Napsahti oikean puoleisen vetoakselin ja laatikon välisen liitoksen pultit poikki ja meno tietysti loppui siihen. Kysymys kuuluukin, että saako tuohon pulttiliikkeestä uudet pultit ja mikä mahtaisi olla koko?? Vai onko nuo jotain merkkiliikeen erikoistavaraa?
Auto nääs on eri paikassa kuin mies enkä pääse mittamaan, nyt saisin ostaa varaosat etukäteen.
Golf3 1.9TD vetoakselin pultit
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitoksia Mikolle tiedosta! Juuri kyseisestä liitoksesta oli kyse. Tuli vaan mieleeni, että tarviipi hankkia myös ne banaaninmalliset aina kahden pultin alle tulevat "aluslevyt", ja niitä ei taida pulttikaupasta saada. Merkkiliikkeeseen on tehtävä retki.
Niin, sitä katkeamisen syytä olen itsekin miettinyt. Olen miettinyt, josko pultit olisivat jääneet ~10tkm sitten kytkinremontissa löysälle ja pikkuhiljaa auenneet. Konehan ei myöskään ole aivan vakiosäädöissä, epäilisin tehon olevan 100hv paikkeilla nykyisillä säädöillä.
Nyt jännittää jo, miten saan katkenneet pultinpäät irti laatikon laipasta.
EDIT: Auto rullaa kyllä ihan normaalisti, ja rullasi raksahduksen jälkeenkin, joten pyöränlaakeri ei ole jumittunut.
Niin, sitä katkeamisen syytä olen itsekin miettinyt. Olen miettinyt, josko pultit olisivat jääneet ~10tkm sitten kytkinremontissa löysälle ja pikkuhiljaa auenneet. Konehan ei myöskään ole aivan vakiosäädöissä, epäilisin tehon olevan 100hv paikkeilla nykyisillä säädöillä.
Nyt jännittää jo, miten saan katkenneet pultinpäät irti laatikon laipasta.
EDIT: Auto rullaa kyllä ihan normaalisti, ja rullasi raksahduksen jälkeenkin, joten pyöränlaakeri ei ole jumittunut.
Mulla oli joskus b4 pasuuna jossa kans irtoili vetarin pultit omia aikojaan, mut ei ne sentään poikki mennyt vaikka kahen litran bensakone olikin :)
Kerran oli auto lainassa tutulla ja silloin tippui koko vetari. Toisella kertaa alkoi kuulua kolinaa kun pultit löystyivät. Loppuviimein vaihoin sinne uusia pultteja ja laittelin jousiprikat väliin, sit alkoi pysyä vetari kiinni.
Kerran oli auto lainassa tutulla ja silloin tippui koko vetari. Toisella kertaa alkoi kuulua kolinaa kun pultit löystyivät. Loppuviimein vaihoin sinne uusia pultteja ja laittelin jousiprikat väliin, sit alkoi pysyä vetari kiinni.
Kävinpä hieman tutkimassa ja irtihän ne olivat tosiaan lähteneet, pultit ja aluslevyt kauniisti vielä kaikki paikallaan.. Taidan vaihtaa pultit kuitenkin, saattavatpa olla vääntyneet. Kaikki kierteet olivat tyhjiä, joten katkennut ei ollu sittenkään mikään kuudesta.
Ko. pultit ja aluslaatat ovat niin harvinaisia ja arvokkaita, ettei paikallinen VW-liike katso järkeväksi pitää muutamaa varastossa, vaan toimitus menee maanantaille :/
Ko. pultit ja aluslaatat ovat niin harvinaisia ja arvokkaita, ettei paikallinen VW-liike katso järkeväksi pitää muutamaa varastossa, vaan toimitus menee maanantaille :/
Uskoisin että musta, 12.9 kova kuusiokolopultti ajaa asiansa tuossa paikassa. Esim. tuolta näyttäisi löytyvän M8X45 tai M8X50 huimaan 20centin kappalehintaan...
Niinpä. Ihmetyttää miksei merkkiliike pidä nykyisin mitään varastossaan, jotain ohjaustehostimen öljyä taitaa saada tilaamatta.
Kyllä aion pulttikaupasta hakea niin saa tuon louskun viikonlopuksi ajoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa