Lämpöisenä tyhjäkäynti tahmeaa, mikä mättää?
Valvoja: ffp jäsenet
Lämpöisenä tyhjäkäynti tahmeaa, mikä mättää?
Golf III 1.4 vm. -92. Kylmänä tyhjäkäyntii OK, mutta lämpösellä koneella käy tahmeasti ja vaeltaa. Vaihdettu tulpat, tulppajohdot, virranjakajan kansi + pyörijä. Koneen lämpöanturi ehjä. Jarrutehostimelta lähtevä letku ehjä. Ruiskun tiivari ehjä.
Mistähän lähtisin jatkamaan vaivan paikallistamista?
Repale
Mistähän lähtisin jatkamaan vaivan paikallistamista?
Repale
Joutokäyntiin liittyvä säätöjärjestelmä: mahdollinen joutokäyntisäädin ja lämpötila-anturit. Turha tähän on sotkea Italian ihmeitä, mutta ainakin niissä olen nähnyt sellaisen säätimen, joka säätää kaasuläpän ohi tulevaa lisäilmaa eri antureiden mukaan ja jos tuo tappisäädin on karstainen tai muuten kulunut, niin oireet ovat juurikin tuollaiset. Kaippa VW:ssä on jokin vastaava järjestelmä korvattuna Boschin tekeleellä.
Itellä kans samaa vikaa, välillä väristää niin paljon että vaihdekeppi heiluu.. Tyhjäkäynnin säädin on ehjä, eikä anna vikoja.. Koitin manuaalisesti säätää tyhjäkäyntiä (siitä ruuvista mikä rajoittaa kaasuläpän takaisinpäin liikettä, mutta eipä ollut vaikutusta.. Lämpötila-anturi on uusittu, ei auttanut..
Olen alkanut pitää sitä jo ominaisuutena, kun näitä tuntuu olevan joka 1.4:ssa mikä vastaan tulee..:)
Olen alkanut pitää sitä jo ominaisuutena, kun näitä tuntuu olevan joka 1.4:ssa mikä vastaan tulee..:)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kulkine on tällä hetkellä pajalla odottamassa syyn löytymistä tuohon tyhjäkäyntivaivaan. Pakoputken pää näyttää aika mustalta. Pakokaasuarvoista en osaa sanoa muuta kuin vuoden vaihteessa kelvannut katsarille. Ajaessa ei ole mitään vaivoja. Sinänsä tyhjäkäynnin tahmeus ei mua itteeni haittaa, mutta lähinnä huolestuttaa kuinka rasittaa konetta...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pajalta sanoivat, että tyhjäkäyntiä asetettaessa n. 1000 rpm ei pysy siinä, vaan alkaa heittelemään. Tyhjäkäyntisäädinkö (-säädinmoottori) vois olla syynä vai mikä sen hässäkän nimi nyt virallisesti onkaan?
Soittelin paikalliseen VW-huoltoon, siellä pohtivat, että syynä voi olla kaasuläppäsäädin 249 e ja/tai kääsuläppäyksikkö 634e... Moottorin tyyppi on ABD.
Soittelin paikalliseen VW-huoltoon, siellä pohtivat, että syynä voi olla kaasuläppäsäädin 249 e ja/tai kääsuläppäyksikkö 634e... Moottorin tyyppi on ABD.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minullakaan tyhjäkäynti ei mitään kovin tasaista ole. Tuntuu, että kierrokset vaeltelee jonkun verran, kylmänä varsinkin. Vaikea sanoa paljonko kierrokset heittelee, kun ei kiekkamittaria ole. Välillä taas tuntuu, että käy ihan nätisti.
Tuntuu, että käy rikkaalla joutokäynnillä. Välillä jopa sammuu. Vai olisiko sytkäpuolen vikaa? Pakoputkestakin kun kuuntelee, niin paukkaa välillä vähän. Viime kesänä HC-arvot tyhjäkäynnillä oli päin P:tä katsastuksessa, mutta pääsi sitten katsastuksesta läpi, kun kävin huoltamolla hakemassa paperin (kone kuumaksi ja sitten mitattiin päästöt). Muut arvot tyhjäkäynnillä ok, kierroksilla kaikki arvot ok. Kulutus oli viimeksi 7,4 litraa/100km, josta 2/3 osaa maantieajoa. Vähän ehkä kovahko, vai miten on muilla ollut kulutukset?
Imuvuotoja olen koittanut etsiä, vaan eipä ole mitään ihmeellistä löytänyt. Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, virranjakajankansi, lämpöanturi ja termostaatti ok. Sytkäkin pitäisi olla kohdillaan.
Oisko mitään ideoita? Kone siis 1.4 ABD vm. -93, ajettu 235tkm.
Tuntuu, että käy rikkaalla joutokäynnillä. Välillä jopa sammuu. Vai olisiko sytkäpuolen vikaa? Pakoputkestakin kun kuuntelee, niin paukkaa välillä vähän. Viime kesänä HC-arvot tyhjäkäynnillä oli päin P:tä katsastuksessa, mutta pääsi sitten katsastuksesta läpi, kun kävin huoltamolla hakemassa paperin (kone kuumaksi ja sitten mitattiin päästöt). Muut arvot tyhjäkäynnillä ok, kierroksilla kaikki arvot ok. Kulutus oli viimeksi 7,4 litraa/100km, josta 2/3 osaa maantieajoa. Vähän ehkä kovahko, vai miten on muilla ollut kulutukset?
Imuvuotoja olen koittanut etsiä, vaan eipä ole mitään ihmeellistä löytänyt. Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, virranjakajankansi, lämpöanturi ja termostaatti ok. Sytkäkin pitäisi olla kohdillaan.
Oisko mitään ideoita? Kone siis 1.4 ABD vm. -93, ajettu 235tkm.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Semmonen "ässä hinasta" tuli mieleen että onkos ikinä laitettu polttoaineen jäänestoa?
Emolla oli viimeisiä kakkoskorisia ykspisteruiskuja johon ei tietenkään koskaan laitettu jäänestoa kun ei muistettu. Hinattiin aikanaan huoltoon ja sanoivat kaapineensa (talvella) loskaa ruiskutuspaineensäätimestä.
Tuo auto kans toimi lämpimänä ihan ok.
Emolla oli viimeisiä kakkoskorisia ykspisteruiskuja johon ei tietenkään koskaan laitettu jäänestoa kun ei muistettu. Hinattiin aikanaan huoltoon ja sanoivat kaapineensa (talvella) loskaa ruiskutuspaineensäätimestä.
Tuo auto kans toimi lämpimänä ihan ok.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa