Toledo 1M 1.8 20V käynnistysongelmat (käynnistyksenesto?)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

Toledo 1M 1.8 20V käynnistysongelmat (käynnistyksenesto?)

ViestiKirjoittaja Wille » 7.5.2007 19:29

Eli tollasessa uudemman korisessa Toledossa on pari ongelmaa:


1. Aamuisin käynnistyy ok ja muutenkin kylmänä. Mutta kun autolla on ajettu ja se jää parkkiin 15-45 min ajaksi, niin sen jälkeen ei enää käynnisty. Startti pyörittää, mutta ei saa bensaa tai kipinää. Avain pois ja 10 odottelun jälkeen lähtee normaalisti käyntiin.

2. ABS:n merkkivalo syttyy satunnaisesti, palaa hetken ja sammuu itsestään. Eilen myös niin, että kun vilautin pitkiä valoja, niin pitkät vilahti, mutta samalla syttyi tuo absin valo (jarruun ei koskettu). ABS-valo jäi palamaan ja noin 15s välein valo kirkastui noin sekunniksi ja samalla radion ääni pätkäisi. ABS-valo sammui 10km ajon jälkeen ja radio soi taas normaalisti. Tänään avasin oikean etuikkunan (sähkölasi) ja samalla syttyi taas tuo ABS-valo. Eli jostain ottaa häiriötä selvästi.

Vika koodit luettiin tänään ja koodien mukaan maadoitusongelmia ilmeni kaikilla ruiskutussuuttimilla, ABS:llä ja ajonestolla. Jos oikein ymmärsin, niin koodien mukaan maadoitus singnaali liian heikko ajoittain.

Mistä löytyy maadoituspisteet jotka tarkistaa? Akun luota ilmeisesti ja sulakerasian takana myös? Onko muualla?

Vai onko tietoa / veikkauksia mistä viat johtuu?

Auto on -99 ja ajettu 170tkm. Kone on 1.8 20V vapari.
Viimeksi muokannut Wille, 22.5.2007 0:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 10.5.2007 21:22

Kato vielä moottorin maadoitus...

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 22.5.2007 0:29

Maadotukset tarkistettu ja abs jne viat korjaantu sillä.

Mutta edelleenkään ei aina lähde käyntiin kone lämpimänä. Tai lähtee jos sammuttaa ja hetken päästä starttaa, mutta jos auto seisoo yli 15min niin ei lähde. Hetken venaamisen jälkeen saattaa lähteä, mutta välillä pitää odottaa että kone jäähtyy riittävästi. Starttilla pyörittää ihan normaalisti, mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Työntämällä/mäkilähdöllä starttaa kuitenkin aina!

Estääkö käynnistyksenesto käynnistyksen myös työntämällä, vai käynnistyykö auto työntämällä vaikka käynnistyksenesto olisi mennyt päälle? Jotenkin vaikuttaa siltä kuin käynnistyksenesto estäisi autoa starttaamasta lämpimänä. Onko käynnistyksenesto mittaristossa vai erillinen systeemi?

Niin ja lämpötilananturi vaihdettu, mutta ei mitään vaikutusta.

Jusa_1.8T
-
Viestit: 99
Liittynyt: 24.6.2004 8:38

ViestiKirjoittaja Jusa_1.8T » 22.5.2007 7:29

Kokeilepa vielä startata kaasu pohjassa kun ongelma esiintyy. Näissä VAG-koneissa on ollut jotain starttiongelmia moottorin ja ulkoilman lämpötilojen mukaan erityisesti lyhyen ajon jälkeen (puolilämmin).

Itsellä oli taannoin käynnistymisongelmia aina välillä mutta moottorin lämpöanturin vaihtaminen auttoi. Lähti röpötellen käyntiin n. 30 s starttaamisen jälkeen kun oli jäänyt ns. puolilämpimäksi eli muutaman kilsan ajon jälkeen.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 22.5.2007 13:47

Täytyypä kokeilla. Joskus kyllä saattaa startata jos sahaa pidempään, mutta aina se ei auta.

Voisiko uusi lämpötila-anturi olla myös viallinen?

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 28.5.2007 1:40

Vika selvisi. Syynä oli viallinen moottorikäyntinipeuden anturi. Uusi anturi 134€ merkkiliikkessä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa