golf mk2 aurauskulmista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

golf mk2 aurauskulmista

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 30.4.2007 10:05

terves kaikki tietävät :D pieni kiperä kysymys näin vapun alla, voiko golf mk2 säätää takaa aurauskulmia? vm91 ja gti 1.8 on auto.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 30.4.2007 11:29

takanahan on jäykkä akseli missä ei ole minkäänlaisia säätöjä.ei voi siis säätää.jos näyttää siltä että on rengas ihmeasennossa,niin olka-akseli tai itse akseli voi olla kiero ja se korjaantuu vaihtamalla uudet osat.voihan sitä tietysti yrittää säätää pyöränkulmia takaa lekalla:) mutta hyvät vaput sinnepäin!

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 30.4.2007 12:37

Äpäp, työharjottelupaikassani sano yks ammattiasentaja että sinne on saatavilla pieniä rikkoja mutta en sitten tiedä miten ja mihinkä.. Ja oliko totta :D

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 30.4.2007 13:43

taka-akselin navan kiinnityksen väliin laitetaan sellaisia kiilamaisia rikkoja joilla kulmat säädetään. Ammatti mies kertoi ja näytti rikkoja. Perään sanoi "turha niitä on säätää eivät ikinään ole kohdallaan tuskin edes tehtaalta lähtiessä".

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 30.4.2007 15:51

hmm.. ku laitoin nuo 16x9 tuuman vanteet taakse niin ne auraa pikkuisen niinku viistoon keskel autoo päin. et syökähän sitten renkaat melko nopiaa :/

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 30.4.2007 16:48

ota huomioon golfin korin muoto.on "pullukka",saattaa hämätä kun on vanteiden vaihdolla tullut "esiin".saattaa tosiaan näyttää että auraa,mutta kori tosiaan hämää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.4.2007 16:54

Jos auraa niin paljon että paljaalla silmällä huomaa niin mikään rengas ei kestä kauaa. Ei myöskään edellinen rengas.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 30.4.2007 17:16

hohhoijaa... jos kyse on samanlaisesta "aurauksesta" kun itellä oli 17 tuumasilla joskus männävuosina,niin tosiaan 15 tuhatta kilsaa kesti takakumit,myydessäni pois oli takana pintaa tasasesti,mutta edessä oli kulunut miten sattuu sudittelun ja potuillaan olevien kulmien tähden.Olettaisin että kaikki kakkakopan omistavat tietävät
että isoilla/leveillä vanteilla/kumeilla näyttää että auraa,enemmän tai vähemmän,koska kori on pullukka.En kiistä etteikö vois joskus aurata ihan oikeestikkin,mutta epäilen. Nimimerkillä ei yhetkään renkaat ikinä takana epätasaisesti kuluneet.

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 30.4.2007 17:23

niih ku sitä ajattelin ku juuri viimeksi oli 17 alla niin ei ne kyl mihinkää ollu menny, ja mitää takaa säädetty ja nyt ku vaihto nuo 16 niin näyttäis pikkusen olevan vinossa keskel päin. mut pitää viel kysästä rengasfirmalta varmistus asiaan :D

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 30.4.2007 21:30

Mistä tietää et taka-akseli on oikeassa asennossa? Nyt kun pistin akselin paikalleen niin siinä on pulteissa toleranssia...

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 30.4.2007 21:31

Akselin kulkukulmaa voi säätää koriin nähden. ja auraus ja campeerin voi säätää niillä simmi prikoilla.

Alustan laskeminen lisää taka-akselin aurausta.

Simmithän laitetaan pyörän navan ja akselin ( neljä pulttia ) väliin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa