Coiloverien asennus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

Coiloverien asennus

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 1.5.2007 20:42

Millainen homma on asentaa tuommoinen Coilover-sarja III Golffiin? Selviääkö perustyökaluilla (hylsysatsi, vasara ym :D ) vai tarviiko jotain erikoistyökaluja? jousipuristinta ei ilmeisesti tarvitse coiloverien kanssa? Eli onnistuuko ihan parkkipaikalla, vai onko huoltoreissu tarpeen? Ja miten nuo kierteet kannattaa suojata, että korkeus ei ole ikuinen =)

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 1.5.2007 21:05

Ainakin FK:n coil-overeiden kanssa tarvitset jousipuristimia. Kynätolppa ei sisällä yläpään laakeria, jonka asennusta varten joudut purkamaan koko paketin.

Muuten menee perustyökaluilla olettaen, että kaikki osat lähtevät irti ilman ongelmia.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.5.2007 21:10

jousipuristin on hyvä olla. Onkos kolmaskuppasessa sitä pulttia siellä yläpäässä että tarvii olla se erikoisavain?

Itsellä hajosi jousipuristin kesken urakan niin voihan sen tehdä näinkin. =D

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 1.5.2007 21:10

Ja yläpäänlaakerit/tukikumit on hyvä vaihtaa samalla kun vaihtaa iskarit. Irroitukseen kannattaa hakea vaikka biltemasta vw/audi -iskarin yläpään aukasuun tarkoitettu hylsy. Helpottaa kummasti työskentelyä.

Muuten pitäsi olla helppo homma ja onnistuu parkkipaikallakin. Suojauksen olen hoitanut tuorekelmulle, jeesusteipillä ja sillä "tahmaisella" crc:llä. Toimii!

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 1.5.2007 22:03

-95 uudemmissa on tavan mutteri

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.5.2007 22:05

Ei tartte mitään erikoistyökaluja sen yläpään mutterin avaukseen jos on käytettävissä pulttipyssy. Mutta kysehän oli parkkipaikka rempasta, jonne moista ei taida helpolla saada :)

E:mutteri..pultti..mutteri
Viimeksi muokannut Jak3, 1.5.2007 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.5.2007 23:07

Voihan ne yläpään pultit käydä korjaamolla pyöräyttämässä pulttipyssyllä löysään ja sit varovasti ajella kotipihaan vaihtamaan alustan. Näin ainakin itse tein kun vaihdoin kakkikseen iskareita.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 1.5.2007 23:15

Ihan hyvin aukesi kakkiksen iskareista yläpäänmutterit ilman erikoistyökaluja.
Muistaakseni tavallisen hylsyn laitoin siihen mutteriin ja hyvillä pihdeillä hylsystä kiinni.
Hylsyn reijästä kuusiokulma-avain iskarin päähän.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.5.2007 23:44

no se ylimmäinen on ihan normi pultti kakkiksesa mutta se mikä on siinä sitten seuraavana mihin tarvii sen "työkalun"

E:Jakelle:Mutta jos ei ole puristinta.
Viimeksi muokannut Sebastian, 1.5.2007 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.5.2007 23:47

^Sehän pyörii käsin tai sitten ruuvarilla avittamalla, edellyttäen että jousi on puristuksessa.

E:tolppa autossa paikoillaan ja keula pyörien varassa,mutta se ylin mutteri ja lautanen poissa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa