Quattron kestävyys? Kokemuksia?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

Quattron kestävyys? Kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 3.5.2007 17:12

Itse olen hankkimassa A4 1.8T Quattroa. Minkalaisia kokemuksia on kyseisestä tekniikasta ja nelivedon kestävyydestä? Huolloista? Minkalaisilla kilometreillä on tullut ongelmia/isoja huoltoja vastaan?

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 3.5.2007 17:39

Haku toimii tässäkin tapauksessa, tässä jotain, kaiva itse loput:

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... tron+kesto

Tuonne topicciin lisäämäni linkki:

http://www.audiworld.com/news/06/audi-9 ... tent.shtml

Itsellä ollut yksi (B5) ja nykyään käytössä (B6), molemmat on kestänyt.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 3.5.2007 21:11

1.8T koneesta viritetty tehtaalla yli 350HV


Esson Baarin tehtaallako?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 3.5.2007 21:12

Tehtaalla ei ole viritetty tuollaisille luvuille, ainakaan Audin tehtaalla ja myytäväksi.

Kestävä on kyllä, mutta kehittyneempiäkin järjestelmiä on. Ei tosin tee tästä järjestelmästä yhtään sen huonompaa.

Ihan vaan pari Essoa korjaukseksi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.5.2007 22:41

En kyllä kehuisi A4:sen nelivetoa kehittyneimmäksi, täysin aataminaikaista tekniikkaa kun on. Monella muulla valmistajalla rupeaa jo nykypäivänä olemaan ihan oikeasti melkeimpä paremia tietokoneella ohjattavia nelivetojärjestelmiä.

Johto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 28.7.2004 23:24

ViestiKirjoittaja Johto » 4.5.2007 8:02

Tehtaalla, mutta ei Audin. Nuo AS mallit ovat Abt:n tekeleitä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.5.2007 8:22

Monella muulla valmistajalla rupeaa jo nykypäivänä olemaan ihan oikeasti melkeimpä paremia tietokoneella ohjattavia nelivetojärjestelmiä

quattroja on tehty 25 vuotta pitkälti samalla luotettavalla ja toimivalla (mekaanisella) konseptilla. Mitenkähän nämä nykyiset tietokoneohjatut nelivedot mahtavat pelittää neljännesvuosisadan kuluttua 8)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.5.2007 8:32

Ongelmaton kestäyyvs on hieman suhteellinen käsite. Palasina se peto on tälläkin hetkellä, eikä tietääkseni ihan ensimmäistä kertaa..... Tosin sehän kuuluu olennasena osana harrasteluun. Voimansiirto kaiketi on kestänyt ihan hyvin.

Ei kai sentään avoimien ovien päivää kannata kaverin vehkeillä järjestää. Ja periaatteessa todistelu saattais olla uskottavampaa jos faktat ois hieman tarkempia kuin "yli jotain tehoa" ja "noin jotain valmistusmääriä" ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.5.2007 8:52

Mitenkähän nämä nykyiset tietokoneohjatut nelivedot mahtavat pelittää neljännesvuosisadan kuluttua 8)


Ihan samaa puhetta oli 30vuotta sitten kun tuli sähköiset ruiskut, ja luotettavimminhan ne on toiminut kuin kaasuttimet. Tosin jos nyt verrataan torseniin luotettavuutta, niin sitä ei varmastikkaan mikään pysty rakenteen takia ikinä lyömään.

Mutta jos aina ajateltaisiin noin, niin vieläkin ajeltaisiin niillä T-mallin fordeilla ja syötäisiin näkkileipää.

AS4 tosiaan ei ole mikään Audin tekele. Muutenkaan Audilla ei ole oikeen mitään intressiä tehdä muuta kuin sarjatuotantomalleja, tulee aivan älyttömän kalliiksi tehdä mitään erikosmalleja tehtaalla (itse töissä ajoneuvoja valmistavassa tehtaassa, vaikka pieni tehdas olemmekin niin kaikki erikoisemmat muutokset tekee sitten jälleenmyyjä). Omakin Audi on "tehdasviritteinen" tuon logiikan mukaan, mutta kyllä se ihan MTM:n pajalla on oikeasti tuunattu.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 4.5.2007 10:26

Ihmeellistä asennetta tarjolla taas vaihteeksi. Jos kaveri tiedustee, että miten tuo voimaa kestää toi mylly tai voimansiirto, niin eikö se ole lähes saman tekevää, että kenen mielestä on mikäkin neliveto kehittynein? Tai, että onko se nyt faktaa, että siinä jossain autossa oli se yli 350hv? Noista aiheista voi varmasti helposti väitellä vaikka 4 vuotta.

Alkuperäiseen kysymykseen en osaa juurikaan kommentoida, mutta tiedän erään audin, jolla on noin 150tkm ajeltu. Eräs mietoislais yritys käpälöi autoa kun mittarissa oli lukema 11tkm ja voimaa autoon saatiin heidän toimestaan noin 350 hepoa (ei tarvitse uskoa eikä ole avoimien ovien päiviä!). Muuta ongelmaa autossa ei ole ollut muutakuin kytkin, joka antoi periksi noin 60tkm kohdalla ja voisin kuvitella, että A4:ssa tulee varmasti sama ongelma vastaan kun vähän suurempia teho lukemia aletaan hakemaan. Ei tässä kyllä ollut puhetta, että oliko sitä autoa tarkoitus piristää vai ei.

Nelivetohan tuossa on haldex ja konekin väärinpäin, joten paljon tossa ei ole vertailu kohtaa. Ehkä se kuitenkin jotain kertoo tuosta kestävyydestä. Ja saahan ne vehkeet rikki tarvittaessa jos haluaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 4.5.2007 10:53

Nelivetohan näissä on kaikista kehittynein

Kaverilla 1.8T koneesta viritetty tehtaalla yli 350HV

Nämä kaksi Essonbaarifaktaa tuossa aikaisemmin vain korjattiin, ei tässä kenenkään huipputehoja sinällään ole epäilty. Sieltä Audin tehtaalla kun ei vieläkään ole myyty mitään 1.8T koneella varustettua mallia missä olisi tehoja yli 250hv, eikä tuo torsen nyt ihan välttämättä ole se kehittynein voimansiirto. Kyllä minusta jonkun pitäisi nyt ottaa rinkelilasit silmien edestä pois ja katsella maailmaa hieman avoimemmin.

Torsen on kyllä hieno keksintö silti ja kestää voimaa. Eikä se 1.8T tekniikkakaan ihan surkea ole, mutta noissa 350hv lukemissa alkaa tulemaan esille ne heikoimmat paikat.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 4.5.2007 19:26

Täällä nyt vaan yritetään pitää jotain tasoa noissa jutuissa, ettei karkaa liikaa mihinkään kuulopuheisiin. Korjaillaan jos löytyy virheitä, eikä siitä kannata suuttua.

ps. Audilla ajettiin viimeksi ralleissa voitoista joskus 80-luvulla ja silloin se oli kehittyneintä tekniikkaa. Sen jälkeen parin kymmenen vuoden aikana ON tapahtunut kehitystä siellä voimansiirtopuolella myös muilla merkeillä.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 4.5.2007 20:40

Eikös Audilla oo kaikki torsen-nelivedot jokseenkin samoista palikoista kasattuja. Kyseinen nelivetohan löytyy myös RS4:sta ja RS6:sta, joten eiköhän se jo kerro jotain nelivedon kestosta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa