Tässä nyt on suuntaan jos toiseenkin ollut arvailijoita. Pistetään tännekkin juttua. Eli potilas on 1.8 8v '90 Scirocco, johon on tehty hiljattain remonttia. Auto käy ja kukkuu hienosti ainoa mikä mietityttää on kun auton ajaa lämpimäksi niin vedenlämmöt heittelee hieman edes takaisin. Jäähdyttimen flekti käynnistyy jossain 100C paikkeilla ja sammuu jonkin ajan kuluttua jäähdytettyään niin kuin pitääkin. Suurin epäilys kansipahvin palamisesta tms. onkin se että öljyntäyttö korkkiin kertyy aina vaaleaa töhnää. Kuitenkin jäähdytysnesteet näyttää puhtailta kuin myös öljyt.
Asiaa tietenkin selventäs kun vaan ajelis lisää ja kattos alkaako jäähdytinnestettä häviämään tai lämmöt temppuilemaan lisää. Ei vaan uskalla..
1.8 8v kansipahvi palanut?
Valvoja: ffp jäsenet
^Kiitoksia, enpäs tuollaista topiccia löytänytkään vaikka noita kansipahvi juttuja koitin etsiä. Sain erittäin luotettavalta taholta vinkkiä että voisi johtua liian hienoista moottoriöljyistä, kuulostaisi loogiselta. Nimittäin vaihdoin juuri alku keväästä uudet öljyt, jonka jälkeen tuota töhnää on alkanut kertymään korkkiin. Koneessa Castrol RS öljyt jotka taitavat tuon nyt aiheuttaa.
Jatkamme kunhan öljyt on vaihdettu.
Jatkamme kunhan öljyt on vaihdettu.
Totta, eri merkkiset öljyt keräävät eri tavalla tuota limaa. Myös öljymerkin vaihdon jälkeen saattaa sitä esiintyä tavallista enemmän. Kylmä keli ja lyhyenmatkan ajohan sen määrää lisää. Mutta sen soosin pitäisi poistua, kun ajaa vähänkin pidemmän matkan, jolloin huohotinputket lämpenevät tarpeeksi.
Hmm, itse ajan työmatkaa noin 55km/siivu ja silti sitä kertyy ainakin TB Diamondilla. Myös jotain Champion-merkkistä kuraa olen kokeillut ja taisi myös joskus jotain muuta olla koneessa, ei vaikutusta. Sittemmin olen antanut asian olla kun ei tuosta mitään haittaakaan ole ollut. Koneella ajettu nyt 380tkm ja samaa mömmöä ilmaantui jo 130tkm kohdalla. Oletettavasti ongelmat olisivat jo ilmenneet jos mömmö jotain aiheuttaisi :)
Edit: Huohotinkin on koneen takapuolella, ei taida näissä koneissa ihan helpolla jäätyä.
Edit: Huohotinkin on koneen takapuolella, ei taida näissä koneissa ihan helpolla jäätyä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”