virranjakajan öljyvuoto ei lopu...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ocniab
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.5.2007 22:45

virranjakajan öljyvuoto ei lopu...

ViestiKirjoittaja ocniab » 4.5.2007 15:14

Heelp! Auto on siis mk2 golf 1,8 16v -87 ja käynnistymisongelma on paikallistettu virranjakajaan, mihin vuotaa öljyä. Tiiviste on vaihdettu kahdesti ja koko palikka kertaalleen. Kestää aina noin kuukauden ja alkaa taas vuotaa. Missä vika?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 4.5.2007 15:17

Minkä takia se öljy siellä virranjakajassa aiheuttaa huonoa käynistyvyyttä

ocniab
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.5.2007 22:45

ViestiKirjoittaja ocniab » 4.5.2007 15:37

emmavaan tiiä, ma vaan ajan.. Ilmeisesti sotkee sen hall-anturin ja valuu jotenkin sen hallin liittimeen, missä sitten ei yhdistä myöskään. Lopulta öljy suttaa pyörijän ja kannen, eikä sitten yhdistä sielläkään.

Kaikki tämä on siis "musta tuntuu".. Mutta joka tapauksessa aina kun se on putsattu sisältä tiivisteen vaihdon yhteydessä, on ongelma poistunut ja pulkka tärätänyt käyntiin kovassakin pakkasessa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.5.2007 16:47

Olisko jakaja kulunut sitten niin väljäksi, että stefa ei kestä sen takia.

ocniab
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.5.2007 22:45

ViestiKirjoittaja ocniab » 4.5.2007 17:36

joo, sitä ajatellen vaihdettiin sitten koko jakaja, mutta vuoto jatkuu... (on muuten himokallis, varsinkin kun teettää pajalla)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 4.5.2007 21:15

Oliskohan menny jotenkin huonoksi stefa kun jakajaa on asennettu? Mulla loppui aikoinaan 16-tappisesta heti tuo vuoto kun osti Laakkosen tiskiltä uuden jakajan ja nakkasi paikoilleen. Vaihtokin oli kyllä hetken näppäys.

ocniab
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.5.2007 22:45

ViestiKirjoittaja ocniab » 4.5.2007 22:51

Niin, mut vaikee uskoo että näin olisi käynyt kolme kertaa. Voiko siellä yläkerrassa olla painetta sillai, että sen takia tulee tiivisteen yli? Ja jos on, niin miksi?

ocniab
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.5.2007 22:45

ViestiKirjoittaja ocniab » 8.5.2007 12:01

Jos se on tukossa, niin mites sen saa avattua? Riittääkö avata pelkkä venttiilikopan kansi (pitäis sen tiiviste muutenkin vaihtaa..) ? Vai tarviiko siinä purkaa isomminkin? Entäs semmosseet ihmelitkut kun öljyn sekaan laitetaan, putsaako ne mitään?

Yksi mekaanikko ehdotteli, että männäntiivisteet voi vuotaa ja siittä päästä paine alakertaan ja sieltä sitten öljykanavaa pitkin yläkertaan. Epäilyttää hieman, eikös siellä oo joku huohotusreikä? Tai öljytikun luulisi viimeistään työntävän ulos..

Voiko venttilivarren kumit olla osasyyllisiä (ovat nekin vaihdon tarpeessa)? Voiko esim. pakoventtiilin juuresta päästä?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 8.5.2007 19:00

Sitä reikää et voi puhdistaa kuin kannen ollessa irrallaan, ainakin minun käsityksen mukaan :/


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa