KKK03 Ahtimen suurin ahtopaine??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ypsilon
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.1.2007 18:42

KKK03 Ahtimen suurin ahtopaine??

ViestiKirjoittaja ypsilon » 6.5.2007 13:41

Eli omasta autosta löytyy tuollainen nuuskapurkki ahdin ja mietin että mikä on siinä on suurin ahtopaine jonka uskaltaa ottaa irti? nyt on noin 1,2baria tasaisena mutta se käy yli 1,5barin kiihdytyksessä....ja miten sitä vois nostaa ku ei huvittais ajaa Rovaniemeltä ouluun missä lastutin auton. Auto on 96-tdi passatti.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 6.5.2007 16:11

Miksi pitäisi nostaa? Pelkällä ahtopaineen nostolla tehoa ei juurikaan tule lisää.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 6.5.2007 16:44

Ei kyllä tuohon ahtimeen enempää paineita kannata työntää. Jos tehoa haluat niin sitten vaan parempaa putkistoa/välijäähdytintä.

ypsilon
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.1.2007 18:42

ViestiKirjoittaja ypsilon » 9.5.2007 20:54

Keulalla on jo järeä cooleri ja kohta laitan catin tilalle suoran putken. Heti ku saa valuuttaa niin ostan myös isommat suuttimet. Niillä pitäis kuulemma saada VAKIOON noin 10hp ja 30Nm. Saa nähdä mitä se tekee meikän kotterossa. Niin ja tämä on vähän off topic, mutta tuleeko diisselissä ihan hirveät imuäänet jos laittaa kartiosuodattimen nykyisen kotelossa olevan vaparin tilalle??

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.5.2007 14:18

Ei ainakaan itsellä noussut imuäänet lähes yhtään tosin aika vakiosta autosta oli kyse.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.5.2007 15:51

ei tuu imuääniä ainakaan omassa vaikka vähän viritelty onki... mutta pois sen otin ku kyllästyin putsailemaan, ja koska mitään hyötyä siitä ei oo....

ypsilon
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.1.2007 18:42

ViestiKirjoittaja ypsilon » 12.5.2007 14:58

no hyvä kuulla...tosin hakisin sillä kartiosuodattimella vain sitä että turbon ääni kuuluis ehkä paremmin. Josta tuli mieleen että kaveri otti tdi ventosta katista sisukset pois, niin alko muuten turbon ujellus kuulumaan :) Ite laitan kohta sen katin tilalle suoran putken....pitäis kuulemma vaikuttaa myös vääntöön ku katti kuulemma monesti kuristaa...tiedä sitte....onko tästä kokemuksia?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.5.2007 15:26

vähän ehkä alavääntö parani ku omasta otin katin pois ja laitoin isompaa putkee tilalle... eikä ahdot seilaa enään, katin kans seilas vähäsen alle 3000 kiekan, saa nähdä mitä sanelee ku saa pian ison turbon kiinni ;) tänään välilaippoja tekemään =)

ypsilon
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.1.2007 18:42

ViestiKirjoittaja ypsilon » 12.5.2007 16:02

mulla tekee samaa että ku paineet nousee yli 1 barin niin se käy 1,5 ja laskee 1,2 ja seilaa sillä välillä noin sekunnin pari ja sitte tasottuu 1,2...joo säästän kyllä sen katin katsastusta varten. Kannattaako näistä volkkareista muuten vaihtaa tai poistaa takapönttö? Onkohan ne ahdistavia.....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.5.2007 22:47

ja silloin piikittää vielä enemmän


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa