ABS jarrut
Valvoja: ffp jäsenet
ABS jarrut
Elikkä autona Golf 2 ja autossa ABS jarrut joihin ei ilmeisesti mitään vikakoodin luku mahdollisuutta, jarrut tekee seuraavaa:
Kun lähtee valo sammuu niinkuin pitääkin, mutta usein töyssyssä tai joskus ilmankin syttyy joskus jää päälle joskus sammuu, talvella jarrut toimi suunnilleen niin kuin tollasen ikäisessä yleensäkkin siis ABS jarrujen osalta, mutta joskus kun ABSit meni päälle niin valo sytty ja silloin jarrut toimi niinkuin ei ABS jarrulinen eli meni lukkoon..
Oon lukenu täältä noita juttuja ABS jarru ongelmista ja usein ehotetaan anturien puhdistamista, voiko noita antureita puhdistaa ihan käsin tai jollain paperilla vai miten ne pitäis puhistaa entä vaikuttaako jarrunesteen ja jarrupalojen kunto ABS:ään
Pitäis päättää hävittääkö auto vai ettiä vika, auto kun on muuten tosi hyvä kuntonen, mutta pitää olla tommoset perkeleet tossa.
Kun lähtee valo sammuu niinkuin pitääkin, mutta usein töyssyssä tai joskus ilmankin syttyy joskus jää päälle joskus sammuu, talvella jarrut toimi suunnilleen niin kuin tollasen ikäisessä yleensäkkin siis ABS jarrujen osalta, mutta joskus kun ABSit meni päälle niin valo sytty ja silloin jarrut toimi niinkuin ei ABS jarrulinen eli meni lukkoon..
Oon lukenu täältä noita juttuja ABS jarru ongelmista ja usein ehotetaan anturien puhdistamista, voiko noita antureita puhdistaa ihan käsin tai jollain paperilla vai miten ne pitäis puhistaa entä vaikuttaako jarrunesteen ja jarrupalojen kunto ABS:ään
Pitäis päättää hävittääkö auto vai ettiä vika, auto kun on muuten tosi hyvä kuntonen, mutta pitää olla tommoset perkeleet tossa.
En oo varma Golffista mukka ainakin -95 A4 audissa oli vänkärin puolen abs-anturilta tuleva johto (lokarin sisällä?) hapertunut ja teki just tota samaa... välillä toimi, välillä ei. Ei ollu mikään iso juttu korjata. Tuskin noissa vagineissa niin erilaiset systeemit on, suosittelisin korjaamista/korjauttamista.
Milläköhän sitä sais pienemmäks, mä en saanu anturia irti kun yritin sitä puhdistaa vaikka se kuusiokolo lähti jolla se mun ymmärtääkseni on kiinni.
Katsastus mies sano mulle rekisteröinti katsastuksessa että pitää muutoskatsastaa, mutta oon kyl kans miettiny et helppohan toi ois poistaa kun se valo on siinä kojetaulussa kässäri valon vieressä niin vaihtaa vaan sen merkkivalon ja ottaa sulakkeen pois, saa olla aika kärppä katsastusmies jos vielä huomaa että siin on absit.
Katsastus mies sano mulle rekisteröinti katsastuksessa että pitää muutoskatsastaa, mutta oon kyl kans miettiny et helppohan toi ois poistaa kun se valo on siinä kojetaulussa kässäri valon vieressä niin vaihtaa vaan sen merkkivalon ja ottaa sulakkeen pois, saa olla aika kärppä katsastusmies jos vielä huomaa että siin on absit.
Kannattaa nyt ehkä ihan ensiksi mitata se anturin ja roottorin välinen rako. Yhdessä Golffissa oli samanlaista ongelmaa, ja se poistui kun sääti sitä väliä hieman. En muista paljon se oli lähtötilanteessa, mutta sain säädettyä sen 0,7mm:iin jolloin alkoi toimia moitteetta.
Ja sen roottorin saa löysättyä niin, että ensin jarrusatula pois, sitten jarrulevy pois. Sen alta paljastuu kolme ristikantaruuvia, joilla se roottori on kiinni. Sitten ne ruuvit löysälle ja laittamaan väliin jotain sopivia säätöpaloja. Veikkaan että se johtojen ja liittimien vatkaaminen on aivan turhaa...
Ja on yleensä melko tiukassa ne ruuvit, että joku iskumeisseli tjms. oikeanlaisella kärjellä on hyvä olla olemassa tuossa hommassa.
Ja sen roottorin saa löysättyä niin, että ensin jarrusatula pois, sitten jarrulevy pois. Sen alta paljastuu kolme ristikantaruuvia, joilla se roottori on kiinni. Sitten ne ruuvit löysälle ja laittamaan väliin jotain sopivia säätöpaloja. Veikkaan että se johtojen ja liittimien vatkaaminen on aivan turhaa...
Ja on yleensä melko tiukassa ne ruuvit, että joku iskumeisseli tjms. oikeanlaisella kärjellä on hyvä olla olemassa tuossa hommassa.
BtW - jos joku ei vielä tiedä ko.rek.otemerkintöjä
NAP = nestejarrut alipainetehostimella
NAPL = nestejarrut alipainetehostimella, lukkiutumattomat
NAPL = nestejarrut alipainetehostimella, lukkiutumattomat
BtW - tuossa Golffissahan ei ole alipainetehostinta, vaan ne on ylipainetehostetut.
EDIT: Ja jos auto on tuo profiilin -91, niin siinä saattaa hyvinkin olla itsediagnoosi ABS:ssa. Irroita vaihdekepin ympäriltä se muovi missä on kolikkoteline. Sieltä saattaa löytyä vikakoodien lukuun tarvittavat johdot.
EDIT: Ja jos auto on tuo profiilin -91, niin siinä saattaa hyvinkin olla itsediagnoosi ABS:ssa. Irroita vaihdekepin ympäriltä se muovi missä on kolikkoteline. Sieltä saattaa löytyä vikakoodien lukuun tarvittavat johdot.
Ainakin Alppilan autohuolto jossa auto kävi näyttäytymässä joulukuussa, oli sitä mieltä että autossa ei mitään diagnostiikkaa ole vaikka ei kai se mahdotonta ole.
Mistä aineesta teit ne sovitepalat ja oliko se ero huomattava mitä se väli oli liian iso, mistäköhän löytäisi jotkut ohjearvot noille anturin ja roottorin välille voi olla kakkikseen aika vaikeata löytää.
Mistä aineesta teit ne sovitepalat ja oliko se ero huomattava mitä se väli oli liian iso, mistäköhän löytäisi jotkut ohjearvot noille anturin ja roottorin välille voi olla kakkikseen aika vaikeata löytää.
Ainakin meikäläisen lötköön Autodata ilmoittaa säätöarvon, mutta Bosch:n manuska ilmoittaa että anturi ihan kiinni hammaskehään ja sen verran irti ettei hankaa.
Ei noi järjestelmät Hirveän tarkkoja ole erojen suhteen. Ainakin meitin Lötkö ympäristössä sallitaan 25% heitot vielä.
Mulla ym. ympäristössä oli vastaavaa vikaa, viaksi paljastuo ABS ecu. Kaikki veikkaili myös anturivikaa.. Mulla ABS:t toimi ILMAN LATURIA täysin normisti, vika siis ilmeisesti ABC ohj. laitteen virtapuolla. Selvitellään jossain vaiheessa tarkemmin. Päälisinpuolin ehyelle näyttää, konkat vaihdettu eikä vaikusta.
Ei noi järjestelmät Hirveän tarkkoja ole erojen suhteen. Ainakin meitin Lötkö ympäristössä sallitaan 25% heitot vielä.
Mulla ym. ympäristössä oli vastaavaa vikaa, viaksi paljastuo ABS ecu. Kaikki veikkaili myös anturivikaa.. Mulla ABS:t toimi ILMAN LATURIA täysin normisti, vika siis ilmeisesti ABC ohj. laitteen virtapuolla. Selvitellään jossain vaiheessa tarkemmin. Päälisinpuolin ehyelle näyttää, konkat vaihdettu eikä vaikusta.
No kyllähän tolle yksipisteräkijälle pitäisi olla oma pistokkeensa kuten ABS:lle. Omassa kärryssä jossa ei ruiskussa ole mitään itsediagnoosia, vain ABS:ssa, on juurikin nuo musta ja ruskea liitin. Ja näin voisi kuvitella, että tuo vihreä liitin on ruiskun diagnoosipistoke.
Siinä ohjeita ruiskulle:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... akoodit+g2
Kunhan saan oman Golffin käsiini, niin voin yrittää muistella miten noita ABS:n vikakoodeja lueskellaan.
Siinä ohjeita ruiskulle:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... akoodit+g2
Kunhan saan oman Golffin käsiini, niin voin yrittää muistella miten noita ABS:n vikakoodeja lueskellaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa