Vaijerillinen vakionopeuden säädin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

Vaijerillinen vakionopeuden säädin

ViestiKirjoittaja mcpete » 22.4.2007 18:20

Auto 1.6 A3 -00. Vakionopeuden säätimen vaijeri tahtoi hypätä kolostaan pois ja takertaa kaasuvivuston liikkeen. Eli pitäiskö tuon säätimen pitää vaijeri aina tiukalla? Tai pitääkö säätimessä olla ns lepotilassa kun kaasuläppä on kiinni niin aina pieni jousi kuorma joka vetää vaijeria kun läppä avataan?

Avasin kyseisen pömpelin ja kasain takaisin nippuun sillä tuloksella ettei säädin enää kytkeydy päälle. Onko mahdollista että vag comilla pitää aktivoida uudelleen säädin päälle vai vaatiiko ollenkaan aktivoimista? Kun pömpelin purin niin akun piuhat oli kiinni , mutta virta ei missään vaiheessa ollut päällä.

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja mcpete » 23.4.2007 17:03

Eli kyseessä oli joku ruotsalainen tuotos joita on kuulema 2000 luvun alussa laiteltu. Vaijerille ei ole erillistä kiristystä ja voi siis jäädä löysälle ja takertaa kaasu vivuston.Kyhäsin jousi patentin ja enää ei sitä vaaraa ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa