Eli tollasessa uudemman korisessa Toledossa on pari ongelmaa:
1. Aamuisin käynnistyy ok ja muutenkin kylmänä. Mutta kun autolla on ajettu ja se jää parkkiin 15-45 min ajaksi, niin sen jälkeen ei enää käynnisty. Startti pyörittää, mutta ei saa bensaa tai kipinää. Avain pois ja 10 odottelun jälkeen lähtee normaalisti käyntiin.
2. ABS:n merkkivalo syttyy satunnaisesti, palaa hetken ja sammuu itsestään. Eilen myös niin, että kun vilautin pitkiä valoja, niin pitkät vilahti, mutta samalla syttyi tuo absin valo (jarruun ei koskettu). ABS-valo jäi palamaan ja noin 15s välein valo kirkastui noin sekunniksi ja samalla radion ääni pätkäisi. ABS-valo sammui 10km ajon jälkeen ja radio soi taas normaalisti. Tänään avasin oikean etuikkunan (sähkölasi) ja samalla syttyi taas tuo ABS-valo. Eli jostain ottaa häiriötä selvästi.
Vika koodit luettiin tänään ja koodien mukaan maadoitusongelmia ilmeni kaikilla ruiskutussuuttimilla, ABS:llä ja ajonestolla. Jos oikein ymmärsin, niin koodien mukaan maadoitus singnaali liian heikko ajoittain.
Mistä löytyy maadoituspisteet jotka tarkistaa? Akun luota ilmeisesti ja sulakerasian takana myös? Onko muualla?
Vai onko tietoa / veikkauksia mistä viat johtuu?
Auto on -99 ja ajettu 170tkm. Kone on 1.8 20V vapari.
Toledo 1M 1.8 20V käynnistysongelmat (käynnistyksenesto?)
Valvoja: ffp jäsenet
Toledo 1M 1.8 20V käynnistysongelmat (käynnistyksenesto?)
Viimeksi muokannut Wille, 22.5.2007 0:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maadotukset tarkistettu ja abs jne viat korjaantu sillä.
Mutta edelleenkään ei aina lähde käyntiin kone lämpimänä. Tai lähtee jos sammuttaa ja hetken päästä starttaa, mutta jos auto seisoo yli 15min niin ei lähde. Hetken venaamisen jälkeen saattaa lähteä, mutta välillä pitää odottaa että kone jäähtyy riittävästi. Starttilla pyörittää ihan normaalisti, mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Työntämällä/mäkilähdöllä starttaa kuitenkin aina!
Estääkö käynnistyksenesto käynnistyksen myös työntämällä, vai käynnistyykö auto työntämällä vaikka käynnistyksenesto olisi mennyt päälle? Jotenkin vaikuttaa siltä kuin käynnistyksenesto estäisi autoa starttaamasta lämpimänä. Onko käynnistyksenesto mittaristossa vai erillinen systeemi?
Niin ja lämpötilananturi vaihdettu, mutta ei mitään vaikutusta.
Mutta edelleenkään ei aina lähde käyntiin kone lämpimänä. Tai lähtee jos sammuttaa ja hetken päästä starttaa, mutta jos auto seisoo yli 15min niin ei lähde. Hetken venaamisen jälkeen saattaa lähteä, mutta välillä pitää odottaa että kone jäähtyy riittävästi. Starttilla pyörittää ihan normaalisti, mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Työntämällä/mäkilähdöllä starttaa kuitenkin aina!
Estääkö käynnistyksenesto käynnistyksen myös työntämällä, vai käynnistyykö auto työntämällä vaikka käynnistyksenesto olisi mennyt päälle? Jotenkin vaikuttaa siltä kuin käynnistyksenesto estäisi autoa starttaamasta lämpimänä. Onko käynnistyksenesto mittaristossa vai erillinen systeemi?
Niin ja lämpötilananturi vaihdettu, mutta ei mitään vaikutusta.
Kokeilepa vielä startata kaasu pohjassa kun ongelma esiintyy. Näissä VAG-koneissa on ollut jotain starttiongelmia moottorin ja ulkoilman lämpötilojen mukaan erityisesti lyhyen ajon jälkeen (puolilämmin).
Itsellä oli taannoin käynnistymisongelmia aina välillä mutta moottorin lämpöanturin vaihtaminen auttoi. Lähti röpötellen käyntiin n. 30 s starttaamisen jälkeen kun oli jäänyt ns. puolilämpimäksi eli muutaman kilsan ajon jälkeen.
Itsellä oli taannoin käynnistymisongelmia aina välillä mutta moottorin lämpöanturin vaihtaminen auttoi. Lähti röpötellen käyntiin n. 30 s starttaamisen jälkeen kun oli jäänyt ns. puolilämpimäksi eli muutaman kilsan ajon jälkeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa