech..?

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 14.5.2007 16:38

..
Viimeksi muokannut j.f, 30.8.2007 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.5.2007 17:01

Virilastu ja vakioahdinpyörä ei voi rikkoa ecu:a mitenkään. Ecu:n saa helpoiten rikki jos moottorin maadoitus ei ole kunnossa, joten se ensimmäiseksi oikeasti kuntoon jos lähtee vaihtamaan uutta tilalle. Myöskin kaasuläppä on ihan vaijerilla kiinni kaasupolkimessa, ecu ei säädä kaasuläppien asentoa.

Suosittelen teettämään lastun, tuo 68mm ahdinpyörälle tehty lastu ei todennäköisesti sovi enää kun on turbo ja ahtopainekäyrät sen takia ihan erit. Taikka itse laittaisin Vems:n taikka megan digifantin tilalle.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.5.2007 18:21

Luetaanpas pojat :)
Ahdettu. Huono maatto rikkoo fantin nopeasti.

jani.n87
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.4.2007 21:58

ViestiKirjoittaja jani.n87 » 14.5.2007 20:46

Joo elikkä autohan on tosiaan pakokaasuahtimella... Eli jos laittaa vaikka ton vemssin niin digifantilla voi heittää vesilintua kö? Valaiskaa viisaammat! Ja oisko kellään tietoo et kuka osais keskisuomen alueella säätää/asentaa esim. vemssin? (Karala??) Pitääkö olla insinööri et osaa käyttää tota?

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 14.5.2007 21:46

no siitä ei ole varmaa tietoa mikä siinä digifantissa on vikana mutta vika oli kyllä siinä! jokaikinen asia mikä ECUun liitty ja bensansyöttöön käytiin tarkasti läpi asiantuntijoiden kanssa ja ammattilaitteilla ja siinä oli vika!

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 15.5.2007 13:38

Karala on ainakin joskus osannut laittaa digifantin toimimaan turbotetussa PG:ssä, mikäli se ei ole rikki.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 15.5.2007 17:16

Veikkaan, että ammattimiehet ei viitti kauheesti koskea näihi tee-se-itse ruisku boxeihi kute vemssii tai megasquirttiin. Eikä niide asennus nyt ihan plug&play ole... :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.5.2007 17:32

Vaihtaa paikkaa sitten jos ei koske, tosin oma mielipide on että jos jonkun "ohjelmoitavan" ruiskun laittaa, pitää sitä osata itse säätää. Kyllä se ammattimies säätää Vemsin tai Megan jos vain osaa, muistaakseni Sporttiauto ainakin osaa.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 15.5.2007 18:35

Kyllä Karala ainakin DTA:n suostuu säätämään.

jani.n87
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.4.2007 21:58

ViestiKirjoittaja jani.n87 » 6.6.2007 22:38

Vika löytyi, puola oli paskana. Nyt uusi puola ja pelaa täysin... Vanha puola oli aivan tulikuuma eikä auto enää lähtenyt käyntiin! :)

Asiasta kolmanteen... Onko kellään tietoa mitä eroa on rallyen ja tavan G60:n lastuissa??

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.6.2007 12:55

Ralley on isommilla suuttimilla, mitä löytyy myös jostain muistakin G60 koneista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa